Strom podřazených klíč. kompetencí
Tato kategorie nemá podřazené klíčové kompetence.
Výpis příspěvků podle: Klíčových kompetencí
Příspěvek se zabývá problematikou zmenšování objemu odpadů tvořených ve škole na školní zahradě, a to tříděním bioodpadu a jeho následným kompostováním.
Autor Petra Boháčková
Následující příspěvek nabízí řadu námětů na využití a proměnu obyčejného odpadového materiálu k neobvyklým činnostem, pokusům, výrobkům a výtvarnému vytváření.
Autor Jaroslava Pachlová
Žáci na populárním produktu odhalí propojenost a závislosti ve světovém obchodě.
Autor Petr Chára
Příspěvek reaguje na současnou situaci stále se zvyšujícího množství odpadů, s důrazem správně je třídit a následně recyklovat.
Autor Renáta Foltová
Ukázka výuky pro 1. stupeň základní školy zaměřená především na posilování ekologického myšlení, na rozvoj spolupráce žáků a na prohloubení zodpovědnosti za sebe i ostatní. (Výuka proběhla v malotřídní škole ve Slavkovicích)
Autor Marie Slejšková
Současným trendem ve školství je podpora environmentální výchovy. Článek zachycuje vytvoření virtuální naučné stezky, která vychází z konkrétního přírodního prostředí, ale není závislá na počasí a ročním období a je vždy k dispozici pro výuku i poučení.
Autor Dana Fecková
Námět na chemický pokus, při kterém žáci pozorují, jak může změna pH půdy působit na mikroorganismy žijící v půdě, a tudíž i na úrodnost půdy.
Autor Markéta Přibylová
Příspěvek představuje mnohé aktivity a vydařené akce, které byly uskutečněny v rámci projektu Škola pro udržitelný rozvoj, jenž byl zaměřen na zlepšování životního prostředí. Stěžejní byla v tomto projektu spolupráce školy a obce. Článek se také zmiňuje o zajímavých a prospěšných aktivitách občanského sdružení TIMUR – Týmová iniciativa pro udržitelný rozvoj.
Autor Hana Kühnlová
Příspěvek představuje tři navazující vyučovací hodiny na téma nakupování a ekologické stopy, které byly vytvořeny v rámci programu Ekoškola (www.ekoskola.cz). Všechny hodiny jsou vytvořeny dle třífázového modelu učení – evokace – uvědomění si významu informací – reflexe. V první hodině se žáci na základě textů seznámí s dopady výroby a těžby surovin určitých výrobků, které denně používáme. V dalších dvou hodinách se zamyslí nad dopady různých činností na Zemi a vyplní dotazník k výpočtu ekostopy. Navrhnou konkrétní činnosti, kterými by mohli svou ekostopu snížit.
Autor Petra Šebešová
Článek nabízí jiný pohled na Vánoce - problematika konzumního chápání svátků v souvislosti s používáním velkého množství obalů - otázka šetrnosti k životnímu prostředí, vliv reklamy na nakupujícího atd.
Autor Petra Boháčková