Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hrozba globálního oteplování – CLIL na 2. stupni ZŠ
| Kroskurikulární CLIL projekt je výstupem mezinárodní spolupráce učitelů biologie, geologie a anglického jazyka. Projekt využívá prostředků ICT, které mohou být výzvou pro učitele cizích jazyků i odborného předmětu, a přináší přesah do environmentální výchovy.  | Tereza Šmídová |
|
|
| |
12 komentářů |
24. 07. 2018 |
9508 |
Etické otázky ve sportu – the Summer Rio Olympics
| Cílem praktického výukového plánu je oživit si nejen jména sportovců, kteří reprezentovali ČR na letních olympijských hrách v Riu de Janeiru v r. 2016, ale také druhy sportů, které jsou jejich doživotní vášní. Věnuje se tématu sportovců-uprchlíků, zamýšlí se nad podvody ve sportu v mezinárodním měřítku, které prosákly i do nejdůležitějšího sportovního klání na světě – na olympiádu. Námět do výuky se snaží procvičit receptivní i produktivní dovednosti, využívá reálné sportovní informace zveřejněné BBC, časopisem the Guardian i olympijským výborem.  | Tereza Šmídová |
|
|
| |
|
26. 06. 2018 |
2232 |
Familia Romana - 1. lekce
| Doplňující cvičení pro 1. lekci učebnice Familia Romana. Zaměřené na opakování slovní zásoby, procvičení prvních gramatických pravidel: nominativ singuláru a plurálu, sloveso est-sunt, tvorba jednoduchých vět.  | Lenka Jedličková |
|
|
| |
|
03. 06. 2015 |
4165 |
Kritické čtení - inspirace pro rozvoj čtenářské gramotnosti v hodinách anglického jazyka III. – Aktivita pro 3. stupeň – Cinderella by Roald Dahl
| Článek je posledním z třídílné série věnující se rozvoji čtenářské gramotnosti, respektive kritického myšlení v hodinách anglického jazyka, zde se zaměřením na 3. stupeň. Jedná se o konkrétní příklad využití postupů kritického myšlení při práci s poezií, tematicky se potom zaměřuje na pohádky a jejich sociokulturní kontext. Příspěvek také obsahuje rozbor jednotlivých aktivit a fází hodiny s odkazem na teoretická východiska popsaná v úvodním článku.  | Jana Němečková |
|
|
| |
|
07. 03. 2013 |
8564 |
Kritické čtení - inspirace pro rozvoj čtenářské gramotnosti v hodinách anglického jazyka I. - teoretický úvod
| Článek se věnuje teoretickým aspektům rozvoje čtenářské gramotnosti v hodinách cizích jazyků na 2. a 3. stupni. Je strukturován do tří částí, které postupně představují základní pojmy, dále podmínky a překážky rozvoje čtenářské gramotnosti a nakonec základní metody a techniky vhodné pro její rozvoj. Příspěvek vychází jak z domácí, tak zahraniční literatury a odkazuje také na zjištění výzkumu PISA 2009.  | Jana Němečková |
|
|
| |
|
05. 02. 2013 |
17547 |
Umím vyjádřit, jak se cítím?
| Příklad dobré praxe je zejména zaměřen na nácvik vyjadřování pocitů. Tematicky je nácvik provázán s interkulturním tématem Jak se cítím doma / v cizině. Žáci se podílejí na plánování hodiny, hodnotí osvojené dovednosti, výstupy všech aktivit si zaznamenávají a ukládají do online aplikace Evropského jazykového portfolia (www.evropskejazykoveportfolio.cz).  | PhDr. Zdeňka Miklínová |
|
|
| |
|
15. 05. 2012 |
7285 |
Strategie poslechu při poslechu prezentací
| Příklad dobré praxe je zaměřen na využití strategií pro poslech s porozuměním obsaženými v on-line verzi Evropského jazykového portfolia při poslechu prezentací.  | Mgr. Ivana Frýbová |
|
|
| |
|
11. 05. 2012 |
6197 |
Zapojení sebehodnocení pomocí Evropského jazykového portfolia do výuky anglického jazyka
| Příklad dobré praxe se věnuje práci s elektronickou verzí Evropského jazykového portfolia, díky kterému se žáci naučí reflektovat, co se již naučili, případně, jaké mají nedostatky a jak je mohou zlepšit.  | Mgr. Zdeňka Mullerová |
|
|
| |
|
11. 05. 2012 |
5635 |
Virtuální hospitace – Anglický jazyk: Health
| Zaznamenaná výuky tématu Health je zaměřena na rozvíjení produktivních řečových dovedností. V první části výuky probíhá opakování a rozšiřování slovní zásoby k tématu, v druhé části se žáci seznamují s kontroverzními oblastmi (eutanazie, eugenika, plastická operace či výběr pohlaví potomka) a zaujímají k nim svá stanoviska.  | Mgr. Jana Kubičinová |
|
|
| |
|
21. 11. 2011 |
14252 |
Virtuální hospitace - Anglický jazyk: A Formal Debate
| Formální debata je pro žáky příležitostí ke koordinovanému vyjádřování vlastních názorů a obhajování stanoviska. Žáci měli za úkol představit a zdůvodnit několik souhlasných či nesouhlasných argumentů k tématu Factories are ignorant, but our ignorance is worse.  | Paul Marcus Wallace, BA (Hons.) |
|
|
| |
|
30. 05. 2011 |
9405 |