Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > gymnaziální vzdělávání > Člověk a příroda > Fyzika > Pohyb těles a jejich vzájemné působení > určí v konkrétních situacích síly a jejich...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených oček. výstupů

Tato kategorie nemá podřazené kategorie RVP.
Seřadit dle: Podle autora, Sestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Počítačové simulace ve výuce fyziky

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Význam počítačových simulací ve výuce fyziky neustále narůstá. V následujícím příspěvku představíme dvě aplikace, které pro tvorbu těchto simulací slouží a může je využívat každý zdarma - Step a Phun. Dále budou zmíněny fyzikální Java Applety, které jsou stále populárnější.
Autor Michal Černý

Virtuální hospitace - Fyzika: Setrvačnost

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
uč.hodina
Úvodní partie dynamiky hmotného bodu je jednou z nejdůležitějších a zároveň nejobtížnějších kapitol středoškolské fyziky. V hodině fyziky se pokusíme společně s žáky rozbourat často mylné představy o pohybu těles.
Autor Mgr. Šárka Kvasničková

Bezedná láhev

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Zajímavé a netradiční pokusy z fyziky mohou být zdrojem zvýšení motivace pro žáky. Jedním z nich je experiment s vlastnoručně vyrobenou pomůckou, který námětově vychází ze známé české pohádky.
Autor Jaroslav Reichl

Kouzelný kelímek

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Problémový experiment, který má praktické využití při přečerpávání kapaliny z jedné nádoby do druhé, aniž můžeme nádobu, z níž kapalinu čerpáme, zvednout a kapalinu přelít.
Autor Jaroslav Reichl

Proč plovou kovové zaoceánské lodě?

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Jak je možné, že těžké zaoceánské lodě vyrobené z kovu plovou? Odpověď na tuto otázku je možné vyslovit na základě pozorování velmi jednoduchého experimentu.
Autor Jaroslav Reichl

Záhada kečupu

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
V láhvi s kečupem zůstane vždy po jeho vypotřebování zbytek. Ale jak ho dostat z láhve ven? Pokud ovládáme fyzikální zákony, tak velmi jednoduše.
Autor Jaroslav Reichl

Princip hydraulických zařízení

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Hydraulická zařízení mají velmi mnoho aplikací v praxi. Jednoduchým experimentem mohou žáci pochopit jejich princip a využívat jej při řešení konkrétních úloh.
Autor Jaroslav Reichl

Rovnováha na páce

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
V řadě technických aplikací je nutné znát princip rovnováhy na páce, je nutné nalézt polohu těžiště daného tělesa nebo soustavy těles. Tyto úlohy lze řešit s využitím momentové věty, kterou žáci musí dobře pochopit. K tomu je vhodný i tento experiment.
Autor Jaroslav Reichl

Vzájemná odchylka vektorů gravitační a tíhové síly

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Při výkladu gravitačního pole se žáci seznamují s rozdíly mezi gravitační silou a tíhovou silou, ale málokdo si uvědomí, jaký úhel vlastně tyto dvě síly svírají. K tomu, abychom se v hodině fyziky touto problematikou začali zabývat, mě inspiroval jeden student. Nakonec dotaz přešel v řešení velmi zajímavé fyzikální úlohy, k čemuž jsme nakonec využili i programový systém Mathematica.
Autor Jaroslav Reichl

Archimedův zákon a tání ledu

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Pomocí jednoduchého experimentu lze ověřit, zda žáci chápou Archimedův zákon a jeho důsledky. Na základě tohoto experimentu pak můžeme se žáky diskutovat o hrozících či nehrozících ekologických katastrofách.
Autor Jaroslav Reichl
Celkem: 20