Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > gymnaziální vzdělávání > Člověk a příroda > Biologie

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Záhadný paleontologický objev

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Výuková aktivita žáky seznamuje s hlavním smyslem a cíli vědecké práce. Žáci pracují jako tým paleontologů, jejichž cílem je z dostupných informací vytvořit rekonstrukci záhadného tvora. Žáci při práci tvoří vědecké hypotézy, které si v průběhu aktivity ověřují a případně upravují na základě rozšiřujících se znalostí dané problematiky.
Autor Jakub Holec

Virtuální hospitace – Biologie: Proteosyntéza eukaryot

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Virtuální hospitace je pokusem o srozumitelné a přehledné vysvětlení syntézy bílkovin na základě dosavadních poznatků a logického uvažování žáků. Složité proteosyntetické děje jsou žákům zprostředkovány výkladem, ale i pomocí animovaného videa z YouTube.
Autor RNDr. Jan Jirátko

Laboratorní práce – Lišejníky: lišejníkové látky

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Tento článek je pátým námětem ze souboru laboratorních prací věnujících se lišejníkům. V přílohách je uveden zdrojový text k celému seriálu a pracovní list k tématu Lišejníkové látky.
Autor Alena Fessová

Laboratorní práce – Lišejníky: pohlavní rozmnožování

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Tento článek je čtvrtým námětem ze souboru laboratorních prací věnujících se lišejníkům. V přílohách je uveden zdrojový text k celému seriálu a pracovní list k tématu Pohlavní rozmnožování.
Autor Alena Fessová

Laboratorní práce – Lišejníky: nepohlavní rozmnožování

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Tento článek je třetím námětem ze série laboratorních prací zaměřených na lišejníky. V přílohách naleznete zdrojový soubor materiálů a zvlášť vyčleněný pracovní list k laboratorní práci na téma Nepohlavní rozmnožování.
Autor Alena Fessová

Laboratorní práce - Lišejníky: řez stélkou

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Tento článek je druhým námětem ze souboru laboratorních prací zaměřených na lišejníky. V přílohách je uveden zdrojový soubor materiálů a pracovní list k laboratorní práci na téma Řez stélkou.
Autor Alena Fessová

Laboratorní práce – Lišejníky: typy stélek

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Tento článek je prvním ze souboru laboratorních prací zaměřených na lišejníky. V přílohách je uveden zdrojový text k celému souboru laboratorních prací a pracovní list k laboratorní práci na téma Typy stélek.
Autor Alena Fessová

Cesty za poznáním NP a CHKO ŠUMAVA

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Terénní exkurze poskytují jedinečnou možnost propojení výuky a praktického poznávání. Příspěvek popisuje přírodovědnou exkurzi na Šumavu, jejíž součástí může být i poznávání technických památek.
Autor Jiřina Svobodová

Paleontologická exkurze na lokalitu příbojové facie ČKP Velim

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
věda a výzkum
projekt
Paleontologická exkurze pro žáky základních škol a odpovídajících ročníků gymnázií je směřována do příbojové facie české křídové pánve. Zabývá se fenoménem tzv. příbojové neboli příbřežní facie a patří, společně s lokalitami Kamajka u Chotusic, Kaňk u Kutné Hory, Předboj u Prahy, Kněžívka, Vítězov, Číčovický kamýk ad., mezi tzv. klasické lokality příbřežních sedimentů svrchnokřídového moře, které vznikaly poblíže vyvýšenin, tzv. kamýků, či ostrovů, které vyčnívaly nad mořskou hladinu. V příspěvku je popsána stručná charakteristika lokality a její současný stav s ohledem na znalosti žáků. Dále je text doplněn klíčem k určování zkamenělin příbojové facie. Žáci se seznámí s tímto velmi zajímavým fenoménem světového významu a z exkurze si mohou odnést i nasbírané fosílie, které mohou sbírat v suti, případně je mohou sbírat metodou tzv. plavení.
Autor Tomáš Kočí

Virtuální hospitace - Biologie: Osmotické jevy v buňce

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
blok hodin
Hodina představuje jedno z možných využití experimentálně pojaté laboratorní práce, v tomto případě pro úvod do statistické analýzy dat. Směřuje k naplnění taxonomicky vyšších cílů, implementuje do výuky ICT a pracuje s pojmovým mapováním. Výuka probíhá v anglickém jazyce
Autor PhDr. Kateřina Kožnarová
Celkem: 30