Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Základní vzdělávání > Kompetence pracovní > orientuje se v základních aktivitách potřebných...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených klíč. kompetencí

Tato kategorie nemá podřazené klíčové kompetence.
Seřadit dle: Hodnocení RVP.CZ, Nejlépe hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Prodej mi Instagram!

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
V příspěvku je popsaná aktivita, která je založena na skupinové práci žáků, porozumění textu, jeho rozboru a zpracování prezentace s následným představením výsledků práce. Cílem aktivity je podpořit znalosti žáků v předmětu Výchova k občanství, a to v rámci věcí a situací, které jsou žákům blízké – sociální sítě, v tomto případě Instagram. Celé aktivita je propojena s rozvojem digitální gramotnosti žáků. Aktivitu je možno využít i v dalších vyučovacích předmětech (např. Člověk a svět práce). Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).
Autor Adam Cvik

Neutrácíme doma více, než vyděláváme?

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Druhý díl ze seriálu praktických článků k podpoře finančního vzdělávání na základních školách. Zaměřuje se na rozpočet domácnosti.
Autor Česká bankovní asociace

Cena televizní reklamy

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Lekce umožňuje žákům kriticky hodnotit obsah reklamy, identifikovat její cíle a poznat její cenu (ve finanční i metaforické rovině). Zároveň motivuje žáky, aby se zajímali o potřeby a životní styl druhých lidí. Tato metodika by však neměla být ojedinělým seznámením s problematikou reklamy; je třeba ji doplnit dalšími aktivitami, především rozborem obsahu reklamních příběhů, které obvykle využívají společenských stereotypů a mýtů a významně zasahují do chápání společenských hodnot a role člověka ve společnosti.
Autor PhDr. Zuzana Zejdová

Víš, co je to banka?

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Pátý díl ze seriálu praktických článků k podpoře finančního vzdělávání na základních školách. Přibližuje žákům funkci bank a služby, které nabízejí.
Autor Česká bankovní asociace

Způsobů je několik, jen si vybrat!

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Šestý díl ze seriálu praktických článků k podpoře finančního vzdělávání na základních školách. Zaměřuje se na způsoby plateb, jejich výhody a nevýhody.
Autor Česká bankovní asociace

Finanční vzdělávání se bude hodit!

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Osmý a poslední díl seriálu praktických článků k podpoře finančního vzdělávání na základních školách. Procvičuje orientaci v bankovních službách, obsahuje též pracovní list, který může posloužit k písemnému opakování všech témat seriálu.
Autor Česká bankovní asociace

Bezplatná učební pomůcka - celotřídní hra na obchodování na trhu

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příspěvek popisuje, jakým způsobem lze využít nově vytvořenou bezplatnou učební pomůcku v podobě hry na trh při výuce témat, jako je fungování trhu, poptávka, nabídka, stanovení tržní ceny atd.
Autor Michal Skořepa

Bojovníci proti totalitě pohledem dětí

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
projekt
Ve školním roce 2008/09 se konal druhý ročník soutěže Bojovníci proti totalitě pohledem dětí, jejímž organizátorem je Ministerstvo obrany ČR spolu s mnoha dalšími partnery. Cílem žáků a studentů ze ZŠ, ZUŠ a SŠ bylo vytvořit video, audio nebo textový dokument na témata "zmapování osudů válečných veteránů, politických vězňů a příslušníků PTP perzekuovaných za komunistického režimu", "zachycení odboje v regionu školy, například z pohledu činnosti zájmových sdružení" nebo "Revoluční rok 1989". V článku je popsána zkušenost učitele vedoucího osm žáků druhého stupně ZŠ při tvorbě příspěvků do této soutěže.
Autor Petr Naske

Fungující domácnost – jak sestavit rozpočet

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
blok hodin
Příspěvek ukazuje způsoby sestavování domácího rozpočtu, velké množství proměnných, které tento cíl a nezbytnost ovlivňují, možná úskalí půjček, které současný naplněný trh nabízí, a s tím související situace, ve kterých se může taková rodina snadno ocitnout.
Autor Lukáš Novák

Jak můžeme pomoci aneb Adopce na dálku

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Článek popisuje projekt Základní školy Petřiny–sever, která se zapojila do akce Adopce na dálku® Arcidiecézní charity Praha.
Autor Zuzana Fojtíková
Celkem: 13