Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > gymnaziální vzdělávání > Člověk a příroda > Fyzika > Pohyb těles a jejich vzájemné působení > určí v konkrétních situacích síly a jejich...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených oček. výstupů

Tato kategorie nemá podřazené kategorie RVP.
Seřadit dle: Podle názvu, Vzestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Archimedův zákon a tání ledu

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Pomocí jednoduchého experimentu lze ověřit, zda žáci chápou Archimedův zákon a jeho důsledky. Na základě tohoto experimentu pak můžeme se žáky diskutovat o hrozících či nehrozících ekologických katastrofách.
Autor Jaroslav Reichl

Bezedná láhev

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Zajímavé a netradiční pokusy z fyziky mohou být zdrojem zvýšení motivace pro žáky. Jedním z nich je experiment s vlastnoručně vyrobenou pomůckou, který námětově vychází ze známé české pohádky.
Autor Jaroslav Reichl

Co mají společného zaoceánský parník a pivní láhev?

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Jak je možné, že obrovskou loď drží u přístavního mola jen dvakrát obtočené lano kolem přístavního kůlu? Tento experiment ve třídě asi nepředvedeme – ale co když ano …
Autor Jaroslav Reichl

Internet jako globus

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příspěvek upozorňuje na pedagogické možnosti využití programu znázorňujícího osvětlení zemského povrchu. Program se uplatní při probírání tématu "Vesmír" formou problémové výuky v různých předmětech.
Autor Jaroslav Kusala

Kouzelný kelímek

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Problémový experiment, který má praktické využití při přečerpávání kapaliny z jedné nádoby do druhé, aniž můžeme nádobu, z níž kapalinu čerpáme, zvednout a kapalinu přelít.
Autor Jaroslav Reichl

Loď s pokladem na vodě

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Archimedův zákon většina žáků zná jako naučenou frázi. Rozumějí mu ale žáci skutečně dobře? To lze zjistit jednoduchou úlohou, jejíž řešení lze následně ověřit experimentem.
Autor Jaroslav Reichl

Měření smykového tření

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Námět na rychlé a názorné naměření součinitele smykového tření (statického i dynamického). Na jednoduchém experimentu je demonstrováno, co vlastně znamenají „ta písmenka ve vzorečku“ pro smykové tření.
Autor Jakub Jermář

Nástroje pro tvorbu fyzikálních modelů a simulací

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Článek představuje některé vesměs volně dostupné nástroje k tvorbě fyzikálních animací a simulací. Součástí článku jsou jednoduché videoukázky, porovnávající vybrané nástroje (Phun, Flash, EJS, Physlet builder).
Autor Jaroslav Koreš

Obtížné vstávání ze židle

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Jednoduchý, motivační pokus týkající se těžiště.
Autor Martin Macháček

Počítačové simulace ve výuce fyziky

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Význam počítačových simulací ve výuce fyziky neustále narůstá. V následujícím příspěvku představíme dvě aplikace, které pro tvorbu těchto simulací slouží a může je využívat každý zdarma - Step a Phun. Dále budou zmíněny fyzikální Java Applety, které jsou stále populárnější.
Autor Michal Černý
Celkem: 20