Strom podřazených klíč. kompetencí
Tato kategorie nemá podřazené klíčové kompetence.
Výpis příspěvků podle: Klíčových kompetencí
Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější

Dnešní doba a svět jsou plně digitalizovány a dnešní generace si bez digitálních technologií, sociálních sítí a internetu jako takového svůj život neumí pomalu ani představit. Toho můžeme (ne-li musíme) využít ve výuce nejen společenských věd. Tento článek Použij (sociální síť), vytvoř (příspěvek) a propaguj (firmu)! popisuje aktivitu zaměřenou na rozvoj digitální gramotnosti, váže se na očekávané výstupy z RVP ZV a přináší inspiraci, jak aktuální trend sociálních sítí využít ve výuce občanské výchovy. Cílem aktivity je především rozvíjení digitální gramotnosti, dále také propojení digitálních technologií s občanskou výchovou a propojení občanské výchovy s aktuálními trendy ve světě internetu.
Článek vznikl v rámci projektu Podpora práce učitelů (PPUČ). Jedná se o projekt financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů a realizovaný Národním ústavem pro vzdělávání. Cílem je podpora pedagogů mateřských i základních škol v jejich snaze o rozvíjení čtenářské, digitální a matematické gramotnosti.
Autor Zuzana Cieslarová

Článek se zaměřuje na rozvoj čtenářské gramotnosti v hodinách Literární výchovy vzdělávacího oboru Český jazyk a literatura u žáků 1. stupni ZŠ. Tématem hodiny je Charakteristika literární postavy. Žáci vyhledávají ve své vybrané knize charakteristické prvky dané postavy (nejčastěji si vybírají hlavní) a jejich úkolem je ji popsat. Než se však dostanou k samotnému úkolu: vysvětlíme si, jak dělíme charakteristiku postavy (vnější a vnitřní), sami si vyzkoušejí ve stručnosti charakterizovat svého spolužáka a ostatní mají za úkol ho poznat. Pomocí této motivační hry a výkladu si ucelíme dané téma, abychom se mohli začíst do vlastní knihy, a následně se pokusíme charakterizovat vlastní postavu v knize.
Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).
Autor Lucie Tůmová
Šnečí závody se dají využít jako skvělá pohybová aktivita.
Vytvořila jsem tedy lekci, kde využijeme výtvarnou, tělovýchovnou a dramatickou výchovu.
Autor Veronika Lorgerová
Krátké rozehřívací aktivity, které „lámou ledy“ při seznamování (nového) kolektivu.
Autor Pavlína Hublová
Procvičovaným učivem projektu jsou podnebná pásma světa a živočichové, kteří se zde vyskytují. Další znalosti, které žáci v projektu rozvíjejí, vycházejí z učiva matematiky, vlastivědy a českého jazyka.
Autor Pavlína Hublová
Objasníme si nejen pověru o padající hvězdě, ale současně si vysvětlíme tuto tematiku z přírodovědného hlediska. Na textu o hvězdách procvičíme slovní druhy, malujeme oblohu, dokončujeme básničku podle vlastní fantazie, formulujeme svá tajná přání.
Autor Hana Kleisová
Přináší čtyřlístek štěstí? Dozvíme se o něm mnoho zajímavých informací, tvoříme slova složená, procvičujeme dělení a zjišťujeme, co máme se spolužáky společného. Připomeneme si i populární stejnojmenný komiks.
Autor Hana Kleisová
Žáci jsou prostřednictvím aktivity seznámeni s dramatickými okolnostmi letu Apolla 13. Během aktivity budou žáci aktivováni skupinovou prací a kromě posílení čtenářské gramotnosti dojde také k posílení jazykové vybavenosti žáků.
Autor Jana Třetinová
Příspěvek zaznamenává realizaci komunitní akce pro žáky a rodiče na ZŠ Stráž. Při akci nazvané rekordyáda aneb Každý je v něčem nejlepší si účastníci zábavnou formou, prožitkem, spoluprací v týmech a hledáním vlastní jedinečnosti vyzkoušeli mnoho dovedností, zapojili, tělo, ruce i hlavu. V textu naleznete vše pro přípravu a realizaci takové či podobné akce. Překonáte naše rekordy?
Autor Jaroslava Pachlová
Vznik materiálu byl podpořen v rámci dotace z Rozvojového programu MŠMT ČR – rozvoj etické výchovy v roce 2015. Materiál lze využít k realizaci dne etické výchovy, integrovaného bloku v rozsahu 4 hodin pro nižší ročníky 1. stupně ZŠ, případně lze jednotlivé aktivity zařadit samostatně pro podporu průřezového tématu osobnostní a sociální výchova.
Autor Marie Magerová