Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Základní vzdělávání > Kompetence pracovní > používá bezpečně a účinně materiály, nástroje...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených klíč. kompetencí

Tato kategorie nemá podřazené klíčové kompetence.
Seřadit dle: Podle autora, Vzestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

CLIL: Příprava jahodového koláče

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Jak jednoduše žáky naučit porozumět psaným instrukcím, ještě k tomu v cizím jazyce? Motivací může být soutěž v pečení koláče, jež díky aktivnímu zapojení všech v týmové roli přinese sladkou odměnu. Žáci se učí nejen vhodnému pracovnímu postupu, ale také společenské etiketě při společném stolování. Tento plán spolu s dalšími naleznete v online příručce Cizí jazyky napříč předměty 2. st. ZŠ na http://clil.nuv.cz.
Autor Eva Seidlová

Matematika v galeriích

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek přináší inspirace pro hledání souvislostí mezi rozvojem matematické gramotnosti a výtvarnými díly. Obsahuje tři konkrétní (v praxi ověřené) aktivity pro žáky základních škol včetně pracovních listů.
Autor Eva Zelendová

CLIL: Eroze

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Tento CLIL výukový plán (pátý v pořadí) využívá experimentální formu výuky na téma Eroze a integruje předměty anglický jazyk a zeměpis. Je čerpán z online příručky věnované implementaci CLILu do české školy s názvem Cizí jazyky napříč předměty 2. stupně ZŠ, dostupné na http://clil.nuv.cz.
Autor Gabriela Baladová

Obraz

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Tvorba malovaného obrazu s rámečkem. Celý postup je navržen tak, aby posluchače seznámil s klasickou tvorbou obrazu. Po sestavení přichystaných dílů (desky a částí lišty), následuje jejich úprava pomocí podkladové vrstvy (šepsu), naskicování obrazu, samotná malba obrazu a vyzdobení rámečku.
Autor Hana Kostková

John Clever a říše Souměrnosti

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Žáci společně s dobrodruhem Johnem Cleverem objevují tajemství osové souměrnosti. V příspěvku najdete návrh členění tématu Osová souměrnost do 11 vyučovacích hodin, stanovené cíle, návrh aktivit pro práci, pracovní materiály a možné způsoby reflexe stanovených cílů.
Autor Hana Pilařová

Naše třída

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Popis aktivit pro tři vyučovací hodiny matematiky v 9. ročníku (tematický celek Podobnost) nebo v 7. ročníku (tematický celek Poměr)
Autor Hana Pilařová

Krychle jsou vrženy

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Popis bloku deseti vyučovacích hodin na téma Krychle (6. ročník). Obsahuje PL a užitečné odkazy, které lze využít nejen pro daný tematický celek.
Autor Hana Pilařová

S tužkou ke hvězdám

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Popis aktivity směřující k nácviku práce se soustavou souřadnic, kterou lze zařadit v sedmém či devátém ročníku (kde je možné poté navázat ve fyzice tématem vesmír).
Autor Hana Pilařová

Učební pomůckou motivujeme k poslechu s porozuměním i k mluvení

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Jediná motivační pomůcka, kterou si žáci sami mohou vytvořit, poskytuje početné možnosti při výuce cizího jazyka.
Autor Helena Havlíčková

Přelévání plynu – 2. část

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
V příspěvku je popsán jednoduchý pokus, který může přispět k lepšímu porozumění poznatkům o vlastnostech plynů.
Autor Irena Dvořáková
Celkem: 130