Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > gymnaziální vzdělávání > Jazyk a jazyková komunikace > Cizí jazyk > Produktivní řečové dovednosti

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Hodnocení RVP.CZ, Nejhůře hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Kritické čtení - inspirace pro rozvoj čtenářské gramotnosti v hodinách anglického jazyka III. – Aktivita pro 3. stupeň – Cinderella by Roald Dahl

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek je posledním z třídílné série věnující se rozvoji čtenářské gramotnosti, respektive kritického myšlení v hodinách anglického jazyka, zde se zaměřením na 3. stupeň. Jedná se o konkrétní příklad využití postupů kritického myšlení při práci s poezií, tematicky se potom zaměřuje na pohádky a jejich sociokulturní kontext. Příspěvek také obsahuje rozbor jednotlivých aktivit a fází hodiny s odkazem na teoretická východiska popsaná v úvodním článku.
Autor Jana Němečková

Virtuální hospitace – Anglický jazyk: Health

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Zaznamenaná výuky tématu Health je zaměřena na rozvíjení produktivních řečových dovedností. V první části výuky probíhá opakování a rozšiřování slovní zásoby k tématu, v druhé části se žáci seznamují s kontroverzními oblastmi (eutanazie, eugenika, plastická operace či výběr pohlaví potomka) a zaujímají k nim svá stanoviska.
Autor Mgr. Jana Kubičinová

Familia Romana - 1. lekce

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Doplňující cvičení pro 1. lekci učebnice Familia Romana. Zaměřené na opakování slovní zásoby, procvičení prvních gramatických pravidel: nominativ singuláru a plurálu, sloveso est-sunt, tvorba jednoduchých vět.
Autor Lenka Jedličková

Etické otázky ve sportu – the Summer Rio Olympics

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Cílem praktického výukového plánu je oživit si nejen jména sportovců, kteří reprezentovali ČR na letních olympijských hrách v Riu de Janeiru v r. 2016, ale také druhy sportů, které jsou jejich doživotní vášní. Věnuje se tématu sportovců-uprchlíků, zamýšlí se nad podvody ve sportu v mezinárodním měřítku, které prosákly i do nejdůležitějšího sportovního klání na světě – na olympiádu. Námět do výuky se snaží procvičit receptivní i produktivní dovednosti, využívá reálné sportovní informace zveřejněné BBC, časopisem the Guardian i olympijským výborem.
Autor Tereza Šmídová

Hrozba globálního oteplování – CLIL na 2. stupni ZŠ

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Kroskurikulární CLIL projekt je výstupem mezinárodní spolupráce učitelů biologie, geologie a anglického jazyka. Projekt využívá prostředků ICT, které mohou být výzvou pro učitele cizích jazyků i odborného předmětu, a přináší přesah do environmentální výchovy.
Autor Tereza Šmídová

Kritické čtení - inspirace pro rozvoj čtenářské gramotnosti v hodinách anglického jazyka I. - teoretický úvod

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek se věnuje teoretickým aspektům rozvoje čtenářské gramotnosti v hodinách cizích jazyků na 2. a 3. stupni. Je strukturován do tří částí, které postupně představují základní pojmy, dále podmínky a překážky rozvoje čtenářské gramotnosti a nakonec základní metody a techniky vhodné pro její rozvoj. Příspěvek vychází jak z domácí, tak zahraniční literatury a odkazuje také na zjištění výzkumu PISA 2009.
Autor Jana Němečková

Virtuální hospitace – Anglický jazyk: Blogging

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
uč.hodina
Hodina je zaměřená na rozvíjení receptivních a produktivních řečových dovedností na téma bloggingu. Výuka probíhá částečně prostřednictvím poslechu s porozuměním v kombinaci s procvičením probrané gramatiky (předpřítomný čas prostý a průběhový).
Autor Mgr. Kateřina Picková

Virtuální hospitace - Anglický jazyk: A Formal Debate

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Formální debata je pro žáky příležitostí ke koordinovanému vyjádřování vlastních názorů a obhajování stanoviska. Žáci měli za úkol představit a zdůvodnit několik souhlasných či nesouhlasných argumentů k tématu Factories are ignorant, but our ignorance is worse.
Autor Paul Marcus Wallace, BA (Hons.)

Hodnocení dovednosti psaní prostřednictvím hodnoticích rubrik

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
projekt
Příklad dobré praxe popisuje metodu hodnocení žáků na příkladu hodnocení písemného úkolu – eseje na téma osobní vzpomínky. Popsaný postup hodnocení je založen na současném použití hodnoticích rubrik, metod formativního hodnocení a představení ukázek modelových esejů.
Autor VÚP Praha

Zapojení sebehodnocení pomocí Evropského jazykového portfolia do výuky anglického jazyka

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Příklad dobré praxe se věnuje práci s elektronickou verzí Evropského jazykového portfolia, díky kterému se žáci naučí reflektovat, co se již naučili, případně, jaké mají nedostatky a jak je mohou zlepšit.
Autor Mgr. Zdeňka Mullerová
Celkem: 13