Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Virtuální hospitace - Německý jazyk: Plány a sny
| Úvodní motivační hodina k tématu Plány a sny s cílem nácviku dovednosti mluvení. Žáci pracující především ve skupinách si nejprve vytvoří hypotézy (seznamují se s podmiňovacím způsobem v němčině), ověří je v textu a poté si připraví krátkou prezentaci.  | Mgr. Ivana Frýbová |
|
|
| |
|
25. 10. 2010 |
15613 |
Sedm starověkých divů světa
| Příspěvek je určen pro hodiny předmětů: Společenskovědní seminář, Dějepis, Mediální výchova. Cílem je žákům přiblížit starověkou, zejména antickou kulturu prostřednictvím původních sedmi starověkých divů světa. Jedná se o blok 3 hodin, ve kterých budou žáci za pomoci učitele pátrat v odborné literatuře a na internetu i ve svých zápiscích z minulých let po základních informacích o zmíněných divech. Rozděleni budou do 7 pracovních skupin, každá vytvoří na závěr bádání jeden list PowerPointové prezentace na dané téma. V přílohách za textem jsou uvedeny knihy, ze kterých se čerpalo a seznam internetových adres, které byly využity, dále pak výčet nově zvolených divů světa 7. 7. 2007 v Portugalsku (pro žáky jako porovnání názorů starověkých osobností a dnešního člověka, který většinu dříve volených divů nemůže již vidět). V tomto bloku hodin vznikla žákovská prezentace jako modelový náhled.  | Ivana Syrovátková |
|
|
| |
1 komentář |
14. 04. 2010 |
15821 |
Virtuální hospitace - Český jazyk a literatura: Umělecký styl
| Výuka se zaměřuje na jazykové prostředky výstavby uměleckých textů. Ukazuje systematizaci poznatků, které žáci získali v rámci literární komunikace, a efektivní propojení složky komunikativní výchovy s jazykem a jazykovou komunikací. Jádro činnosti tvoří analýza a interpretace textů.  | Mgr. Lenka Krejsová |
|
|
| |
|
14. 02. 2011 |
16076 |
Virtuální hospitace - Český jazyk a literatura: Ostře sledované vlaky
| Interpretace Ostře sledovaných vlaků v literárním semináři. Žáci aplikují znalosti o struktuře uměleckého díla a porovnávají literární a filmovou podobu díla (film zhlédli během předchozího semináře).  | Mgr. Tomáš Minster |
|
|
| |
|
12. 04. 2010 |
16217 |
Aktivita: Najděte pět rozdílů
| Praktická aktivita k rozvoji kritického čtení mediálních textů využitelná ve výuce mediální a multikulturní výchovy.  | Dana Moree |
|
|
| |
1 komentář |
18. 05. 2010 |
16880 |
Kritické čtení - inspirace pro rozvoj čtenářské gramotnosti v hodinách anglického jazyka I. - teoretický úvod
| Článek se věnuje teoretickým aspektům rozvoje čtenářské gramotnosti v hodinách cizích jazyků na 2. a 3. stupni. Je strukturován do tří částí, které postupně představují základní pojmy, dále podmínky a překážky rozvoje čtenářské gramotnosti a nakonec základní metody a techniky vhodné pro její rozvoj. Příspěvek vychází jak z domácí, tak zahraniční literatury a odkazuje také na zjištění výzkumu PISA 2009.  | Jana Němečková |
|
|
| |
|
05. 02. 2013 |
17522 |
Virtuální hospitace - Český jazyk a literatura: W. Shakespeare - Sonety
| Žáci se pokusí o interpretaci vybraných Shakespearových sonetů. V hodině bude převažovat kooperativní učení – metoda skládankového učení.  | Mgr. Hana Antonínová Hegerová |
|
|
| |
1 komentář |
21. 09. 2010 |
18650 |
Virtuální hospitace - Český jazyk a literatura: Praktická aplikace teoretických poznatků z hláskosloví
| I monotematická (navíc cvičební, a tedy většinou didakticky obtížná) hodina může být pro žáky zajímavá a užitečná pro rozvoj jejich jazykových kompetencí. Rovněž tradiční frontální výuka může mít svůj smysl, je-li metodicky promyšlena. Ukážou se i možnosti práce s učebnicí jazyka a slohu.  | PhDr. Jiří Kostečka, Ph.D. |
|
|
| |
1 komentář |
07. 03. 2011 |
20773 |
Virtuální hospitace – Anglický jazyk: Blogging
| Hodina je zaměřená na rozvíjení receptivních a produktivních řečových dovedností na téma bloggingu. Výuka probíhá částečně prostřednictvím poslechu s porozuměním v kombinaci s procvičením probrané gramatiky (předpřítomný čas prostý a průběhový).  | Mgr. Kateřina Picková |
|
|
| |
1 komentář |
18. 01. 2010 |
31264 |