Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Základní vzdělávání > Kompetence pracovní > používá bezpečně a účinně materiály, nástroje...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených klíč. kompetencí

Tato kategorie nemá podřazené klíčové kompetence.
Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

TechnoMet – on-line sbírka námětů pro technické činnosti žáků základních škol

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek čtenáře seznamuje s on-line sbírkou námětů pro technické činnosti žáků základních škol v duchu přísloví „Dej mi přírodovědné, společenskovědní a humanitní vzdělání, budu znát, dej mi technické vzdělání, budu umět poznatky z různých oborů propojovat a v životě prakticky aplikovat“.
Autor Jiří Dostál

Obraz

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Tvorba malovaného obrazu s rámečkem. Celý postup je navržen tak, aby posluchače seznámil s klasickou tvorbou obrazu. Po sestavení přichystaných dílů (desky a částí lišty), následuje jejich úprava pomocí podkladové vrstvy (šepsu), naskicování obrazu, samotná malba obrazu a vyzdobení rámečku.
Autor Hana Kostková

Stavíme mosty 2

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Článek popisuje projekt uskutečněný v rámci projektových dnů na ZŠ Dr. Edvarda Beneše. Je zároveň součástí mezinárodního eTwinningového projektu Staviame mosty – Stavíme mosty, na kterém spolupracují žáci ze ZŠ a MŠ Drietoma a žáci ze ZŠ Dr. Edvarda Beneše. Volně navazuje na projekt Stavíme mosty 1.
Autor Petra Boháčková

Stavíme mosty 1

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Článek popisuje projekt uskutečněný v rámci projektových dnů na ZŠ Dr. Beneše. Je zároveň součástí mezinárodního eTwinningového projektu Staviame mosty – Stavíme mosty, na kterém spolupracují žáci ze ZŠ a MŠ Drietoma a žáci ze ZŠ Dr. E. Beneše. Volně na něj navazuje článek Stavíme mosty 2.
Autor Petra Boháčková

Ostrovy objevů

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek Ostrovy objevů přináší inspiraci na celoroční projekt jak pro celou školu, tak i pro zájmové vzdělávání. V příspěvku najdete vybrané aktivity, hry a návodná videa na pokusy, která se dají využít i běžně při výuce, na školách v přírodě, komunitních akcích apod. Tajemství jednotlivých ostrovů poznávali a po celý školní rok odhalovali žáci ze základní školy ve Stráži (okr. Tachov).
Autor Jaroslava Pachlová

Vandrujeme za řemesly

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Rok 2016 je vyhlášen jako Rok řemesel. Příspěvek přináší inspiraci ze ZŠ Stráž, kde probíhal celoroční projekt Dotek ztracených časů a jeho dílčí částí bylo poznávání tradičních i současných řemesel. V textu naleznou nápady a návody na tradiční rukodělné činnosti či méně obvyklé techniky jak prvostupňoví učitelé, tak i učitelé z mateřských škol, vychovatelky školních družin či organizátoři komunitních akcí.
Autor Jaroslava Pachlová

Bublinová škola

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Tvořivé pokusohraní je soubor jednoduchých pokusů a tento článek je výběrem z části nazvaný Bublinová škola. Příspěvek nabízí inspiraci a praktické návody, jak využít při výuce nebo zájmové činnosti se žáky experimenty a hry s bublinami. V textu najdete návody na bublinové roztoky, bublinová pracoviště, popisy pokusů a dalších aktivit. Vše prakticky vyzkoušeno na ZŠ ve Stráži (okr. Tachov).
Autor Jaroslava Pachlová

Rekordyáda aneb Každý je v něčem nejlepší

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Příspěvek zaznamenává realizaci komunitní akce pro žáky a rodiče na ZŠ Stráž. Při akci nazvané rekordyáda aneb Každý je v něčem nejlepší si účastníci zábavnou formou, prožitkem, spoluprací v týmech a hledáním vlastní jedinečnosti vyzkoušeli mnoho dovedností, zapojili, tělo, ruce i hlavu. V textu naleznete vše pro přípravu a realizaci takové či podobné akce. Překonáte naše rekordy?
Autor Jaroslava Pachlová

Využití ICT ve výuce dějepisu

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Příspěvek popisuje integraci digitálních technologií do hodin dějepisu. Je určen pro všechny ročníky druhého stupně základní školy a odpovídající ročníky víceletého gymnázia. Prostřednictvím informačních technologií si žáci osvojují, procvičují a fixují vědomosti a dovednosti vycházející z aktuální probírané látky. Žáci se učí propojovat digitální technologie s dějepisnými vědomostmi poutavou a pro ně zajímavou formou.
Autor Mgr. Lukáš Rada

Zachraňme Otesánka!

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Článek popisuje tematický výukový blok na téma Zdravá výživa, vhodný k realizaci v 1. ročníku ZŠ v časovém rozsahu 2 hodin. Může být zařazen ještě v předčtenářském období.
Autor Mgr. Pavlína Beránková
Celkem: 129