Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Základní vzdělávání > Kompetence sociální a personální > účinně spolupracuje ve skupině, podílí se...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených klíč. kompetencí

Tato kategorie nemá podřazené klíčové kompetence.
Seřadit dle: Podle názvu, Sestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Výroba pastevecké píštaly

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Reflexe tvůrčí dílny s výrobcem lidových hudebních nástrojů, která může být přínosným podnětem i pro takto zaměřenou náplň hodin hudební výchovy.
Autor Petr Drkula

Vylušti tajenku

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Materiál v první aktivitě umožňuje zopakování obecných poznatků o celých a racionálních číslech ve větách, se kterými následně žáci pracují v dalších dvou aktivitách – přiřazují písmena a luští tajenku. Aktivity jsou zaměřeny na komunikaci a kooperaci ve skupině a také na práci s tabulkou.
Autor Radmila Záviská

Výkon

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Laboratorní práce, které vzniky v rámci projektu, si kladly za cíl zkvalitnit práci v žákovských týmech, podpořit nadané děti v kolektivu. Dalším cílem bylo přiblížení přírodních věd humanitněji zaměřeným žákům. Nedílnou součástí bylo využití zaváděných výukových metod – čtenářská gramotnost, kritické myšlení, enviromentální výchova a podpora mezipředmětových vazeb. Cílem práce Výkon bylo vyzkoušet v praxi teoreticky získané poznatky o práci a výkonu, získávání zkušeností při práci v týmech, zopakování výpočtu aritmetického průměru a vytváření grafů, nácvik odhadu.
Autor Martina Čáslavová

Vycházka do přírody - určování dřevin

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Náměty pro práci v přírodě s žáky mladšího školního věku - určování listnatých dřevin podle klíče a podle atlasu, nácvik rozeznávání důležitých rozlišujících znaků.
Autor Zuzana Pipková

Všudypřítomná média

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Aktivita umožňuje představit volební kampaň jako specifický typ reklamního sdělení. Při hře na PR agenturu žáci navrhují volební kampaň a aplikují své zkušenosti s komerční reklamou a jejími přesvědčovacími technikami. Závěr motivuje k úvahám o možném vlivu politické reklamy na veřejné mínění.
Autor Zuzana Zejdová

Voda

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
V mezipředmětovém tematickém bloku s názvem Voda jsme se s žáky zaměřili na vodu jako jednu ze základních složek života, na podoby vody a na rozmístění vody na naší zemi.
Autor Iva Maráková

Vlastní a cizí přání

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příspěvek popisuje aktivitu realizovanou v samostatném vyučovacím předmětu Osobnostní a sociální výchova. Žáci získávají informace o přáních ostatních a srovnávají je se svými přáními. Aktivita posiluje sebepoznání žáka, mezilidské vztahy a toleranci k postojům druhých.
Autor Iva Bukovjanová

Vinařice – místo, kde bydlím

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Žáci vytvoří „svůj obraz“ obce, jehož výstupem je plánovaná tříměsíční výstava. Cílem je přiblížit kulturněhistorický kontext obce Vinařice žákům místní ZŠ, a přispět tak k posílení lokální identity a sociálních kompetencí žáků. Naučit je orientovat se v paměťových institucích, získávat odtud odpovídající informace a ty dále adekvátně využívat.
Autor Pavla Žvachtová

Videokonference s neznámou třídou ve výuce angličtiny

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Videokonference pomocí Mystery Hangout nebo Mystery Skype je edukační hra, při které se dvě třídy z rozdílných zemí v domluvený den a hodinu sejdou a snaží se uhodnout, ze které země a ze kterého města je druhá třída. Domluvené setkání probíhá pomocí nástroje pro videokonference, kterými jsou Skype (Microsoft) nebo Hangout (Google). Během videokonference se používá angličtina. Aktivita se zdá být optimální pro rozvoj jak IT dovedností, tak i cizího jazyka.
Autor Mgr. Petra Boháčková

Velikonoce

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Žáci vyprávějí, jaké velikonoční zvyky se dodržují v jejich rodině. Poté si zasejí osení. Následuje venkovní hra, při které skupiny hledají „vajíčka“ s částmi textu, ze kterého poskládají úkol. Úkol splní ve třídě a navzájem si své výtvory prezentují.
Autor Marie Horčičková
Celkem: 317