Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > gymnaziální vzdělávání > Matematika a její aplikace > Matematika a její aplikace > Závislosti a funkční vztahy

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Jak motivovat žáky v matematice k nejvyšším cílům Bloomovy taxonomie?

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
V článku je popsána výuková aktivita, která motivuje žáky k hlubšímu pochopení probrané látky formou kooperace a kolaborace za použití moderních ICT formou tvorby sady testových úloh z matematiky na téma „Graf kvadratické funkce“.
Autor Mgr. Petr Němec

Využití programu GeoGebra při výuce finanční gramotnosti

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Příklad dobré praxe seznamuje čtenáře s konkrétní vyučovací hodinou, která proběhla v Gymnáziu Omská v Praze 10 – Vršovicích v rámci volitelného semináře Praktická matematika. Semináře se účastnili žáci třetího ročníku. Téma finanční gramotnost je zde vyučována s využitím programu GeoGebra.
Autor Mgr. Libuše Šobrová

Obsahy ploch a programový systém Mathematica

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
S technicky nadanými žáky lze řešit i úlohy, které na základě jednoduchých postupných úvah vedou k rovnicím analyticky neřešitelným. Takové rovnice pak lze řešit a vizualizovat např. pomocí systému Mathematica s tou výhodou, že lze velmi snadno modifikovat zadání úlohy a další její parametry.
Autor Jaroslav Reichl

Časové průběhy napětí a proudu při nabíjení a vybíjení kondenzátoru

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Kondenzátory jsou důležité elektrotechnické součástky a technicky zaměření žáci (resp. studenti) by měli znát základní charakteristiky elektrického proudu procházejícího obvodem při nabíjení či vybíjení kondenzátoru a elektrického napětí při stejném ději. Příspěvek popisuje dva experimenty, jak tyto charakteristiky názorně kvalitativně i kvantitativně zobrazit.
Autor Jaroslav Reichl

Matematická logická soutěž - pokračování 2

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Informace o vzniku a organizaci matematické soutěže na SPŠ v Novém Městě nad Metují je doplněna ukázkou soutěžního testu s uvedeným řešením úloh. Předkládám třetí soubor úloh vhodných do soutěže pro talentované žáky i jednotlivě pro vyučovací hodiny matematiky středních i základních škol. Stačí jen vybrat vhodnou úlohu a přiřadit ji ke konkrétnímu tématu učiva.
Autor Jiří Houser

Virtuální hospitace - Matematika a její aplikace: Procvičování základních vlastností polynomických a racionálních funkcí

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
uč.hodina
Prostřednictvím hry si žáci ve skupinkách opakují a procvičují základní vlastnosti polynomických a racionálních lomených funkcí. Hra Pexeso je zprostředkována pomocí prezentace a dataprojektoru.
Autor RNDr. Peter Krupka, Ph.D.

Virtuální hospitace - Matematika a její aplikace: Goniometrické rovnice

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
uč.hodina
V hodině se řeší aplikační úloha z geometrie, užívají se odhady, práce s grafy a výpočty. Žáci znají základní vlastnosti goniometrických funkcí a základní techniky řešení goniometrických rovnic.
Autor RNDr. Helena Kommová

Příklady z finanční matematiky v základních a středních školách

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
V posledních letech je ve školství stále více kladen důraz na finanční gramotnost žáků základních a středních škol. Základy finanční matematiky jsou postupně implementovány do programu nejen škol ekonomicky zaměřených. Výběr úloh, jejich formulace i způsob řešení je na jednotlivých stupních silně ovlivněn úrovní znalostí matematiky, stupněm abstraktního myšlení i možnostmi numerických výpočtů (kalkulačka, PC).
Autor Karina Mužáková

Řešení problému se čtvercem

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Tři různá řešení jedné geometrické úlohy. Každé řešení od žáků vyžaduje jiný stupeň matematických dovedností.
Autor Eva Zelendová

Řešení rovnic a nerovnic s absolutními hodnotami – jednoduše a s úsměvem

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Zkušenosti s výukou učiva o řešení lineárních rovnic a nerovnic s absolutními hodnotami. Využití znaménkové metody při řešení tohoto typu nerovnic.
Autor Václav Zemek
Celkem: 13