Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Základní vzdělávání > Kompetence pracovní > používá bezpečně a účinně materiály, nástroje...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených klíč. kompetencí

Tato kategorie nemá podřazené klíčové kompetence.
Seřadit dle: Podle autora, Vzestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Využití termokamer na 1. stupni ZŠ

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
V současné době se do škol poměrně často dostává méně obvyklé zařízení – termokamera. Termokameru můžeme využít jako výbornou vyučovací pomůcku na 2. stupni při výuce fyziky, chemie, přírodopisu. Můžeme ji také využít už na 1. stupni při badatelsky vedených hodinách. Badatelsky orientovaná výuka vychází z pedagogického konstruktivismu. Jde o zapojení žáků do objevování přírodovědných zákonů, propojování zjištěných informací do smysluplného kontextu, rozvíjení kritického myšlení. U bádání je důležité, aby se žák zapojil do práce aktivně a s chutí. Právě už v této motivační fázi je termokamera velkým přínosem.
Autor Andrea Tláskalová

Stopovačka s QR kódy

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Cílem této aktivity je seznámit žáky s QR kódy, jejich používáním, využitím a přínosem. V průběhu této hry budou žáci nejen skenovat QR kód, ale také používat ostatní IT technologie.
Autor Bc. Miloslav Khas

Lidské tělo, zdraví, nemoc, úraz v 1. a 2. ročníku

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek popisuje tematický výukový blok na téma Lidské tělo vhodný k realizaci v 1. nebo 2. ročníku ZŠ v časovém rozsahu 2 hodin.
Autor Dagmar Andrlová

Práce v Microsoft Teams v 5. třídě ZŠ

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Zkušenost z naší praxe ukazuje, že přechod žáků z prezenční do online výuky není obtížný, pokud mají zvládnuté některé základní postupy práce s digitálními technologiemi. Podstatným tématem je dodržování zásad zdravého a bezpečného přístupu k práci s těmito technologiemi, rozpoznání nebezpečí v online prostředí i s důrazem na výběr informací, které o sobě žák může bez obav zveřejňovat. Vhodný vzdělávací obsah pro vyzkoušení zapojení technologií do výuky nabízí vzdělávací oblast Člověk a jeho svět, a protože žáci pracují s textem, směřuje aktivita i k naplňování očekávaného výstupu z českého jazyka.
Autor David Fišer

Postavte si vlastní naučnou stezku

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
projekt
Malá „kuchařka”, jak s dětmi vytvořit vlastní naučnou stezku. Autorka čerpá z osobních zkušeností z tvorby NS Thomayerovy sady v Praze-Libni.
Autor Dominika Dobrylovská

Tajemství staré truhly: Obrázky z lékařských špachtlí

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek se věnuje výstupu z projektu Klíčení, aneb rosteme s dětmi pro starší školní věk nazvané Tajemství staré truhly a představuje ukázku, jejíž hlavní činností jsou pracovní aktivity.
Autor Eva Holíková

Přírodní učebna - Stavba těla vyšších rostlin

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
blok hodin
Ukázka bloku hodin odehrávajícího se v přírodní učebně, kde jsou k dispozici stolky, lavice nebo židle a potřebné pomůcky. Žáci prakticky pozorují stavbu květu, pozorují a porovnávají znaky bylin a dřevin, znaky dvouděložných a jednoděložných rostlin.
Autor Eva Krafková

Přírodní učebna – poznáváme kouzlo bylinek

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
projekt
Během aktivity se žáci učí poznávat bylinky, aktivně se zapojují do přípravy bylinkové spirály v přírodní učebně.
Autor Eva Krafková

Přírodní učebna – ovoce a zelenina

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
blok hodin
Učitel pomocí myšlenkové mapy zjišťuje, jaké druhy ovoce a zeleniny žáci znají, a pak dále rozvíjí jejich znalosti.
Autor Eva Krafková

Přírodní učebna - Měření na zahradě

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
blok hodin
Přírodní učebna je využita při výuce odhadu vzdáleností, výpočtu obvodu a obsahu rovinných obrazců.
Autor Eva Krafková
Celkem: 130