Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > gymnaziální vzdělávání > Matematika a její aplikace

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených oček. výstupů

Seřadit dle: Datum publikace, Nejstarší
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Univerzální Simpsonův vzorec

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Jediný vzorec pro objemy známých těles, modifikace platí též pro obsahy některých obrazců, zdůvodnění a výzkum platnosti
Autor Jan Houska

Grafy goniometrických funkcí v Excelu

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Využití prostředí Excel při výuce teorie grafů na gymnáziu
Autor Petr Švarc

Hodina matematiky s přítelem počítačem – společné tečny kuželoseček

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Určení společných tečen elipsy a paraboly graficky i analyticky. Využití programů Cabri geometrie a Derive.
Autor Václav Zemek

Řešení rovnic a nerovnic s absolutními hodnotami – jednoduše a s úsměvem

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Zkušenosti s výukou učiva o řešení lineárních rovnic a nerovnic s absolutními hodnotami. Využití znaménkové metody při řešení tohoto typu nerovnic.
Autor Václav Zemek

Nástroje hodnocení klíčových kompetencí využívaných v matematice, geografii a v českém jazyce a literatuře

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
projekt
Příklad představuje některé nástroje, které učitelé využívají k hodnocení pokroku jednotlivých žáků v rozvoji klíčových kompetencí.
Autor VÚP Praha

ICT v matematice

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
projekt
Smyslem tohoto příkladu dobré praxe je ukázat integraci části vzdělávacího obsahu oboru Informatika a ICT do předmětu Matematika.
Autor VÚP Praha

Anatomie v matematice

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Tento příklad dobré praxe ukazuje možnosti využití výpočetní techniky v hodinách matematiky s přesahem do vzdělávací oblasti Člověk a příroda.
Autor VÚP Praha

Řešení problému se čtvercem

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Tři různá řešení jedné geometrické úlohy. Každé řešení od žáků vyžaduje jiný stupeň matematických dovedností.
Autor Eva Zelendová

Nadaní žáci na gymnáziu a matematika 7. část

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Spojitost mezi náměty k výuce matematiky, které byly zveřejněny před mnoha lety, s pojetím vzdělávání v Rámcovém vzdělávacím programu pro gymnázia.
Autor Emil Calda

Příklady z finanční matematiky v základních a středních školách

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
V posledních letech je ve školství stále více kladen důraz na finanční gramotnost žáků základních a středních škol. Základy finanční matematiky jsou postupně implementovány do programu nejen škol ekonomicky zaměřených. Výběr úloh, jejich formulace i způsob řešení je na jednotlivých stupních silně ovlivněn úrovní znalostí matematiky, stupněm abstraktního myšlení i možnostmi numerických výpočtů (kalkulačka, PC).
Autor Karina Mužáková
Celkem: 36