Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Čeština je všechno těžký kromě ahoj
| Nelekejte se, prosím! Takhle stručně a výstižně zněla odpověď japonské studentky Mariny na otázku, co je na češtině nejtěžší; reagovala spontánně a samozřejmě úsměvem – jak je ostatně pro Japonce typické.  | Alena Duhajská |
|
|
| |
|
06. 05. 2013 |
9246 |
Výuka češtiny pro cizince
| Příklad dobré praxe přináší ukázky práce s žáky jiných národností při výuce češtiny mimo hodiny českého jazyka a literatury.  | VÚP Praha |
|
 |
| |
|
15. 09. 2008 |
11978 |
Školní televize
| Žáci se díky práci ve školní televizi seznamují s využitím mediální výchovy a multimédií ve výuce.  | VÚP Praha |
|
|
| |
|
10. 09. 2008 |
11980 |
Hádej, kdo jsem? Hádej, co jsem?
| Základní předpoklad: v rámci hodin českého jazyka a literatury musí být probrán tematický celek České národní obrození. Následují tři hodiny skupinové práce, ve kterých zábavnou formou zopakujeme dobu českého národního obrození. Vše je založeno na spojení znalostí o osobnostech, předmětech, dílech, době, její kultuře a hry – hádanky. Žáci nejprve dostanou test o ČNO, poté je na losovací lístky zapsána série pojmů ze zopakované látky, které si skupiny pak budou postupně losovat, a v dalších hodinách budou připravovat materiál pro vlastní pantomimický výstup. Průběh hodin lze měnit, zde je uvedena ověřená podoba s určitým řazením úkolů. Žáci musí projevit poměrně velkou iniciativu, soustředěnost na práci, ale i kreativitu a schopnost improvizace.  | Ivana Syrovátková |
|
 |
| |
|
06. 08. 2010 |
11462 |
Rozvoj komunikativních kompetencí v předmětu Informatika a informační a komunikační technologie
| Článek informuje o možnostech rozvoje komunikativních dovedností v jiném předmětu, než jsou jazyky. Ukazuje možnost začlenění rozvoje těchto dovedností do výuky informatiky a výpočetní techniky.  | Petra Babková |
|
|
| |
|
02. 09. 2011 |
7712 |
Vypravování
| Článek přináší soubor aktivit (založených na metodách kritického myšlení) k hodinám slohu zaměřeným na vypravování. Aktivita žáků je částečně založena na práci s uměleckými texty (Čapek, Erben, bible). Časové rozložení je pouze orientační, záleží samozřejmě na konkrétní třídě a učiteli.  | Mgr. Barbora Čalová |
|
|
| |
|
04. 05. 2012 |
14540 |
Nástroje hodnocení klíčových kompetencí využívaných v matematice, geografii a v českém jazyce a literatuře
| Příklad představuje některé nástroje, které učitelé využívají k hodnocení pokroku jednotlivých žáků v rozvoji klíčových kompetencí.  | VÚP Praha |
|
|
| |
|
10. 09. 2008 |
10983 |
Druhá světová válka – opakujme si, abychom nezapomněli
| Jedná se o blok hodin, ve kterých si prostřednictvím střídání různých metod a činností žáci zopakují hlavní události druhé světové války ve světě, v Evropě i u nás a doplní si další podrobnosti u některých z nich. Cílem je v žácích ještě více podpořit vědomí, jak tragické situace byly s válkou spojeny a jak zoufalý osud přinesla milionům lidí. Poslední hodina bloku je vzpomínkou na místní oběti této války a žáci navštíví pamětní místo. Dle možností lze přiřadit i následnou besedu s pamětníkem.  | Ivana Syrovátková |
|
|
| |
|
02. 03. 2011 |
9290 |
Po stopách tygrů
| Příspěvek obsahuje různé aktivity, které se vztahují k motivu tygra v literatuře. Jako výchozí texty jsou použity úryvky z knih W. Blakea a W. Saroyana, které mají žáky inspirovat k tvořivému psaní.  | Alena Hesová |
|
|
| |
|
09. 12. 2008 |
8986 |
ICT v českém jazyce
| Smyslem tohoto příkladu dobré praxe je ukázat integraci části vzdělávacího obsahu ICT do předmětu Český jazyk a literatura.  | VÚP Praha |
|
|
| |
|
15. 09. 2008 |
12887 |