Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > gymnaziální vzdělávání > Matematika a její aplikace > Matematika a její aplikace > Geometrie > používá geometrické pojmy, zdůvodňuje a využívá...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených oček. výstupů

Tato kategorie nemá podřazené kategorie RVP.
Seřadit dle: Podle autora, Vzestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Řešení problému se čtvercem

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Tři různá řešení jedné geometrické úlohy. Každé řešení od žáků vyžaduje jiný stupeň matematických dovedností.
Autor Eva Zelendová

Anatomie v matematice

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Tento příklad dobré praxe ukazuje možnosti využití výpočetní techniky v hodinách matematiky s přesahem do vzdělávací oblasti Člověk a příroda.
Autor VÚP Praha

Nadaní žáci na gymnáziu a matematika 7. část

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Spojitost mezi náměty k výuce matematiky, které byly zveřejněny před mnoha lety, s pojetím vzdělávání v Rámcovém vzdělávacím programu pro gymnázia.
Autor Emil Calda

Historie měření Země a vesmíru

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Úhlová měření, Eratosthenes a antická astronomie, odhady vzdáleností a velikosti Měsíce a Slunce, paralaxa hvězd
Autor Jan Houska

Univerzální Simpsonův vzorec

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Jediný vzorec pro objemy známých těles, modifikace platí též pro obsahy některých obrazců, zdůvodnění a výzkum platnosti
Autor Jan Houska

Čtení textu přes zkumavku s vodou

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Žáci se v životě setkávají i s jinými optickými prvky, než jsou čočky a zrcadla. Jedna z variant, jak ukázat vlastnosti spojné čočky netradičně, je pomocí zkumavky naplněné vodou.
Autor Jaroslav Reichl

Obsahy ploch a programový systém Mathematica

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
S technicky nadanými žáky lze řešit i úlohy, které na základě jednoduchých postupných úvah vedou k rovnicím analyticky neřešitelným. Takové rovnice pak lze řešit a vizualizovat např. pomocí systému Mathematica s tou výhodou, že lze velmi snadno modifikovat zadání úlohy a další její parametry.
Autor Jaroslav Reichl
Celkem: 7