Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Možný způsob ověření znalostí (nejen) v regionálním zeměpise „sloupečkovou přiřazovací metodou“
| V níže uvedeném textu je navržena technika, jak smysluplně ověřit znalosti žáků způsobem s přidanou hodnotou v podobě zopakování a upevnění důležitých generalizací, tvrzení, faktů přímo při kontrolním testu. Lze variovat konkrétní přístup k testování (diktátem, opisováním z prezentace i digitální formou). Jde o zpestření desetiminutovek klasického typu. Nabízí se i variantní zadání s ohledem na integrované i nadané žáky. Je to i způsob, který rozvíjí tak důležité dovednosti žáků, jako jsou kritické myšlení, digitální gramotnost i porozumění textu.  | Kamil Bujárek |
|
|
| |
2 komentáře |
26. 09. 2019 |
1627 |
TechnoMet – on-line sbírka námětů pro technické činnosti žáků základních škol
| Článek čtenáře seznamuje s on-line sbírkou námětů pro technické činnosti žáků základních škol v duchu přísloví „Dej mi přírodovědné, společenskovědní a humanitní vzdělání, budu znát, dej mi technické vzdělání, budu umět poznatky z různých oborů propojovat a v životě prakticky aplikovat“.  | Jiří Dostál |
|
|
| |
|
11. 02. 2019 |
1821 |
Vandrujeme za řemesly
| Rok 2016 je vyhlášen jako Rok řemesel. Příspěvek přináší inspiraci ze ZŠ Stráž, kde probíhal celoroční projekt Dotek ztracených časů a jeho dílčí částí bylo poznávání tradičních i současných řemesel. V textu naleznou nápady a návody na tradiční rukodělné činnosti či méně obvyklé techniky jak prvostupňoví učitelé, tak i učitelé z mateřských škol, vychovatelky školních družin či organizátoři komunitních akcí.  | Jaroslava Pachlová |
|
|
| |
1 komentář |
06. 04. 2016 |
14183 |
Thinglink aneb Deutsche Städte interaktivně ve výuce němčiny
| Online aplikace Thinglink má široké využití nejenom v hodinách cizích jazyků. Jedná se o kreativní nástroj, který lze použít na místo klasických powerpointových prezentací. Žáci vytvářejí interaktivní multimediální díla s využitím německého jazyka, která následně vkládají do webových stánek, například do školní webové prezentace. Prezentovaný obsah se pak ukrývá pod ikonami na výsledném obrázku.  | Mgr. Ivana Brabcová |
|
|
| |
|
10. 12. 2015 |
5275 |
Jak na sítotisk
| Ukázka z příručky Textil, která vznikla v rámci projektu Řemeslo má zlaté dno.  | Muzeum Říčany |
|
|
| |
2 komentáře |
30. 09. 2015 |
6858 |
Jak pracovat s hrami na Buď připraven
| Na webovém portálu Buď připraven naleznete hned několik typů her. Některé se hodí přímo do výuky v hodinách, jiné bude výhodnější využít pro samostatnou přípravu dětí.
Obecně lze říci, že hry Buď připraven fungují jako komiks, kdy hráč postupuje mezi jednotlivými snímky tvořenými vždy obrázkem a popisným textem. Ve snímcích pak hráč volí, jak by se zachoval a tím posouvá děj dále.  | Junák - svaz skautů a skautek ČR |
|
|
| |
|
12. 09. 2013 |
4040 |
Jak tomu bylo dříve
| Za poslední čtvrtstoletí došlo k ztrojnásobení počtu obézních dětí. Lékaři bijí na poplach a hovoří o epidemii. Ta bude pro další generace znamenat výrazné zhoršení kvality života a častější výskyt vážných zdravotních komplikací (např. cukrovky 2. typu, vysokého tlaku). Nejlepší prevencí je zdravý životní styl, který zahrnuje nejen nutričně vyváženou stravu, ale také pravidelný pohyb. Jeho základní pravidla by měla být dětem vštěpována již od útlého věku.
Tento materiál se zaměřuje na představení možných způsobů trávení volného času, a to konkrétně sportovní aktivitou. Zábavnou formou dětem zprostředkovává poznání volnočasových aktivit jejich prarodičů a poskytuje možnost srovnání se současnými.
 | Žij zdravě |
|
|
| |
|
27. 05. 2013 |
6478 |
Voda 3, dlouhodobé pozorování
| Laboratorní práce, které vzniky v rámci projektu podporují badatelskou činnost žáků ZŠ.
Cílem práce Voda 3, dlouhodobé pozorování bylo zpracování dat dlouhodobého pozorování, samostatné zpracování grafů, zlepšení čtenářské gramotnosti a výtvarné představivosti a fantazie, zpracování textu moderními metodami, pochopení odborného textu.
 | Martina Čáslavová |
|
|
| |
|
04. 03. 2013 |
6430 |
Výkon
| Laboratorní práce, které vzniky v rámci projektu, si kladly za cíl zkvalitnit práci v žákovských týmech, podpořit nadané děti v kolektivu. Dalším cílem bylo přiblížení přírodních věd humanitněji zaměřeným žákům. Nedílnou součástí bylo využití zaváděných výukových metod – čtenářská gramotnost, kritické myšlení, enviromentální výchova a podpora mezipředmětových vazeb. Cílem práce Výkon bylo vyzkoušet v praxi teoreticky získané poznatky o práci a výkonu, získávání zkušeností při práci v týmech, zopakování výpočtu aritmetického průměru a vytváření grafů, nácvik odhadu.  | Martina Čáslavová |
|
|
| |
|
28. 01. 2013 |
5550 |
Kroužek finanční gramotnosti v ZŠ a MŠ Litvínov-Janov
| Příspěvek představuje lekci finanční gramotnosti, která probíhala v 5. ročníku v ZŠ a MŠ Litvínov-Janov. Příklad dobré praxe seznamuje čtenáře s koncepcí kroužku finanční gramotnosti a ukazuje výuku zaměřenou na motivaci ke studiu a následně na volbu povolání. Prostředkem k tomuto cíli je porovnávání hrubé měsíční mzdy v Ústeckém kraji.  | Ing. Jan Vaněk |
|
|
| |
|
18. 12. 2012 |
6862 |