Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Základní vzdělávání > Kompetence občanské > chápe základní principy, na nichž spočívají...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených klíč. kompetencí

Tato kategorie nemá podřazené klíčové kompetence.
Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Velká francouzská revoluce – Podezřelí

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příspěvek rozebírá francouzský zákon o podezřelých, který byl vydán v období Velké francouzské revoluce. Žáci rozebírají vznik a postavení tohoto dokumentu i hledisko lidských práv v souvislosti s tímto zákonem.
Autor Aisis o.s.

Dekreta knížete Břetislava

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příspěvek obsahuje dekretu knížete Břetislava. Tento text lze využít pro seznámení žáků s nejstarším písemným právním dokumentem, který ukazuje na stav společnosti na počátku 11. století. Příspěvek obsahuje také náměty pro práci s textem.
Autor Aisis o.s.

Slavnostní řeč Perikla nad padlými v roce 431 př. n. l.

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příspěvek obsahuje řeč Perikla o demokracii. Tato aktivita napomáhá žákům uvědomit si hodnoty, které spojují naši společnost s athénskou demokracií. Stěžejní náplní aktivity je diskuse o hodnotách naší společnosti a přednostech demokratického zřízení.
Autor Jan Zouhar

Občanská společnost a škola

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Znají žáci občanská sdružení a organizace v obci? Co vědí o Červeném kříži, charitě, dárcovství krve, o organizacích sportovců, lidí postižených? Jsou sami členy nějakých organizací?
Autor Jan Boněk

Úmluva práv dítěte

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Lidská práva, jejich respektování a ochrana patří k základním hodnotám lidského bytí. Předávání informací v této oblasti je naprosto nezbytné pro to, aby se zabránilo návratu k barbarství.
Autor Hana Zábojníková

Trestní odpovědnost

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Na základě dvou skutečných žádostí vězňů o milost, kterým by jinak hrozil trest smrti, se žáci rozhodují, komu a proč by milost umožnili. Současně si uvědomí, jak je z lidského hlediska takřka nemožné rozhodovat o životě či smrti konkrétního člověka.
Autor Daniela Figránová

Olomouc - srdce Hané

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Vzdělávací program v Lanovém centru PROUD Olomouc pod názvem Olomouc - srdce Hané je zaměřený na poznání historických památek města Olomouce formou zážitkové pedagogiky.
Program je určený pro třídy 1. stupně základních škol olomouckého regionu a je koncipovaný jako součást školních vzdělávacích programů pro základní vzdělávání.
Program je realizován formou strategické hry (3,5 hod), která se skládá z jednotlivých částí, během kterých mají žáci za úkol poskládat plán centra města Olomouce, získat "poztrácené" památky města (zavěšené na lanových překážkách), umístit je na správné místo plánu a na konci získané památky prezentovat ostatním.
Autor Lenka Chytilová

Sbíráme starý papír

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Sběrová soutěž zorganizovaná jako školní projekt na celý rok. Čím vším je možno vybavit naše žáky při takto připraveném projektu? Mohou se do tohoto projektu zapojit i rodiče? Jakým způsobem? A co třídní učitel a ostatní učitelé na škole? Co udělat pro to, aby se projekt vydařil?
Autor Jan Hoštička

Lidská práva v Severní Koreji

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
blok hodin
Aktivita využívá dokumentární film, který jasně popisuje extrémní brutalitu totalitního režimu v Severní Koreji. Žáci si objasní termíny "totalita", "demokracie" a "propaganda" a prostřednictvím interaktivní hry zabývající se právy zvířat si uvědomí, že v jiných oblastech světa se nedodržují ani základní práva lidská.
Autor Vlasta Vyčichlová

Výchova k zodpovědnému vztahu ke zvířatům

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Na příkladu psů se děti učí odpovědnému přístupu i k ostatním zvířatům a přírodě obecně.
Autor AOVZ, o. s.
Celkem: 60