Strom podřazených oček. výstupů
Tato kategorie nemá podřazené kategorie RVP.
Výpis příspěvků podle: Očekávaných výstupů
Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Článek popisuje netradiční úlohu zaměřenou na problematiku určování těžiště soustavy hmotných bodů. Úloha podporuje interdisciplinární výuku propojující vzdělávací obsahy vyučovacích předmětů fyzika, matematika, zeměpis a ICT.
Autor Jaroslav Reichl
Archimedův zákon většina žáků zná jako naučenou frázi. Rozumějí mu ale žáci skutečně dobře? To lze zjistit jednoduchou úlohou, jejíž řešení lze následně ověřit experimentem.
Autor Jaroslav Reichl
Pomocí jednoduchého experimentu lze ověřit, zda žáci chápou Archimedův zákon a jeho důsledky. Na základě tohoto experimentu pak můžeme se žáky diskutovat o hrozících či nehrozících ekologických katastrofách.
Autor Jaroslav Reichl
Při výkladu gravitačního pole se žáci seznamují s rozdíly mezi gravitační silou a tíhovou silou, ale málokdo si uvědomí, jaký úhel vlastně tyto dvě síly svírají. K tomu, abychom se v hodině fyziky touto problematikou začali zabývat, mě inspiroval jeden student. Nakonec dotaz přešel v řešení velmi zajímavé fyzikální úlohy, k čemuž jsme nakonec využili i programový systém Mathematica.
Autor Jaroslav Reichl
Článek představuje některé vesměs volně dostupné nástroje k tvorbě fyzikálních animací a simulací. Součástí článku jsou jednoduché videoukázky, porovnávající vybrané nástroje (Phun, Flash, EJS, Physlet builder).
Autor Jaroslav Koreš
Námět na rychlé a názorné naměření součinitele smykového tření (statického i dynamického). Na jednoduchém experimentu je demonstrováno, co vlastně znamenají „ta písmenka ve vzorečku“ pro smykové tření.
Autor Jakub Jermář
Úvodní partie dynamiky hmotného bodu je jednou z nejdůležitějších a zároveň nejobtížnějších kapitol středoškolské fyziky. V hodině fyziky se pokusíme společně s žáky rozbourat často mylné představy o pohybu těles.
Autor Mgr. Šárka Kvasničková
Význam počítačových simulací ve výuce fyziky neustále narůstá. V následujícím příspěvku představíme dvě aplikace, které pro tvorbu těchto simulací slouží a může je využívat každý zdarma - Step a Phun. Dále budou zmíněny fyzikální Java Applety, které jsou stále populárnější.
Autor Michal Černý
V řadě technických aplikací je nutné znát princip rovnováhy na páce, je nutné nalézt polohu těžiště daného tělesa nebo soustavy těles. Tyto úlohy lze řešit s využitím momentové věty, kterou žáci musí dobře pochopit. K tomu je vhodný i tento experiment.
Autor Jaroslav Reichl
Jak je možné, že těžké zaoceánské lodě vyrobené z kovu plovou? Odpověď na tuto otázku je možné vyslovit na základě pozorování velmi jednoduchého experimentu.
Autor Jaroslav Reichl