Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Základní vzdělávání > Kompetence sociální a personální > účinně spolupracuje ve skupině, podílí se...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených klíč. kompetencí

Tato kategorie nemá podřazené klíčové kompetence.
Seřadit dle: Podle názvu, Vzestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Dictionary skills – working with headwords

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Druhý praktický článek ze seriálu Dictionary Skills in English Lessons for the 8th and 9th Grades se zaměřuje na práci se slovníkovými hesly – headwords. Popsané aktivity se zabývají základními problémy se slovníkovými symboly a znaky, vyhledáváním slovních druhů, tvořením slov pomocí předpon a přípon a v neposlední řadě také přepisem výslovnosti. The second practical article of the series Dictionary Skills in English Lessons for the 8th and 9th Grades. Several dictionary activities focusing on headwords, abbreviations and symbols used in a dictionary, parts of speech, word formation including affixation and, last but not least, phonemic symbols.
Autor Radmila Záviská

Dictionary skills – working with the meaning

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Třetí praktický článek ze seriálu Dictionary Skills in English Lessons for the 8th and 9th Grades. Aktivity v tomto článku se zabývají nejen obecnými problémy souvisejícími s výběrem správného významu slova v daném kontextu, ale také procvičují schopnost porozumět tomu, co žáci ve slovníku našli, a rozvíjejí dovednost najít vztahy mezi slovy. The third practical article of the series Dictionary Skills in English Lessons for the 8th and 9th Grades. This part of the series introduces several dictionary activities improving learners’ ability to choose an appropriate word in a certain context. The activities also exercise pupils’ comprehension of dictionary entries and their understanding of the relationships between words.
Autor Radmila Záviská

Didaktická hra

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Hra je určena pro žáky 9. ročníku jako efektivnější a zajímavější přístup k zopakování a utříbení učiva z pěstitelství a chovatelství.
Autor Jana Sochorová

Didaktická hra – Chráněná oblast

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Žáci si prostřednictvím této hry upevňují povědomí o ochraně přírody. Zamýšlí se nad činností člověka ve vztahu k přírodě a nad poškozováním a ochranou přírody.
Autor Mgr. Libuše Sochorová

Divadelní aktivity ve výuce francouzského jazyka - úvod

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek se zabývá využitím a přínosem divadelního textu ve výuce francouzštiny na základních školách.
Autor Veronika Sováková

Dramatizace ve výuce fyziky

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Metodu dramatizace lze zařadit do fyziky pro oživení a zpestření některých hodin jako metodu aktivního učení nebo jako prostředek k opakování látky.
Autor Ivana Hotová

Duhové děti

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Celoroční projekt pro žáky 1. - 4. roč. málotřídní školy, uskutečňovaný ve školní družině v ZŠ ve Slavkovicích, odloučeném pracovišti 1. ZŠ Nové Město na Moravě. Je zaměřen především na uvědomování si vlastních kladů a dobrých vlastností, na rozvíjení spolupráce žáků prostřednictvím společných zážitků, na propojení školních znalostí s praktickým využitím v životě, čili na posilování klíčových kompetencí.
Autor Ivana Staňková

Dům, který mě neokrádá

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Projekt, ve kterém žáci vyprojektují dům, který vybaví elektrickými spotřebiči tak, aby co nejvíce „šetřil“, aby budoucí účet za elektřinu byl co nejmenší.
Autor Petra Boháčková

Důvěřuješ? (důvěra při společných činnostech)

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příspěvek popisuje aktivitu realizovanou v samostatném vyučovacím předmětu Osobnostní a sociální výchova. Lze ji ale také realizovat např. v třídnické hodině nebo v samostatné lekci OSV. Aktivita je zaměřená na cvičení smyslového vnímání a na posilování důvěry mezi žáky.
Autor Eva Petrová

E-book Climate zones

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Cílem je získat pozitivní vztah ke čtení tím, že se děti stanou autory vlastní elektronické knihy. V oblasti digitální gramotnosti využijeme pro tvorbu knihy aplikaci Chekhov app, která je volně ke stažení v Microsoft store. Děti se podílejí na vytváření knihy – zpracovávají téma ve skupině, podílejí se na překladu textu, kreslí obrázky, nahrávají audio k textu. Článek vznikl v rámci projektu Podpora práce učitelů (PPUČ). Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání.
Autor Martina Dvořáková
Celkem: 314