Článek je prvním dílem dvojdílného seriálu o metodách, nástrojích a zkušenostech, které ve výuce matematiky používám, které se mi osvědčily a které vedou k vyšší motivovanosti žáků.
Článek je druhým dílem dvojdílného seriálu o metodách, nástrojích a zkušenostech, které ve výuce matematiky používám, které se mi osvědčily a které vedou k vyšší motivovanosti žáků.
Článek představuje on-line dostupný nástroj množinový kalkulátor vytvořený autory textu umožňující práci s množinami v grafické podobě způsobem podobným práci s kalkulátorem.
Pochopení a procvičování základních pojmů, vztahů a symbolů z teorie množin vede žáky ke korektnímu vyjadřování i zapisování jejich postupů a myšlenek. Příspěvek obsahuje metodické poznámky a konkrétní úlohy z této oblasti.
Příspěvek upozorňuje na význam výrokové logiky pro další studium matematiky, ukazuje některá úskalí při výkladu pojmů a vztahů z této oblasti a zdůrazňuje důležité okamžiky výkladu z metodického hlediska. Pro ilustraci jsou v příspěvku uvedeny konkrétní úlohy.