Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Gymnázium

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: ,
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Body Part Mathematics

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Praktický příspěvek pro výuku angličtiny a matematiky v anglickém jazyce. Je vhodný pro žáky ve věku 15 až 16 let. Jeho tématem jsou části lidského těla a jejich měření v různých systémech.
Autor Marie Hofmannová

Procvičování gramatiky německého jazyka

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Praktická ukázka výuky gramatiky německého jazyka pomocí interaktivní tabule SMART Board.
Autor Gabriela Feilová

Einkaufen im KaDeWe

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Na základě čtení s porozuměním žáci reprodukují novou slovní zásobu, hledají výrazy i ve slovníku, procvičují ji v jednotlivých cvičeních, odpovídají na otázky k přečtenému textu apod.
Autor Ivana Frýbová

Staniční výuka

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Využití práce ve stanicích při vyučování německého jazyka, organizační pravidla, hodnocení, výhody této formy práce.
Autor Ivana Frýbová

Reálie německy mluvících zemí

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Praktická ukázka výuky reálií německy mluvících zemí s pomocí interaktivní tabule SMART Board.
Autor Gabriela Feilová

Lesetraining kommunikativ

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
modul
Téma „Jak číst a jaké strategie používat” bylo v odborné literatuře již několikrát zpracováno. Tento příspěvek se zaměřuje na propojení receptivních a produktivních dovedností v rámci čtení s porozuměním, s cílem dovést žáky ke komunikativní výuce a vlastní kreativní tvorbě. Obsahově vede ukázka žáky k vnímání jiných kultur a životních hodnot, v oblasti metodiky německého jazyka nacvičuje čtení s porozuměním s cílem vytváření hypotéz, jejich ověření, vlastní práce s textem, i kreativní produktivní tvorby. Práce je zaměřena na typologii cvičení, která vedou žáka k pochopení textu, na spolupráci s partnerem i skupinou i na sebepoznání. V příloze učitelé najdou typologii cvičení, která byla při nácviku použita. Jako doplněk nabízí další příloha jednoduchý přehled strategií ke čtení. Příspěvek je určen přímo do výuky německého jazyka, a proto je již připraven v německém jazyce.
Autor Ivana Frýbová

Übungstypologie zum kommunikativen Unterricht (anhand eines Lesetextes)

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
uč.hodina
Text z praxe ukazuje možnost, jak učitel na základě středně těžkého textu a jednotlivých cvičení může přivést žáky (úroveň B1) ke komunikaci. Žáci a žákyně se rychle orientují v krátkém autentickém textu, reprodukují základní myšlenky a dále vytvářejí své hypotézy, procvičují rozhovor a vytvoří vlastní text. Jdou tedy nenásilnou cestou od reprodukce k produktivním činostem, ať již ústním nebo písemným. Učitelé si na základě zjednodušené typologie cvičení mohou i k dalším textům naplánovat a připravit vlastní vyučovací jednotku s využitím nabízených cvičení, a vést tak žáky k nácviku interaktivních a produktivních dovedností.
Autor Ivana Frýbová

Zkušenosti s vedením žákovského portfolia v hodinách německého jazyka

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
modul
Příspěvek shrnuje dosavadní zkušenosti s vedením žákovských portfolií. Zaměřuje se na konkrétní cíle, důvody pro zařazení EJP do vyučovacích hodin němčiny a na konkrétní realizaci portfolií.
Autor Ivana Frýbová

Projekt Gmünd aneb Domluvíme se na obou březích Lužnice

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Projekt je zaměřen na využití informačních a komunikačních technologií při komplexní přípravě a zpracování výsledků studijní návštěvy vybraného města (Gmündu) v sousední zemi. Jedná se o mezipředmětový projekt dvou předmětů, tj. německého jazyka a informatiky a informační a komunikační technologie. Výsledkem je zpracování získaných informací a jejich prezentace před ostatními účastníky projektu.
Autor Josef Turek

Komunikace mezi lidmi – Genderové rozdíly

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Žáci vyjmenují vlastnosti, které se obvykle připisují mužům a ženám, popíší důsledky pro individuální život, a ztotožňují se s myšlenkou, že značná část „mužských“ a „ženských“ vlastností nevychází z biologických rozdílů, ale je dána kulturou a výchovou.
Autor Ivana Frýbová
Celkem: 534