Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Gymnázium

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Slavné dny pro SŠ: Den zprávy o havárii UFO u Roswellu

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Žáci jsou prostřednictvím aktivity seznámeni s hypotézou o možné existenci UFO. V rámci aktivity ani tak nejde o případné důkazy existence, ale spíše o úvahu, proč by se vlády jednotlivých zemí, kde výzkum UFO probíhá, měly bát možného odhalení mimozemské civilizace.
Autor Tereza Vodičková

Fáze 2 – JÁ a TY – dialog – 3. část

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Podstatou dialogu je vzájemné učení se a v tomto smyslu jde o přístup ke spolupráci, který oceňuje odlišné myšlenky a přesvědčení. Čím více perspektiv zapojíme do dialogu, tím větší příležitost k učení získáme. Z vícero perspektiv může vzniknout obsáhlejší, společně sdílená moudrost. Dialog se liší od pouhé výměny názorů a to tím, že jsme ochotni změnit svůj pohled na věc a opravdu se dozvědět něco nového.
Autor Mgr. V. Endrštová a kol. Variant a British Council

Slavné dny pro SŠ: Den tunguzské katastrofy

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Žáci si v rámci aktivity vyzkouší různé přístupy k události, u které dosud nelze zformulovat jednoznačné vědecké vysvětlení. V rámci své přidělené role budou sepisovat jednotlivé teorie o tom, co se stalo roku 1908 v oblasti Sibiře. Možné teorie příčin tunguské události se snaží vždy potvrdit pravost právě své hypotézy, stejně manipulativně se o to pokusí i žáci v jednotlivých skupinách. Ostatní žáci budou mít za úkol jejich nástroje manipulace odhalovat. Aktivita rozvíjí schopnost argumentace, práci ve skupině a odkrývá jednání za účelem ovlivňování myšlení druhé osoby či více osob.
Autor Tereza Vodičková

Slavné dny pro SŠ: Den, kdy začala aféra Watergate

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Žákům je prostřednictvím aktivity demonstrován fakt, že média mají více funkcí než jen zábavnou. Především slouží jako prostředek sociální kontroly, mohou být prostředek občanské participace na politickém životě dané země. Žáci si zkusí, jakou cestou občan může dostat určitý problém do mediálního prostoru. Zároveň získají přehled o tom, kdo vlastní naše velké deníky a jaký to může mít eventuální dopad na obsah.
Autor Tereza Vodičková

Fáze 2 – JÁ a TY – dialog – 2. část

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Podstatou dialogu je vzájemné učení se a v tomto smyslu jde o přístup ke spolupráci, který oceňuje odlišné myšlenky a přesvědčení. Čím více perspektiv zapojíme do dialogu, tím větší příležitost k učení získáme. Z vícero perspektiv může vzniknout obsáhlejší, společně sdílená moudrost. Dialog se liší od pouhé výměny názorů a to tím, že jsme ochotni změnit svůj pohled na věc a opravdu se dozvědět něco nového.
Autor Mgr. V. Endrštová a kol. Variant a British Council

Familia Romana - 1. lekce

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Doplňující cvičení pro 1. lekci učebnice Familia Romana. Zaměřené na opakování slovní zásoby, procvičení prvních gramatických pravidel: nominativ singuláru a plurálu, sloveso est-sunt, tvorba jednoduchých vět.
Autor Lenka Jedličková

Fáze 2 – JÁ a TY – dialog – 1. část

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Podstatou dialogu je vzájemné učení se a v tomto smyslu jde o přístup ke spolupráci, který oceňuje odlišné myšlenky a přesvědčení. Čím více perspektiv zapojíme do dialogu, tím větší příležitost k učení získáme. Z vícero perspektiv může vzniknout obsáhlejší, společně sdílená moudrost. Dialog se liší od pouhé výměny názorů, a to tím, že jsme ochotni změnit svůj pohled na věc a opravdu se dozvědět něco nového.
Autor Mgr. V. Endrštová a kol. Variant a British Council

Fáze 1 – Já – identita a kultura – 3. část

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Naše identity jsou jak viditelné (prostřednictvím šatů, které nosíme, jídla, které jíme, …), tak skryté (naše přesvědčení a hodnoty, skupiny, ke kterým patříme, naše sexualita atd.). Větším dílem jsou skryté, následkem čehož se domněnky, které si vytváříme o druhých lidech, nemusí zakládat na pravdě.
Autor Mgr. V. Endrštová a kol. Variant a British Council

Fáze 1 – Já – identita a kultura – 2. část

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Naše identity jsou jak viditelné (prostřednictvím šatů, které nosíme, jídla, které jíme, …), tak skryté (naše přesvědčení a hodnoty, skupiny, ke kterým patříme, naše sexualita atd.). Větším dílem jsou skryté, následkem čehož se domněnky, které si vytváříme o druhých lidech, nemusí zakládat na pravdě.
Autor Mgr. V. Endrštová a kol. Variant a British Council

Slavné dny pro SŠ: Den atentátu na papeže

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Cílem aktivity je ukázat význam židovství a křesťanství jako zdrojů soudobých morálních hodnot i moderní psychologie a smysl institutu papežství i pro jinověrce nebo agnostiky či ateisty.
Autor Monika Stehlíková
Celkem: 509