Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > gymnaziální vzdělávání > Člověk a příroda > Fyzika > Pohyb těles a jejich vzájemné působení > určí v konkrétních situacích síly a jejich...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených oček. výstupů

Tato kategorie nemá podřazené kategorie RVP.
Seřadit dle: Hodnocení RVP.CZ, Nejhůře hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Co mají společného zaoceánský parník a pivní láhev?

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Jak je možné, že obrovskou loď drží u přístavního mola jen dvakrát obtočené lano kolem přístavního kůlu? Tento experiment ve třídě asi nepředvedeme – ale co když ano …
Autor Jaroslav Reichl

Princip klenby

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Nedílnou součástí řady staveb je jasně viditelná klenba, jejíž fyzikální princip lze žákům velmi názorně přiblížit.
Autor Jaroslav Reichl

Síly kolem nás

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Projekt zaměřený na aplikaci Newtonových zákonů pohybu a základních sil v reálných situacích.
Autor Petr Nečas

Určování polohy těžiště tělesa

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Těžiště je velmi důležitý pojem nejen pro statiku tuhého tělesa, ale také pro praktické aplikace. Příspěvek ukazuje jednoduchou metodu určování těžiště těles ve tvaru tyče.
Autor Jaroslav Reichl

Obtížné vstávání ze židle

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Jednoduchý, motivační pokus týkající se těžiště.
Autor Martin Macháček

Internet jako globus

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příspěvek upozorňuje na pedagogické možnosti využití programu znázorňujícího osvětlení zemského povrchu. Program se uplatní při probírání tématu "Vesmír" formou problémové výuky v různých předmětech.
Autor Jaroslav Kusala

Těžiště České republiky

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek popisuje netradiční úlohu zaměřenou na problematiku určování těžiště soustavy hmotných bodů. Úloha podporuje interdisciplinární výuku propojující vzdělávací obsahy vyučovacích předmětů fyzika, matematika, zeměpis a ICT.
Autor Jaroslav Reichl

Proč plovou kovové zaoceánské lodě?

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Jak je možné, že těžké zaoceánské lodě vyrobené z kovu plovou? Odpověď na tuto otázku je možné vyslovit na základě pozorování velmi jednoduchého experimentu.
Autor Jaroslav Reichl

Princip hydraulických zařízení

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Hydraulická zařízení mají velmi mnoho aplikací v praxi. Jednoduchým experimentem mohou žáci pochopit jejich princip a využívat jej při řešení konkrétních úloh.
Autor Jaroslav Reichl

Nástroje pro tvorbu fyzikálních modelů a simulací

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Článek představuje některé vesměs volně dostupné nástroje k tvorbě fyzikálních animací a simulací. Součástí článku jsou jednoduché videoukázky, porovnávající vybrané nástroje (Phun, Flash, EJS, Physlet builder).
Autor Jaroslav Koreš
Celkem: 20