Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > gymnaziální vzdělávání > Jazyk a jazyková komunikace

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Hodnocení uživatelů, Nejhůře hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Interaktivní výuka cizích jazyků

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Možnosti využití interaktivní tabule při výuce cizího jazyka.
Autor Gabriela Feilová

Body Part Mathematics

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Praktický příspěvek pro výuku angličtiny a matematiky v anglickém jazyce. Je vhodný pro žáky ve věku 15 až 16 let. Jeho tématem jsou části lidského těla a jejich měření v různých systémech.
Autor Marie Hofmannová

Hodnocení dovednosti psaní prostřednictvím hodnoticích rubrik

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
projekt
Příklad dobré praxe popisuje metodu hodnocení žáků na příkladu hodnocení písemného úkolu – eseje na téma osobní vzpomínky. Popsaný postup hodnocení je založen na současném použití hodnoticích rubrik, metod formativního hodnocení a představení ukázek modelových esejů.
Autor VÚP Praha

Zapojení sebehodnocení pomocí Evropského jazykového portfolia do výuky anglického jazyka

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Příklad dobré praxe se věnuje práci s elektronickou verzí Evropského jazykového portfolia, díky kterému se žáci naučí reflektovat, co se již naučili, případně, jaké mají nedostatky a jak je mohou zlepšit.
Autor Mgr. Zdeňka Mullerová

AnswerGarden, LinoIt a další nástroje pro interaktivní aktivity v cizích jazycích

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Základní uživatelský model v distanční výuce prostřednictvím platforem, jako je Zoom nebo MS Teams, je takový, že většinu času videokonference učitel vysvětluje a studenti poslouchají a sledují sdílenou prezentaci, občas s učitelem komunikují v chatu. Popřípadě se student přihlásí o slovo, když učitel položí otázku – učitel pak studenta vyvolá, student si zapne mikrofon a odpoví. Ve větších skupinách se tak může stát, že po celou dobu videokonference v angličtině někteří studenti ve skutečnosti vůbec neotevřou pusu.
Autor edit.rvp.cz

Virtuální hospitace - Anglický jazyk: A Formal Debate

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Formální debata je pro žáky příležitostí ke koordinovanému vyjádřování vlastních názorů a obhajování stanoviska. Žáci měli za úkol představit a zdůvodnit několik souhlasných či nesouhlasných argumentů k tématu Factories are ignorant, but our ignorance is worse.
Autor Paul Marcus Wallace, BA (Hons.)

Umím vyjádřit, jak se cítím?

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Příklad dobré praxe je zejména zaměřen na nácvik vyjadřování pocitů. Tematicky je nácvik provázán s interkulturním tématem Jak se cítím doma / v cizině. Žáci se podílejí na plánování hodiny, hodnotí osvojené dovednosti, výstupy všech aktivit si zaznamenávají a ukládají do online aplikace Evropského jazykového portfolia (www.evropskejazykoveportfolio.cz).
Autor PhDr. Zdeňka Miklínová

Debatní liga v angličtině

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
projekt
Uspořádání školní debatní ligy v anglickém jazyce a její realizace ve 2 kolech. V debatování soutěží týmy o třech členech, kteří se dozvědí téma dva týdny před soutěží. Zvolená témata jsou kontroverzní, lze najít argumenty pro i proti. Rezoluce poskytne stejný prostor pro obě strany. Čas debaty je přísně vymezen, na což dohlíží časoměřič. Debatu řídí a její výsledky vyhlašuje rozhodčí. Debata je veřejná – přístupná žákům.
Autor Irena Burianová

Úvod do dalšího cizího jazyka

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
projekt
Jazyková propedeutika je novým volitelným předmětem, jehož zařazení do výuky má připravit žáky na život v mnohojazyčné evropské společnosti a na celoživotní učení se cizím jazykům.
Autor VÚP Praha

Übungstypologie zum kommunikativen Unterricht (anhand eines Lesetextes)

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
uč.hodina
Text z praxe ukazuje možnost, jak učitel na základě středně těžkého textu a jednotlivých cvičení může přivést žáky (úroveň B1) ke komunikaci. Žáci a žákyně se rychle orientují v krátkém autentickém textu, reprodukují základní myšlenky a dále vytvářejí své hypotézy, procvičují rozhovor a vytvoří vlastní text. Jdou tedy nenásilnou cestou od reprodukce k produktivním činostem, ať již ústním nebo písemným. Učitelé si na základě zjednodušené typologie cvičení mohou i k dalším textům naplánovat a připravit vlastní vyučovací jednotku s využitím nabízených cvičení, a vést tak žáky k nácviku interaktivních a produktivních dovedností.
Autor Ivana Frýbová
Celkem: 50