Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > gymnaziální vzdělávání > Jazyk a jazyková komunikace > Český jazyk a literatura > Jazyk a jazyková komunikace > efektivně a samostatně využívá různých informačních...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených oček. výstupů

Tato kategorie nemá podřazené kategorie RVP.
Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Popis a výklad

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek přináší soubor aktivit (založených na metodách kritického myšlení) k hodinám slohu zaměřeným na popis a výklad. Blok hodin byl připraven pro žáky brněnského gymnázia, proto bylo zvoleno místo jim blízké – Moravský kras. Při použití v jiných krajích ČR je samozřejmě velmi vhodné toto konkrétní místo vybrat s ohledem na třídu – nejlépe takové, které opravdu v nejbližší době navštíví.
Autor Mgr. Barbora Čalová

Vyhledávací rozcvička pro češtinu

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Digitální učební materiál, který můžete využít pro zahájení mnoha různých témat z informatiky, zejména pro propojení informatiky a češtiny. Lze využít pro otestování základních znalostí žáků v práci s internetem. Hravá forma žáky baví. Jedná se o první článek ze série Čeština v informatice – informatika v češtině.
Autor Mira Friedrichová

Historie počítačů v rámci informatiky prostřednictvím CHATu, aneb to bylo, když ...

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Úkolem předmětu Informační a komunikační technologie na gymnáziu je připravit žáky na život v informační společnosti, ve které žijeme, ať se nám to líbí nebo nelíbí. Jenže jak na to? Uvedený materiál nabízí inspiraci a zkušenost jak probrat celkem nudné téma o historii počítačů a zároveň umožnit žákům společně hledat vhodnou cestu k vyřešení zadaného úkolu. Ukáže jim v praxi výhody a nevýhody skupinové práce a spolupráci prostřednictvím elektronické komunikace. Žáci zjistí, že chat můžeme využít nejen k povídání a posílání smajlíků.
Autor Mira Friedrichová

Na aktivní čtenářství s Erikem Taberym

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
projekt
Jako přechod na gymnázium se mi při učení čtení a psaní celkem osvědčil jeden z úvodníků Erika Taberyho – Hledá se Vaculík. Článek vyšel v Respektu v roce 2006 (s autorovým svolením jej zde celý přináším). Je ale nadčasový, hledání aktivního názorového vůdce z řad humanistů a intelektuálů je v době masové mediální komunikace trvalkou. Vedle toho text ukazuje na možnost využít řady nástrojů a zbraní kvalitního názorového novináře. Meta, kterou Tabery pro své čtenáře a potenciální budoucí žurnalisty (a jisté budoucí občany a voliče) staví, je vysoko. Právě proto text volím. Ať je výzvou pro žáka i učitele. Představuji zde blok hodin komunikace a slohové výchovy, který jsem absolvoval s žáky a žákyněmi dvou kvint gymnázia Open Gate – Boarding school, s. r. o., v roce 2006/07 a s žáky sexty gymnázia živých jazyků Minerva v roce 2007/08.
Autor Petr Koubek
Celkem: 4