Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > gymnaziální vzdělávání > Jazyk a jazyková komunikace

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Hodnocení uživatelů, Nejlépe hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Výuka češtiny pro cizince

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
projekt
Příklad dobré praxe přináší ukázky práce s žáky jiných národností při výuce češtiny mimo hodiny českého jazyka a literatury.
Autor VÚP Praha

Školní televize

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
projekt
Žáci se díky práci ve školní televizi seznamují s využitím mediální výchovy a multimédií ve výuce.
Autor VÚP Praha

Budeme bít, když uvidíme bít, či nebít?

Gymnaziální vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek vznikl jako součást tematického vstupu na metodickém portálu www.rvp,cz „Nebojte se maturovat jinak!“ Jako přímá a vzájemná pomoc mezi učiteli gymnázií a dalších středních škol, které od uplynulého školního roku vedou studenty ke státní maturitě. Příspěvek komentuje písemnou a ústní formu a přináší zajímavé praktické zkušenosti a návody, jak žákům vysvětlit, v čem je nový model přínosem. Dále lze předeslat, že článek komentuje, jak na škole hodnotíme písemnou práci a ústní zkoušení a které konkrétní dovednosti žáka považujeme při zkoušce za důležité.
Autor Gabriela Baumgartnerová

Sedm starověkých divů světa

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
blok hodin
Příspěvek je určen pro hodiny předmětů: Společenskovědní seminář, Dějepis, Mediální výchova. Cílem je žákům přiblížit starověkou, zejména antickou kulturu prostřednictvím původních sedmi starověkých divů světa. Jedná se o blok 3 hodin, ve kterých budou žáci za pomoci učitele pátrat v odborné literatuře a na internetu i ve svých zápiscích z minulých let po základních informacích o zmíněných divech. Rozděleni budou do 7 pracovních skupin, každá vytvoří na závěr bádání jeden list PowerPointové prezentace na dané téma. V přílohách za textem jsou uvedeny knihy, ze kterých se čerpalo a seznam internetových adres, které byly využity, dále pak výčet nově zvolených divů světa 7. 7. 2007 v Portugalsku (pro žáky jako porovnání názorů starověkých osobností a dnešního člověka, který většinu dříve volených divů nemůže již vidět). V tomto bloku hodin vznikla žákovská prezentace jako modelový náhled.
Autor Ivana Syrovátková

Po stopách tygrů

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Příspěvek obsahuje různé aktivity, které se vztahují k motivu tygra v literatuře. Jako výchozí texty jsou použity úryvky z knih W. Blakea a W. Saroyana, které mají žáky inspirovat k tvořivému psaní.
Autor Alena Hesová

ICT v českém jazyce

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
projekt
Smyslem tohoto příkladu dobré praxe je ukázat integraci části vzdělávacího obsahu ICT do předmětu Český jazyk a literatura.
Autor VÚP Praha

Interpretace textu Erbenova Vodníka

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek popisuje možnost práce s textem v hodinách českého jazyka a literatury. Studenti pracují s textem ve skupinách. Práce je vhodná jako opakování, rozšiřující činnost při výuce látky 3. fáze národního obrození i jako motivace k výuce teorie literatury.
Autor Alexandra Štefková

Virtuální hospitace – Anglický jazyk: Health

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Zaznamenaná výuky tématu Health je zaměřena na rozvíjení produktivních řečových dovedností. V první části výuky probíhá opakování a rozšiřování slovní zásoby k tématu, v druhé části se žáci seznamují s kontroverzními oblastmi (eutanazie, eugenika, plastická operace či výběr pohlaví potomka) a zaujímají k nim svá stanoviska.
Autor Mgr. Jana Kubičinová

Strategie poslechu při poslechu prezentací

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Příklad dobré praxe je zaměřen na využití strategií pro poslech s porozuměním obsaženými v on-line verzi Evropského jazykového portfolia při poslechu prezentací.
Autor Mgr. Ivana Frýbová

Procvičování gramatiky německého jazyka

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Praktická ukázka výuky gramatiky německého jazyka pomocí interaktivní tabule SMART Board.
Autor Gabriela Feilová
Celkem: 49