Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Základní vzdělávání > Kompetence pracovní > orientuje se v základních aktivitách potřebných...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených klíč. kompetencí

Tato kategorie nemá podřazené klíčové kompetence.
Seřadit dle: Podle autora, Vzestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Jak můžeme pomoci aneb Adopce na dálku

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Článek popisuje projekt Základní školy Petřiny–sever, která se zapojila do akce Adopce na dálku® Arcidiecézní charity Praha.
Autor Zuzana Fojtíková

Prodej mi Instagram!

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
V příspěvku je popsaná aktivita, která je založena na skupinové práci žáků, porozumění textu, jeho rozboru a zpracování prezentace s následným představením výsledků práce. Cílem aktivity je podpořit znalosti žáků v předmětu Výchova k občanství, a to v rámci věcí a situací, které jsou žákům blízké – sociální sítě, v tomto případě Instagram. Celé aktivita je propojena s rozvojem digitální gramotnosti žáků. Aktivitu je možno využít i v dalších vyučovacích předmětech (např. Člověk a svět práce). Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).
Autor Adam Cvik

Jak na internet: Open source software

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
S počítačovými programy a dalším softwarem jako jsou informační systémy či webové stránky je to podobné, jako s recepty. Některé jsou chráněny jako oko v hlavě a zná je jen pár vyvolených, další se dědí z generace na generaci jako rodinné stříbro a jiné recepty autoři sdílejí s dalšími lidmi na Internetu a vůbec jim nevadí, že podle nich vaří třeba i půlka světa. Jedněm tedy vadí, když jejich kulinářská kouzla ovládne někdo jiný, zatímco druhým naopak udělá radost, když jejich nápad někdo vylepší a třeba ještě někde uvede, kde jeho cesta za „Michelinskou hvězdou“ začala. Podobné je to i s již zmíněnými počítačovými programy. Většina autorů programů zdrojové kódy nezveřejňuje a pečlivě si je chrání. Poplatky za jejich prodej v podobě licencí totiž pro ně představují významný zdroj příjmů. U univerzálních programů, jako je například operační systém nebo textový editor, některé firmy vybírají poplatky ve formě měsíčního poplatku. U programů vytvářených na míru pak firmy sedí na zdrojových kódech jako na pomyslném zlatém vejci, objednavateli (tj. uživateli daného systému) neposkytnou příslušná autorská práva, čímž si zajistí, že nová funkce či úpravy systému mohou dělat jen ony samy.
Autor Akademie CZ.NIC

Neutrácíme doma více, než vyděláváme?

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Druhý díl ze seriálu praktických článků k podpoře finančního vzdělávání na základních školách. Zaměřuje se na rozpočet domácnosti.
Autor Česká bankovní asociace

Víš, co je to banka?

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Pátý díl ze seriálu praktických článků k podpoře finančního vzdělávání na základních školách. Přibližuje žákům funkci bank a služby, které nabízejí.
Autor Česká bankovní asociace

Způsobů je několik, jen si vybrat!

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Šestý díl ze seriálu praktických článků k podpoře finančního vzdělávání na základních školách. Zaměřuje se na způsoby plateb, jejich výhody a nevýhody.
Autor Česká bankovní asociace

Finanční vzdělávání se bude hodit!

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Osmý a poslední díl seriálu praktických článků k podpoře finančního vzdělávání na základních školách. Procvičuje orientaci v bankovních službách, obsahuje též pracovní list, který může posloužit k písemnému opakování všech témat seriálu.
Autor Česká bankovní asociace

Slavné dny pro ZŠ: Den, kdy začal nejslavnější přelet Atlantiku

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
O Charlesi Lindberghovi se říká, že to byl „první člověk, který přeletěl Atlantik“. Přesnější je však označení „první člověk, který přeletěl Atlantik sám a bez mezipřistání“ (hydroplány už předtím dokázaly přeletět Atlantik se zastávkami na moři, vícečlenná posádka překonala bez mezipřistání trasu Kanada–Irsko už v roce 1919). To ovšem nic nemění na strhujícím příběhu samouka, který pokořil největší esa tehdejšího letectví. Navíc způsobem, nad kterým dodnes zůstává rozum stát.
Autor Jana Třetinová

Fungující domácnost – jak sestavit rozpočet

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
blok hodin
Příspěvek ukazuje způsoby sestavování domácího rozpočtu, velké množství proměnných, které tento cíl a nezbytnost ovlivňují, možná úskalí půjček, které současný naplněný trh nabízí, a s tím související situace, ve kterých se může taková rodina snadno ocitnout.
Autor Lukáš Novák

Bezplatná učební pomůcka - celotřídní hra na obchodování na trhu

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příspěvek popisuje, jakým způsobem lze využít nově vytvořenou bezplatnou učební pomůcku v podobě hry na trh při výuce témat, jako je fungování trhu, poptávka, nabídka, stanovení tržní ceny atd.
Autor Michal Skořepa
Celkem: 13