Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Základní vzdělávání > Kompetence občanské > chápe základní ekologické souvislosti a environmentální...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených klíč. kompetencí

Tato kategorie nemá podřazené klíčové kompetence.
Seřadit dle: Hodnocení uživatelů, Nejlépe hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

(Vánoce) zabalené a obalené

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
projekt
Článek nabízí jiný pohled na Vánoce - problematika konzumního chápání svátků v souvislosti s používáním velkého množství obalů - otázka šetrnosti k životnímu prostředí, vliv reklamy na nakupujícího atd.
Autor Petra Boháčková

Kdo kompostuje, nezlobí

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
projekt
Příspěvek se zabývá problematikou zmenšování objemu odpadů tvořených ve škole na školní zahradě, a to tříděním bioodpadu a jeho následným kompostováním.
Autor Petra Boháčková

Vzdělávání k udržitelnému rozvoji – náměty do hodin s využitím práce s textem

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Desetiletí OSN pro vzdělávání k udržitelnosti je ve své polovině, v českém vzdělávacím systému je ovšem stále pojmem poměrně novým. Možnosti začlenění témat udržitelného rozvoje do výuky je přitom celá řada. Témata, která se týkají environmentálního, sociálního i ekonomického pilíře udržitelného rozvoje, by měla do školní praxe vstupovat co nejčastěji - průřezově či integrovaná do vzdělávacích oborů. Příspěvek přináší inspiraci, jak lze žáky při práci s dostupnými informacemi o aktuálních environmentálních problémech vést k zamyšlení nad principy udržitelnosti.
Autor Jiřina Svobodová

Hospodaření v lese

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Projekt vznikl v rámci projektových dnů na ZŠ Dr. E. Beneše v Praze 9 – Čakovicích.
Autor Petra Boháčková

Základní podmínky života

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Příprava na lekci multikulturní/environmentální výchovy zaměřenou na základní podmínky života.
Autor Zdenka Koubová

Den Země jako příležitost pro aktivity environmentální výchovy

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
V úvodu článku se autor zamýšlí nad koncepcí environmentální výchovy a ukazuje, že by neměla být „výchovou katastrofami“, ale měla by hledat cestu, jak při zachování adekvátního obsahu předcházet stresu, který mohou v žácích vyvolávat environmentální problémy a hrozby. V druhé části textu autor ukazuje, jak na jeho škole probíhaly „oslavy Dne Země“ a popisuje jednotlivé vrstvy práce s environmentálními tématy (informační, výzkumná a estetická).
Autor Zdeněk Hromádka

Putování se psem: Třídíme odpad

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek se věnuje výstupu z projektu Klíčení, aneb rosteme s dětmi pro mladší žáky nazvané Putování se psem a představuje ukázku s názvem Třídíme odpad, která se věnuje ekologickým aktivitám.
Autor Eva Holíková

Ochrana člověka za mimořádných událostí při živelních pohromách

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Projekt Ochrana člověka za mimořádných událostí v živelných pohromách představuje základní seznámení (blok 5 vyučovacích hodin) s danou problematikou určené žákům 6. a 7. ročníku 11. ZŠ Plzeň. Tento projekt je dále rozvíjen prostřednictvím dílčích témat v jednotlivých vzdělávacích oborech nebo průřezových tématech, která jsou na 11. ZŠ Plzeň realizována rovněž projektově. Hlavním cílem projektu je položit teoretický základ tohoto tématu, aktivizovat žáky pro další vzdělávání v tomto tématu a na modelových příkladech prezentovat vybrané způsoby chování člověka za mimořádných událostí v živelních pohromách.
Autor Mgr. Pavel Červený

Komplementární přístup k environmentálnímu vzdělávání

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek v první části shrnuje několik teoretických východisek environmentálního vzdělávání, ze kterých autor vychází ve své vlastní koncepci. V další části článku reflektuje svoji osobní zkušenost s realizací environmentální výchovy na škole. V závěru doporučuje vyváženost mezi výukou, jejímž obsahem je teorie environmentální nauky, a vyučováním prožitkovým přímo v terénu.
Autor Zdeněk Hromádka

Fyzika a environmentální výchova 1 – energie a doprava

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek pojednává o způsobu, jakým lze začlenit položku „doprava a životní prostředí“ z tematického okruhu „lidské aktivity a problémy životního prostředí“ průřezového tématu Environmentální výchova do vyučování fyziky. V úvodu článku autor ve stručnosti seznamuje čtenáře s pojetím pojmu energie na základní škole a následně přechází k pojetí energie jako pojmu nezbytného pro pochopení fungování moderní civilizace. V textu se autor v souvislosti s problematikou neobnovitelných zdrojů zaměřuje na dopravu a nabízí možnost, jak uchopit obsah tohoto tématu ve vyučování fyziky na základní škole.
Autor Zdeněk Hromádka
Celkem: 39