Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Základní vzdělávání > Kompetence sociální a personální > účinně spolupracuje ve skupině, podílí se...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených klíč. kompetencí

Tato kategorie nemá podřazené klíčové kompetence.
Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Výuka OSV v prvních dvou ročnících ZŠ – Seznamovací kurz

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Tento příspěvek navazuje na článek „Výuka OSV v prvních dvou ročnících ZŠ: Úvod“ a přináší praktické náměty pro realizaci kurzů OSV v nejnižších třídách ZŠ.
Autor Monika Jirsáková

Projekt Energouš – na klíč

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Příspěvek představuje celoškolní projekt zaměřený na energii = projekt na klíč, který je rozpracován pro všechny věkové kategorie žáků, od 1. stupně ZŠ přes 2. stupeň až po vyšší gymnázium. Žáci si zábavnou formou ověří a upevní znalosti a dovednosti s motivy energie a to napříč celým předmětovým spektrem. Žáci jsou náhodně rozděleni do cca devítičlenných heterogenních skupin a postupně soutěží na 10 stanovištích. Kromě procvičování znalostí formou křížovek a přesmyček zde žáky čeká i tvorba větrníku, lodičky, vytvoření chemikovy zahrádky, elektřiny z citrónu či tvorba obrázku a komiksu o Prométheovi.
Autor Věra Pavlátová

Práce se slovníkem – obrázkové slovníky

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Šestý praktický článek ze seriálu Dictionary Skills in English Lessons for the 8th and 9th Grades. Obrázkové slovníky jsou považovány za velmi užitečný prostředek při výuce angličtiny. Většinou se používají při výuce mladších žáků, úspěšně se však uplatňují také ve vyšších ročnících. Tento článek nabízí několik tipů, jak s tímto typem slovníků pracovat, a popisuje dvě jednoduché aktivity, jak vytvořit tematicky zaměřený obrázkový slovník.
Autor Danuše Skotnicová

Práce se slovníkem – slovesa

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Pátý praktický článek ze seriálu Práce se slovníkem v hodinách angličtiny pro 8. a 9. ročník ZŠ. Aktivity uvedené v tomto článku představují možnosti, jak v rámci práce se slovníkem objevovat základní vlastnosti sloves – slovesné vazby, pravidelné či nepravidelné tvary sloves nebo význam frázových sloves.
Autor Radmila Záviská

Práce se slovníkem – rozvoj slovní zásoby

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Čtvrtý praktický článek ze seriálu Práce se slovníkem v hodinách angličtiny pro 8. a 9. ročník ZŠ. Rozšiřování slovní zásoby pomocí slovníku patří k základním dovednostem, ke kterým by žáci na ZŠ měli být v rámci práce s cizojazyčným slovníkem vedeni. Aktivity nabízené v tomto článku dávají několik tipů, jak si efektivně zapisovat novou slovní zásobu, jak pracovat s idiomy nebo kolokacemi, a poukazují na fakt, že v angličtině existují výrazy, které jsou v americké a britské angličtině rozdílné.
Autor Danuše Skotnicová

Práce se slovníkem – práce s významem slov

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Třetí praktický článek ze seriálu Práce se slovníkem v hodinách angličtiny pro 8. a 9. ročník ZŠ. Aktivity v tomto článku se zabývají nejen obecnými problémy souvisejícími s výběrem správného významu slova v daném kontextu, ale také procvičují schopnost porozumět tomu, co žáci ve slovníku našli, a rozvíjejí dovednost najít vztahy mezi slovy.
Autor Radmila Záviská

Práce se slovníkem – práce s heslovými slovy

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Druhý praktický článek ze seriálu Práce se slovníkem v hodinách angličtiny pro 8. a 9. ročník ZŠ se zaměřuje na práci s heslovými slovy – headwords. Popsané aktivity se zabývají základními problémy se slovníkovými symboly a znaky, vyhledáváním slovních druhů, tvořením slov pomocí předpon a přípon a v neposlední řadě také přepisem výslovnosti.
Autor Radmila Záviská

Výuka OSV v prvních dvou ročnících ZŠ: Úvod

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Tento článek je stručným teoretickým a informačním úvodem k sérii tří prakticky zaměřených příspěvků, zabývajících se výukou OSV v prvních dvou ročnících ZŠ.
Autor Monika Jirsáková

Vytvoř si vlajku ČR

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Příklad dobré praxe ukazuje, jak je možné prostřednictvím matematiky přiblížit žákům události z nedávné historie našeho státu související se státním svátkem 17. listopadu. Vyučovací hodina matematiky je zaměřena na práci se soustavou souřadnic ve čtvercové síti. Klade si za cíl zajímavým způsobem přiblížit žákům práci se souřadnicemi, naučit je orientovat se ve čtvercové síti a rozvíjet kreativitu.
Autor Mgr. Dagmar Chvílová

Práce se slovníkem – začínáme

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
První praktický článek ze seriálu Práce se slovníkem v hodinách angličtiny pro 8. a 9. ročník ZŠ. Aktivity popsané v tomto článku jsou určeny k seznámení se se základní terminologií používanou v souvislosti s prací se slovníkem. Účelem aktivit je také procvičení základních dovedností, které mohou žákům práci se slovníkem usnadnit (např. zopakování abecedy).
Autor Radmila Záviská
Celkem: 317