Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Rukodělné činnosti žáků v terapeutické dílně I.
| Článek je zařazen do seriálu Uplatňování nových forem a metod práce při vzdělávání žáků se středně těžkým, těžkým a kombinovaným postižením a autismem. Poskytuje informace o výstupech projektu Základní školy speciální a Praktické školy Černovice. V rámci tohoto seriálu již byly zveřejněny jednoduché cvičební řady s návodem jak cvičit s žáky se zdravotním postižením v hodinách zdravotní tělesné výchovy a několik originálních pracovních postupů popisujících vznik jednoduchých výrobků v keramické dílně. V následujícím článku jsou poskytnuty další pracovní postupy (ze vzdělávací oblasti Člověk a svět práce) tentokrát výrobků z pedigu.  | Jitka Makovcová |
|
|
| |
|
29. 05. 2013 |
8923 |
Pracovní aktivity žáků základní školy speciální v keramické dílně
| Na Metodickém portálu RVP.CZ byla již poskytnuta informace o výstupech projektu Základní školy speciální a Praktické školy Černovice - Uplatňování nových forem a metod práce při vzdělávání žáků se středně těžkým, těžkým a kombinovaným postižením a autismem v základní škole speciální. Byly zveřejněny jednoduché cvičební řady, které poskytovaly návod jak a co cvičit s žáky se zdravotním postižením ve vyučovacích hodinách zdravotní tělesné výchovy. Stejně praktické materiály, tentokrát ze vzdělávací oblasti Člověk a svět práce, jsou k dispozici v následujícím článku.  | Jana Hůlková, Martina Hromadníková |
|
|
| |
|
06. 05. 2013 |
9134 |
Sluníčko
| Týdenní plán pro výuku žáků s těžkým a středně těžkým mentálním postižením. Hlavním cílem je seznámit žáky s jarním počasím a proměnami přírody. Hlavní roli v příspěvku hraje teplé, jarní sluníčko, které se žákům snažíme přiblížit různorodými činnostmi, aktivitami a hrami.  | Michaela Krajská |
|
|
| |
|
30. 05. 2012 |
26025 |
Čáp
| V březnu slaví svátek Řehoř. K tomuto dni se pojí mnoho pranostik. Jedna z nich je právě ta, že ...na svatého Řehoře čáp letí od moře a žába pusu otevře. Čáp přiletí z teplých krajů, kde žije celou zimu. Je to proto, že tady u nás by na zamrzlém rybníku nemohl chytat žabky a neměl by co jíst. A protože se blíží jaro, už brzy jej zase u rybníka budeme vídat. A nejen čápa, také spoustu dalších ptáčků.  | Michaela Krajská |
|
|
| |
|
12. 04. 2012 |
19405 |
Svatý Martin
| Týdenní plán pro výuku žáků s těžkým a středně těžkým mentálním postižením. Žáci se seznámí s příchodem zimy a tradicemi, které lidé především dříve slavili. Vhodné propojení několika námětů pro činnosti s žáky – jak se jmenuji, blíží se zima, kůň přiváží Martina a sníh.  | Michaela Krajská |
|
|
| |
|
02. 04. 2012 |
18580 |
Zima
| Týdenní plán pro práci s mentálně postiženými dětmi. Když se řekne zima, jistě se většině z nás vybaví sníh a mráz. Zima je ale venku za oknem, a tak jsme spolu s dětmi ve speciální třídě místo sněhu využili obyčejný bílý papír. A taky nám pořádně nasněžilo.  | Michaela Krajská |
|
|
| |
|
08. 03. 2012 |
26895 |
Tři králové
| Týdenní plán pro práci se středně těžce a těžce mentálně postiženými dětmi ve speciální třídě. Děti se seznámí s tradicemi Vánoc, v tomto případě vlastně již s jejich vyvrcholením. Dále poznají pohádkovou postavu pana krále. Činnosti a aktivity s touto pohádkovou postavičkou se prolínají většinou vyučovacích předmětů základní školy speciální.  | Michaela Krajská |
|
|
| |
|
05. 03. 2012 |
26352 |
Barevné listy
| Podzim každoročně doslova vybízí k tvoření z přírodních materiálů. Tentokrát jsme využili barevné proměny listnatých stromů a hráli i pracovali s nimi.  | Michaela Krajská |
|
|
| |
|
14. 02. 2012 |
16056 |
Jsme školáci
| Článek nazvaný Jsme školáci je ukázkou týdenního plánu ve speciální škole. Popisované aktivity proběhly během jednoho školního týdne a jsou určeny žákům se středně těžkým a těžkým mentálním postižením.  | Michaela Krajská |
|
|
| |
|
02. 11. 2011 |
8745 |
Foukej, foukej, větříčku
| Týdenní plán pro žáky se středně těžkou až těžkou mentální retardací ve speciální třídě. Činnosti a aktivity jsou vybírány převážně podle ročních období, v tomto případě je příspěvek zaměřen na přicházející podzim a dozrávání ovoce, především hrušek.  | Michaela Krajská |
|
|
| |
|
21. 10. 2011 |
17249 |