Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > gymnaziální vzdělávání > Matematika a její aplikace > Matematika a její aplikace > Argumentace a ověřování

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Podle autora, Vzestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Anatomie v matematice

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Tento příklad dobré praxe ukazuje možnosti využití výpočetní techniky v hodinách matematiky s přesahem do vzdělávací oblasti Člověk a příroda.
Autor VÚP Praha

Nástroje hodnocení klíčových kompetencí využívaných v matematice, geografii a v českém jazyce a literatuře

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
projekt
Příklad představuje některé nástroje, které učitelé využívají k hodnocení pokroku jednotlivých žáků v rozvoji klíčových kompetencí.
Autor VÚP Praha

Symbolický jazyk výrokové logiky

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Přepis citátů pomocí symbolického jazyka výrokové logiky
Autor Eva Zelendová

Argumentace a ověřování v hodinách matematiky na gymnáziu

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Úvodní hodina tématu Argumentace a ověřování
Autor Eva Zelendová

Množiny, vztahy a operace mezi množinami

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Pochopení a procvičování základních pojmů, vztahů a symbolů z teorie množin vede žáky ke korektnímu vyjadřování i zapisování jejich postupů a myšlenek. Příspěvek obsahuje metodické poznámky a konkrétní úlohy z této oblasti.
Autor Jarmila Robová

Výroky a jejich negace

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Příspěvek upozorňuje na význam výrokové logiky pro další studium matematiky, ukazuje některá úskalí při výkladu pojmů a vztahů z této oblasti a zdůrazňuje důležité okamžiky výkladu z metodického hlediska. Pro ilustraci jsou v příspěvku uvedeny konkrétní úlohy.
Autor Jarmila Robová

Množinový kalkulátor

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Článek představuje on-line dostupný nástroj množinový kalkulátor vytvořený autory textu umožňující práci s množinami v grafické podobě způsobem podobným práci s kalkulátorem.
Autor Antonín Jančařík

Jak učím matematiku I

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Článek je prvním dílem dvojdílného seriálu o metodách, nástrojích a zkušenostech, které ve výuce matematiky používám, které se mi osvědčily a které vedou k vyšší motivovanosti žáků.
Autor Mgr. Petr Němec

Jak učím matematiku II

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Článek je druhým dílem dvojdílného seriálu o metodách, nástrojích a zkušenostech, které ve výuce matematiky používám, které se mi osvědčily a které vedou k vyšší motivovanosti žáků.
Autor Mgr. Petr Němec
Celkem: 9