Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Předškolní vzdělávání

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Hodnocení uživatelů, Nejhůře hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Z pohádky do pohádky

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Všestranně zaměřený integrovaný blok v předškolním vzdělávání, při němž se děti, za doprovodu pohádkového skřítka Raráška, seznamují s klasickými pohádkami, získávají vztah k ústní slovesnosti, literatuře i divadlu.
Autor Nikola Loužková

Stopy ve sněhu

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
střednědobý
Ukázka z celoročního školního programu na téma živočišná říše. Děti poznávají vlastnosti sněhu, stopy živočichů a experimentují s přírodními materiály.
Autor Miroslava Strakatá

Muzikanti jdou

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
krátkodobý
Zábavné seznámení s hudebními nástroji a základní hudební terminologií spojené s přípravou slavnosti – veselý muzikantský Masopust.
Autor Eva Pipková

Zaťukalo jaro

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Charakteristika integrovaného bloku: Ukázka integrovaného bloku ve ŠVP PV rozvíjí výtvarnou fantazii a tvořivost, podporuje získávání vědomostí o přírodě kolem nás i charakteristických znacích ročního období jara a rozvíjí manuální dovednost dětí.
Očekávané výstupy:
  • získat a využívat poznatky o přírodě
  • uplatňovat poznatky a zkušenosti
  • rozvíjet komunikaci a spolupráci
Časový rozsah: 1 den
Věková skupina: 3 - 6 let
Autor Jana Bartoňová

Jedeme na výlet

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Charakteristika integrovaného bloku: Autorka uvádí nabídku činností, která směřuje k naplňování vytyčeného cíle žádoucími metodami a formami práce. Rozsah nabídky je úměrný předpokládanému časovému rozsahu realizace projektu. Zahrnuje pestrou škálu aktivit a poskytuje dětem možnost svobodné volby.
Očekávané výstupy:
  • umí samostatně vyhledat informace v encyklopedii
  • dokáže rozvinout hru
  • má orientaci v prostoru
  • chápe prostorové pojmy
Časový rozsah: 1 den
Věková skupina: děti 3 - 7 let
Autor Eva Podolská

Jak se v Praze cestuje

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Charakteristika integrovaného bloku: Tento projekt je součástí školního vzdělávacího programu Praha - město, ve kterém žiji. Směřuje k vytváření elementárního povědomí o širším přírodním, kulturním i technickém prostředí, o jejich rozmanitosti, vývoji a neustálých proměnách. Činnosti vycházejí z vlastních prožitků a zkušeností dětí, navazují na jejich poznatky o dopravě. Projekt vznikl na podnět skupiny chlapců.
Očekávané výstupy: Mít poznatky o dopravě a dopravních prostředcích, umět se orientovat v prostředí mimo MŠ, umět dodržovat pravidla chování.
Časový rozsah: 2 měsíce
Věková skupina: 3 - 7 let
Autor Olga Letfusová

Pekař peče housky

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Tento projekt je součástí dlouhodobějšího tematického bloku s názvem "Kdo, co, čím aneb Práce dospělých", který seznamuje děti s prací dospělých, významem a užitkem některých povolání. Volně navazuje na projekt "Veselý masopust aneb Hodiny a hodináři". Děti si uvědomují, že je třeba si vážit své práce i práce druhých lidí. V tomto konkrétním projektu jsme zvolili povolání pekaře, protože se děti každodenně setkávají s výsledky jeho práce. Zaměřili jsme se na cestu od výroby pečiva až po šetrné zacházení se zbytky potravin.
Očekávané výstupy: Chápat význam lidské práce a vážit si výsledků práce své i jiných lidí
Předpokládaný časový rozsah: Přibližně 2 týdny
Věková skupina: Homogenní, věk dětí 4 - 5 let
Autor Eva Pipková

Poslové jara

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Týdenní tematický celek Poslové jara děti pomocí poezie seznamuje se životem ptáků a také s počátkem jarního období. Cílem je sblížení dětí s literárním uměním - s poezií, rozvíjení kladného vztahu k přírodě a úcty k životu ve všech jeho formách.
Autor Martina Půtová

Vítej u nás, netopýre!

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
dlouhodobý
Pod tímto názvem se skrývá jeden z tematických bloků školního vzdělávacího programu, který je zaměřen na poznávání živé a neživé přírody. Naším hlavním partnerem v tomto projektu je Ochrana fauny České republiky, se kterou spolupracujeme již čtvrtý školní rok.
Autor Miroslava Strakatá

K čemu jsou barevné kontejnery?

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Denně chodíme okolo barevných kontejnerů a ptáme se, k čemu slouží. Dříve než to společně s dětmi zjistíme, ale musíme vědět co odpad je, jak se rozděluje, o jaké materiály se jedná. Tím si společně uvědomíme, jak je důležitá starost o naše okolí. Tento projekt seznamuje děti s novými pojmy a poznatky o materiálech předmětů, které nás obklopují v běžném životě. Děti poznávají jejich vlastnosti a možnosti. Učí se, jak nakládat s odpady a kam s nimi, učí se je také třídit a přitom se seznámí s pojmem recyklace. Celý projekt vede děti k uvědomování si, jak je důležité pečovat o své okolí, o prostředí, ve kterém žijeme. Projekt seznamuje děti s možnými hygienickými riziky, které v souvislosti s odpady vznikají.
Autor Martina Kupcová
Celkem: 713