Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > gymnaziální vzdělávání > Člověk a příroda > Biologie > Ekologie

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Cesty za poznáním NP a CHKO ŠUMAVA

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Terénní exkurze poskytují jedinečnou možnost propojení výuky a praktického poznávání. Příspěvek popisuje přírodovědnou exkurzi na Šumavu, jejíž součástí může být i poznávání technických památek.
Autor Jiřina Svobodová

Paleontologická exkurze na lokalitu příbojové facie ČKP Velim

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
věda a výzkum
projekt
Paleontologická exkurze pro žáky základních škol a odpovídajících ročníků gymnázií je směřována do příbojové facie české křídové pánve. Zabývá se fenoménem tzv. příbojové neboli příbřežní facie a patří, společně s lokalitami Kamajka u Chotusic, Kaňk u Kutné Hory, Předboj u Prahy, Kněžívka, Vítězov, Číčovický kamýk ad., mezi tzv. klasické lokality příbřežních sedimentů svrchnokřídového moře, které vznikaly poblíže vyvýšenin, tzv. kamýků, či ostrovů, které vyčnívaly nad mořskou hladinu. V příspěvku je popsána stručná charakteristika lokality a její současný stav s ohledem na znalosti žáků. Dále je text doplněn klíčem k určování zkamenělin příbojové facie. Žáci se seznámí s tímto velmi zajímavým fenoménem světového významu a z exkurze si mohou odnést i nasbírané fosílie, které mohou sbírat v suti, případně je mohou sbírat metodou tzv. plavení.
Autor Tomáš Kočí

Ekologický kurz Ekologie v regionu

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
projekt
Základní náplní kurzu Ekologie v regionu jsou zejména praktické činnosti spojené s poznáváním brněnského regionu. Žáci mají možnost prakticky se seznámit s botanickými a zoologickými pozorováními, dále s chemickými rozbory vody a půdy, se sledováním terénu, prací s mapou apod.
Autor VÚP Praha

Starám se o svoji řeku

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
projekt
Žáci se během projektu seznamují s okolní flórou, faunou, ekosystémem lužního lesa a s celkovou funkcí krajiny. Poznávají složitou propojenost přírodních systémů a vnímají, že narušení jedné složky může vést ke zhroucení celého systému.
Autor VÚP Praha
Celkem: 4