Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > gymnaziální vzdělávání > Člověk a příroda > Fyzika > Pohyb těles a jejich vzájemné působení > užívá základní kinematické vztahy při řešení...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených oček. výstupů

Tato kategorie nemá podřazené kategorie RVP.
Seřadit dle: Počet zobrazení, Nejvíce
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Kolik měří slepičí krok?

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Námět na spolupráci mezi informatikou, fyzikou a zeměpisem (geografií) při výuce astronomie. S využitím internetu vyhledávají žáci informace o době trvání dne v období kolem zimního slunovratu.
Autor Jaroslav Kusala

Země rotuje a Slunce svítí

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Námět na spolupráci mezi informatikou, fyzikou a zeměpisem při výuce astronomie. S využitím internetu vyhledávají žáci informace o délce dne v období kolem zimního slunovratu.
Autor Jaroslav Kusala

Počítačové simulace ve výuce fyziky

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Význam počítačových simulací ve výuce fyziky neustále narůstá. V následujícím příspěvku představíme dvě aplikace, které pro tvorbu těchto simulací slouží a může je využívat každý zdarma - Step a Phun. Dále budou zmíněny fyzikální Java Applety, které jsou stále populárnější.
Autor Michal Černý

Zmokne člověk více při běhu nebo při chůzi?

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Žáci se často učitelů ptají na „otázky ze života“. Jednou takovou zajímavou otázkou je např., zda za deště zmokne člověk více při chůzi či za běhu. Otázka vedla ke vzniku problémové úlohy, na jejímž řešení se podílela celá třída. Příspěvek popisuje řešení tohoto problému.
Autor Vlastimil Havránek

Vznášedlo

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
S jednoduchou pomůckou, kterou si každý může vyrobit doma, lze demonstrovat základní princip „levitujících vlaků”, které se začínají v železniční dopravě uplatňovat (Japonsko, Francie). Fyzikální podstata je sice jiná, ale základní princip je stejný.
Autor Jaroslav Reichl

Chůze při stěně

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Jednoduchý, motivační pokus týkající se těžiště.
Autor Martin Macháček

Využití senzoru GPS

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek volně navazuje na výukovou aktivitu Měření se senzorem GPS. Je zaměřen na rozvoj dovedností ve fyzice, které se týkají práce s grafy popisujícími reálný pohyb těles. Úloha propojuje obsah fyzikálního vzdělávání se vzdělávacím oborem Informační a komunikační technologie.
Autor Jaroslav Reichl

Průměrná rychlost pohybu

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Průměrná rychlost pohybu složeného z více úseků, na nichž se pohybuje hmotný bod rovnoměrně, je pojem, který činí žákům základních a středních škol jisté potíže. Proto je vhodné na jednoduchém příkladu ilustrovat názorný výpočet této veličiny.
Autor Jaroslav Reichl

Měření se senzorem GPS

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
V současné době žáci, resp. studenti velmi často a velmi zdařile pracují s různými přístroji (mobilní telefony, počítače, přehrávače zvukových souborů,...). Proto je velmi vhodné podobné přístroje zařadit i do výuky fyziky, a ukázat tak propojení fyziky s praxí. Jedním z takových přístrojů je i senzor GPS, který může velmi dobře posloužit pro získání jistoty v kinematickém popisu pohybu a jeho grafických závislostí (závislost dráhy na čase, velikosti rychlosti na čase,...). Zároveň tím můžeme motivovat ty žáky, kteří dosud fyziku chápali jako nezáživnou a od praxe odloučenou vědu.
Autor Jaroslav Reichl

Galileo Galilei a jeho odkaz ve výuce fyziky na střední škole

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek je zaměřen na historický úvod k učivu o gravitační síle, tíhové síle a tíhovém poli. Odkazuje však nikoli na Newtona, ale na jeho myšlenkového předchůdce Galilea Galileie, který svou novou teorií, popisující volný pád, a zejména svým novým přístupem k metodologii vědecké práce, významně ovlivnil paradigma nově se utvářejících přírodních věd.
Autor Zdeněk Hromádka
Celkem: 10