Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > gymnaziální vzdělávání > Člověk a příroda > Geografie

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Podle názvu, Sestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

World Factbook jako zdroj geografických informací

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
blok hodin
Seznámení s databází World Factbook, tvorba tematických map v Kmlfactbook.
Autor Jiří Vorel

Vzduch stokrát jinak – zatím dvacetkrát

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Příspěvek nabízí dvacet námětů, jak se dá na vzduch pohlížet. Dvacet možností pro krátké prezentace studentů, které mohou sloužit jako vstupní aktivita k tématu atmosféra. Jedná se spíše o nápady, jak k tématu přistoupit.
Autor Petr Hopfinger

Vlakem na cykloturistický výlet

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
modul
Žáci si sami naplánují cykloturistický výlet a vyberou ten nejlepší. Rozsah projektu je cca 5 týdnů. Je zaměřen na procvičení získaných dovedností v oblasti výpočetní techniky a zeměpisu.
Autor Tomáš Blaťák

Virtuální hospitace – Geografie: Terénní zeměpisná exkurze

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Žáci během terénní zeměpisné exkurze navštíví meteorologickou stanici ve Svratouchu, přírodní památku Pivnice, dále pak provedou komplexní geografický průzkum sídla Proseč a na závěr zamíří do přírodní rezervace Maštale, kde změří vydatnost pramene a orientují se v krajině bez mapy a s pomocí buzoly.
Autor Mgr. Miloš Bukáček

Virtuální hospitace - Geografie: Hydrogeografie

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
uč.hodina
Žáci kvinty se v rámci fyzické geografie zabývají hydrosférou. V úvodu je zopakováno probrané učivo, poté jsou žáci formou výkladu mimo jiné seznámeni se základní charakteristikou oceánů a rozdělením jezer.
Autor Mgr. Pavel Bendl

Velké zámořské objevy v 15. a 16. století

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Kombinovaná činnost žáků v rámci předmětu Dějepis. Blok 4 vyučovacích hodin, ve kterém se žáci při práci s texty, internetem a obrazovým materiálem (včetně map) seznámí s historií zámořských objevů v době humanismu a renesance, s osobnostmi mořeplavců, znalostmi o tehdejším světě, technikou spojenou s mořeplavectvím i s objevovanými oblastmi z pohledu domorodých kultur. V závěru sami komentují dopad dobývání světa na domorodé civilizace i Evropu v záporném, ale i kladném slova smyslu. Ze získaných znalostí zapojením výtvarných schopností vytvoří informační poster, nástěnku.
Autor Ivana Syrovátková

Užití exponenciální rovnice ve středoškolské praxi

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příspěvek ukazuje užití teorie exponenciální rovnice v běžné středoškolské praxi. V uvedeném příkladu jde o propojení matematiky s významnou geografickou disciplínou - demografií.
Autor Josef Vondra

Učíme se pracovat v Arc Exploreru

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Žáci si vyzkoušejí pracovat v prostředí geografických informačních systémů, vytvoří slepou mapu, jednoduchý kartogram a lokalizovaný diagram.
Autor Mgr. Markéta Kubešová

Trvale udržitelný rozvoj – energie dnes a zítra

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Příspěvek přináší soubor námětů a aktivit, vedoucích k zamyšlení a hledání možností trvale udržitelného rozvoje na poli energetiky.
Autor Petr Hopfinger

Státy, státy, hýbejte se! Aneb regionální geografie trochu jinak.

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příspěvek se týká možnosti, jak učit žáky jednu z důležitých kompetencí v geografii – "umět seřadit" podle vybraných kritérií určitá geografická data metodou vycházející primárně ze hry Škatule, škatule, hýbejte se! V principu se nejedná o didaktickou hru, ale o shromažďování, seřazování, uspořádání daných dat a jejich výslednou prezentaci znázorňováním samotnými žáky. Lze ji použít i na jiném učivu.
Autor Martin Kovář
Celkem: 59