Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tělák a občanka – výchovy, které nejsou cool, ale měly by být
| Článek pojednává o propojení tělesné výchovy, výchovy občanství s rozvojem čtenářské gramotnosti. V obecnější rovině se věnuje vysvětlení, proč by se tyto věci měly propojovat. Konkrétně je pak naznačena výuková činnost motivovaná tematikou fair play, která patří jak do tělesné výchovy, výchovy k občanství, tak hlavně do každodenního života.
Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání.  | Adam Cvik |
|
|
| |
|
02. 10. 2019 |
737 |
Dopravní den s koloběžkou
| Jednodenní tematické vyučování s tématem dopravní výchovy – pracovní listy, poznávání značek, bezpečnost v okolí školy, jízda zručnosti na koloběžce.  | Pavlína Hublová |
|
|
| |
|
02. 01. 2019 |
1569 |
Barnga – možnosti integrace a asimilace do společnosti/skupiny
| Jde o simulační hru, ve které dostanou jednotlivé skupinky účastníků různá pravidla (ač o tom neví). Když se mezi skupinami podle určitého klíče přesouvají, zažívají změny, konflikty i nepochopení a musí se s nimi vyrovnávat z pozice člověka, který se adaptuje na nové prostředí, i z pozice člověka, který spolupracuje a obecně funguje s lidmi, kteří se adaptují.  | Anna Mairingerová |
|
|
| |
|
08. 11. 2018 |
2349 |
Jiný? Divný? Originální? Normální?
| To, co je „normální“, a to, co je „jiné“, vnímáme z určitých důvodů každý jinak.
Žáci se postupně zamýšlí nad připravenými výroky a přesouvají se v místnosti na základě toho, jak vnímají popisovanou situaci: Když někdo není na facebooku, je to pro mě normální, jiné, nebo divné? To, že někdo zdraví objetím a polibky na tvář beru jako normální, jiné, nebo divné? Proč? Na co jsem zvyklý – co je pro mě v tomto ohledu norma a proč?
Žáci vysvětlují, jak a proč dané věci vnímají, a tak zjišťují názory a postoje svoje i svých spolužáků.
Záměrem cvičení je lépe si uvědomovat, na základě čeho posuzuji něco jako „normální“, a něco jako „divné“, a promýšlet, jak to mají ostatní lidé i jak jim můžu lépe porozumět (i jak můžeme naše vlastní vnímání světa komunikovat s ostatními).  | Zuzana Švajgrová |
|
|
| |
|
01. 02. 2018 |
3726 |
Důvody a dopady migrace
| Žáci zkoumají migraci jako součást procesu globalizace – její příčiny, negativní dopady (ohrožení) i pozitivní dopady (příležitosti). Navrhují možnosti, jak negativní dopady zmírnit a pozitivní dopady podpořit, rozvíjí tak své kompetence k řešení problémů a kompetence kritického myšlení. Výukové lekce vznikly v rámci projektu Na cestě..., realizovaného vzdělávací organizací ARPOK, o. p. s., v letech 2016–2018 za finanční podpory České rozvojové agentury a Ministerstva zahraničních věcí ČR v rámci Programu zahraniční rozvojové spolupráce.  | Zuzana Švajgrová |
|
|
| |
|
09. 01. 2018 |
6480 |
Jak na internet: Na co si dát pozor u poskytovatele připojení
| Hledáte-li vhodného poskytovatele připojení k Internetu, vězte, že ne všichni poskytují skutečně neomezené připojení.
Český telekomunikační úřad (ČTÚ) na počátku roku 2014 v rámci pravidel síťové neutrality určil, že za službu přístupu k Internetu může být označována jen taková služba, kde nad rámec smluvně ujednaných datových objemů a rychlostí není blokována, zpomalována, znehodnocována nebo diskriminována žádná služba, obsah či aplikace (s výjimkami typu blokace přístupu např. k dětské pornografii a jejímu šíření).
Jestli operátor službu označuje jako připojení k Internetu, pak by se mělo jednat o připojení k Internetu bez přívlastků (neomezené). Za předpokladu, že je připojení nabízeno pod jiným názvem (datová přípojka apod.), pak k omezení dojít může, ale v souladu s citovanými pravidly to musí jednoznačně deklarovat jako službu s omezením a takové omezení musí být popsáno i ve smluvních podmínkách.  | Akademie CZ.NIC |
|
|
| |
|
25. 05. 2016 |
4119 |
Slavné dny pro ZŠ: Den, kdy zemřela olympijská myšlenka
| Aktivita se zaměřuje na zneužívání sportovních akcí nedemokratickými režimy a komerčními firmami.  | Monika Stehlíková |
|
|
| |
|
17. 05. 2016 |
4664 |
Jak na internet: Cenzura internetu
| Pro mnoho lidí představuje Internet synonymum svobody. Médium, prostřednictvím kterého mohou publikovat, co chtějí, a své myšlenky svobodně šířit z Čech třeba až na konec světa. Spolu s mocí, kterou Internet lidem dává, však rostou i snahy „Síť sítí“ omezovat a informace či uživatele cenzurovat. Podobně, jako za Rakouska-Uherska, mocnářství cenzurovalo Karla Havlíčka Borovského. Pobyt v Brixenu by dnes nikoho zřejmě neumlčel, metody na omezení Internetu ale existují a řada států je praktikuje. A nemusí se zdaleka jednat jen o země jako je Írán nebo Čína.  | Akademie CZ.NIC |
|
|
| |
|
12. 04. 2016 |
2811 |
Slavné dny pro ZŠ: Den prvního odporu ve varšavském ghettu
| Žáci se seznámí s termínem „ghetto“ v jeho různých významech a zamyslí se nad omezeními plynoucími z pobytu v něm. Zamyslí se nad motivací židovských povstalců a pokusí se nalézt historické analogie podobného jednání.  | Monika Stehlíková |
|
|
| |
|
09. 03. 2016 |
3130 |
Nová média - hoax
| Lekce patří do série lekcí k novým médiím. Je zaměřená na jedno z nebezpečí nových médií, tzv. hoax. Přes vysvětlení tohoto novodobého jevu se dostaneme k abstraktnějším pojmům založeném na stejném principu – reklamě a propagandě.  | Petra Slámová, COV |
|
|
| |
2 komentáře |
08. 02. 2016 |
4807 |