Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > gymnaziální vzdělávání > Člověk a příroda > Chemie > Anorganická chemie

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Počet zobrazení, Nejvíce
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Přírodovědná cvičení

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
projekt
Sledovaný příklad dobré praxe ukazuje nově pojaté zařazení tradičních laboratorních cvičení z fyziky, biologie a chemie do ŠVP a následně do výuky.
Autor VÚP Praha

Virtuální hospitace - Chemie: Vlastnosti vodíku a kyslíku v pokusech

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Výchozí situací pro chemické experimentování je grafické znázorňování pozorovaných faktů. Žákům je navrhnut výběr pojmů, je zakresleno schéma, kde jsou šipkami vyznačeny vztahy. Žáci postupně toto schéma doplňují a uspořádávají tak informace a myšlenky do struktury, což vede k lepšímu porozumění a zapamatování.
Autor RNDr. Petr Koloros

"Chemický cirkus" v laboratoři chemie

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
modul
Příspěvek se zabývá přípravou a prezentací chemických pokusů před veřejností. Je tvořen souborem 10 experimentů, ke kterým jsou vypracovány protokoly, informační texty a plakáty. Náměty mohou sloužit ve stávající podobě pro usnadnění přípravy mimovýukové činnosti nebo jako inspirace pro učitele k uspořádání podobného projektu v hodinách chemie.
Autor Renata Šedivá

Přírodovědný stacionář

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
projekt
Příklad pětidenního kurzu, během něhož žáci zpracovávají úkoly z fyziky, chemie, biologie a zeměpisu týkající se biotopu dané oblasti, místního klimatu atd.
Autor VÚP Praha

Chemikův horoskop

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
modul
Klasický referát už v době internetu prakticky nemá smysl zadávat, žáci většinou informace jen kopírují a nijak s nimi nepracují. Příspěvek vybízí k sestavení fiktivního chemikova horoskopu. Žák je nucen zjišťovat charakteristiky prvků a porovnávat je s charakteristikami vlastními. Tím, že musí psát poněkud jiným stylem, nemůže jen bezhlavě používat klávesové zkratky. Příspěvek nabízí i možnou podobu zpracování tématu na příkladu autora.
Autor Milan Bárta

Hra Riskuj! na téma „p-prvky“

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Další sada otázek do hry Riskuj!, tentokrát na téma „p-prvky“. Jedná se o aktivizující hru, která velkou měrou motivuje žáky k dalšímu získávání poznatků v oblasti Člověk a příroda.
Autor Alena Jedličková

Prvky V.A skupiny (15. skupiny) a VI.A skupiny (16. skupiny) periodické soustavy prvků

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Obsahem článku jsou pracovní listy zaměřené na vlastnosti, přípravu, výrobu a využití prvků V.A skupiny (15. skupiny), VI.A skupiny (16. skupiny) a jejich sloučenin, dále jsou to pracovní listy zaměřené na zákonitosti vyskytující se v V.A skupině (15. skupině) a VI.A skupině (16. skupině).
Autor Lucie Štefanová

Chemie a mediální výchova – 1. část

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Příspěvek poskytuje náměty na realizaci některých tematických okruhů Mediální výchovy v chemii.
Autor Aleš Chupáč

Bouřka ve zkumavce

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Pokus "bouřka ve zkumavce" slouží jako pomůcka učiteli při probírání tématu oxidace, popřípadě při probírání tématu síra a její sloučeniny (kyselina sírová) nebo při tématu mangan a jeho sloučeniny (manganistany).
Autor Lucie Štefanová

AZ-kvíz aneb Znáte s-prvky?

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Aktivita AZ-kvíz s podtitulem "Znáte s-prvky" byla sestavena podle stejnojmenné TV hry jako pomůcka pro aktivní a zábavné opakování probraného tématu v chemii. Hra je určena žákům gymnázií a lze ji využít k opakování i ověření vědomostí po probrání tematického okruhu Vodík, alkalické kovy a kovy alkalických zemin.
Autor Lucie Štefanová
Celkem: 10