Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Gymnázium

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Hodnocení uživatelů, Nejlépe hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Výroky a jejich negace

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Příspěvek upozorňuje na význam výrokové logiky pro další studium matematiky, ukazuje některá úskalí při výkladu pojmů a vztahů z této oblasti a zdůrazňuje důležité okamžiky výkladu z metodického hlediska. Pro ilustraci jsou v příspěvku uvedeny konkrétní úlohy.
Autor Jarmila Robová

Námět pro výuku botaniky a hydrobiologie

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Projekt je zaměřený na využití informačních a komunikačních technologií při zpracování výsledků získaných při terénním biologickém cvičení. Cílem je zúročit výuku tvorby prezentace pomocí programu Microsoft PowerPoint, která se vyučuje v 5. ročníku (v kvintě) osmiletého gymnázia a v 1. ročníku čtyřletého gymnázia, a vytvořit ucelené podklady pro výuku biologie méně tradičními způsoby.
Autor Zuzana Kalová

Volitelný předmět seminář z Informatiky

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Článek informuje o novém předmětu Tvorba WWW pomocí redakčních systémů. Tímto předmětem jsme se snažili vyjít vstříc žákům, kteří si nevybrali v nabídce volitelných předmětů ve 3. ročníku, a reagovat na trendy tvorby dynamických webů. Od žáků nejsou vyžadovány žádné zvláštní znalosti, vše se naučí během výuky. Cílem je vytvoření a správa vlastního webu v redakčním systému Joomla.
Autor Jaroslav Koreš

Cesta České republiky do Evropské unie

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příspěvek nabízí návrh dvou kompletních vyučovacích hodin včetně klíčových kompetencí, očekávaných výstupů a návrhů aktivit.
Autor Michaela Marešová

Jak si vyrobit sluneční článek

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Sestrojení funkčního fotovoltaického článku s využitím přírodního barviva z ostružin.
Autor Jana Toušková

Rozhovory s obrazy / Galerie jako otevřený prostor inspirace / Emilia Medková a Toyen

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Tvůrčí dílny pro pedagogy v Moravské galerii v Brně jsou přímým a živým dialogem s originály uměleckých děl. Jednotlivá setkávání probíhají u vybraných děl ve stálých expozicích i aktuálních výstavách formou dialogů a výtvarných interpretací a slouží pedagogům jako inspirace v jejich vlastní pedagogické činnosti. Cílem tohoto setkání je konfrontace děl dvou významných představitelek surrealistického období, Emilie Medkové a Toyen.
Autor Mgr. Jitka Petřeková

Školní zeměpisné stránky

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
projekt
Školní zeměpisné stránky jsou koncipovány pro podporu výuky zeměpisu a slouží především jako zdroj prezentací pro tento předmět na nižším a vyšším stupni gymnázia.
Autor VÚP Praha

Průmysl v mém okolí – projekt

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
V rámci výuky chemie žákům ukládám zpracování projektu: Průmysl v mém okolí. Žáci (nejčastěji ve dvojicích) si vyberou podnik ze svého okolí a zpracují prezentaci coby průvodce továrnou – historie a struktura podniku, výrobní postupy, vlastnosti a použití výrobků – př. jejich ukázka, ekologie výroby, úspěšnost podniku na trhu. Časová náročnost zpracování je cca 1 měsíc. Poté studenti předvedou prezentaci ostatním, vítány jsou počítačová zpracování, fota, videa, rozhovory se zaměstnanci... Během trvání projektu jsem se všemi žáky v kontaktu, seznamují mě s různými stadii projektu. Je nutno vše pečlivě naplánovat a dodržet určitý časový horizont, pokud si žák nechá vše na poslední chvíli, na výsledku práce je to znát. V článku předkládám návod, jak žáky aktivně zapojit do výuky a rozvíjet tak více klíčových kompetencí zároveň. Jedná se o zadání projektu „Průmysl v mém okolí“, včetně popisu jednotlivých kroků projektu i případných úskalí. V příloze je ukázka výstupu – prezentace o výrobě piva.
Autor Mgr. Věra Pavlátová

Olympijská výchova - olympijské testy a olympijské dny

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Využití fenoménu olympismu v sextě i ostatních třídách ve formě olympijských testů, jejich plnění a soutěžení v nich, příprava a realizace olympijských dnů ve vztahu k olympijským hrám 2008, přehled olympijských testů.
Autor Zdeněk Mikeš

Život v pravěku

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Návrh na netradiční probírání tématu Pravěk formou skupinové práce za použití konstruktivistické strategie.
Autor Jan Zouhar
Celkem: 532