Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Předškolní vzdělávání

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Podle názvu, Vzestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

"Čtvero ročních období" Keramika

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
dlouhodobý
Projekt rozvíjí výtvarnou fantazii a tvořivost při prostorovém vytváření z hlíny, podporuje získávání vědomostí o přírodě kolem nás i charakteristických znacích čtvera ročních období a rozvíjí technickou dovednost dětí.
Autor Ilona Hojerová

...hrajeme si, dovádíme, pozor, ať se nezraníme...

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
krátkodobý
Příspěvek nabízí hry, činnosti a aktivity zaměřené na upevňování základních pohybových dovedností a ochranu zdraví v období zimních aktivit.
Autor Bc. Radmila Michlíčková

...první vločka, druhá, třetí, jak vypadá zima, děti...

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
krátkodobý
Příspěvek nabízí možnosti, jak seznámit děti s tématem zimou.
Autor Bc. Radmila Michlíčková

10 let s eTwinningem v České republice

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
V rámci desetiletého výročí aktivity eTwinning proběhla v České republice hra, do níž bylo zapojeno 112 škol. Výstupy hry ukazují, jak jsou české školy schopny kreativně a inovativně využívat ICT nástroje pro projektovou spolupráci škol. Výstupy hry mohou posloužit jako inkubátor nápadů na projektové aktivity, které lze zařadit jak do online eTwinningových projektů, tak do výuky obecně.
Autor Barbora Dočkalová

3. „Justýna a lež“

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
krátkodobý
Příspěvek se zaměřuje na mravní výchovu dětí. Učí děti rozlišovat, co je dobré a co špatné chování, vnímat rozdíl mezi pojmy pravda a lež. Vede k uvědomění si, že je lepší říci pravdu, než lhát a podvádět, k poznávání a rozlišování společensky neúnosného chování (např. krádež).
Autor Eva Pipková

4. „Justýna a stolování“

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
krátkodobý
Další část projektu "Justýna a slušné chování" je zaměřena na stolování. Vede děti nejen k vytváření správných návyků při společném jídle, ale i k dodržování hygieny. Děti získávají poznatky i o přípravě jídla, správném prostírání a úklidu po jídle, učí se sebeobsluze.
Autor Eva Pipková

ABC Animals

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
lekce
Tuto lekci jsem napsala pro děti v MŠ, ale dá se přizpůsobit také dětem v mladším školním věku. Zaměřila jsem se na abecedu, kterou děti naučím pomocí zvířátek. Při učení či opakování abecedy si jistě osvojí i nová anglická slovíčka – zvířat. Lekce by měla být co nejvíce hravá, a je na vyučujícím, zda povede celou hodinu v angličtině, či pouze začátky cvičení.
Autor Veronika Lorgerová

Abstraktní umění v mateřské škole

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Námět, jak lze děti seznámit s abstraktním uměním, různými malířskými směry a výtvarnými technikami (v rovině teoretické i praktické).
Autor Petra Vondrová

Advent v mateřské škole

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Záměry integrovaného bloku: Tento integrovaný blok vychází z celoročního plánu "Se skřítkem na výpravách za kamarády do Evropy", který vznikl v rámci programu Comenius 1 - Partnerství škol a jehož hlavní téma je poznávání přírody všemi smysly. Skřítek Mecháček (textilní panáček) je kamarád dětí, které si ho tak samy pojmenovaly. Mecháček se účastní všeho dění s dětmi.
Očekávané výstupy:
  • umět pojmenovat přírodniny v lese
  • chápat hlavní pojmy týkající se adventu a Vánoc

  • Časové vymezení: 3 týdny
    Věk dětí: 3-6leté děti
    Autor Miroslava Strakatá

    Adventní kalendář venku

    Předškolní vzdělávání
    Praktický příspěvek
    inspirace
    dlouhodobý
    Prosincový program pro mateřské školy, který obsahuje každodenní okénko krátkých činností, jež je součástí školkového adventního kalendáře. Program je koncipován tak, aby si děti s učitelkou ve třídě otevřely ruličku s datem a v něm našly úkol na papírku, který jdou plnit převážně do venkovního prostředí.  Úkoly jsou zaměřeny na předčtenářskou,  předmatematickou , digitální a environmentální gramotnost. Nejsou náročné na pomůcky. Pracovat mohou jak jednotlivci, tak celá skupina. U dětí se podporuje pozorovací schopnost, rozvíjení jazykových dovedností a seznamování s elementárními matematickými pojmy jako více, méně, větší, menší. Samozřejmostí je i pohybový doprovod, a tím rozvoj hrubé motoriky, který je ve venkovním prostředí pestrý. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).
    Autor Kateřina Filkova
    Celkem: 713