Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Základní vzdělávání > Kompetence sociální a personální > účinně spolupracuje ve skupině, podílí se...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených klíč. kompetencí

Tato kategorie nemá podřazené klíčové kompetence.
Seřadit dle: Podle názvu, Vzestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

"Dobrodružné" ženy

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
modul
Jedná se o projekt málotřídní školy v Olomouci - Droždíně připravený ke Dni matek. Jeho součástí je divadelní představení o životě pěti významných žen a tvorba dárků pro maminky. Projekt přispívá k rozvíjení klíčových kompetencí žáků.
Autor Mgr. Marie Vyjídáková

(Vánoce) zabalené a obalené

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
projekt
Článek nabízí jiný pohled na Vánoce - problematika konzumního chápání svátků v souvislosti s používáním velkého množství obalů - otázka šetrnosti k životnímu prostředí, vliv reklamy na nakupujícího atd.
Autor Petra Boháčková

1000 her pro školy, kroužky a volný čas: Kontaktní hry

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Kniha 1000 her pro školy, kroužky a volný čas obsahuje velkou a rozmanitou sbírku her, které mají podnítit k tomu, aby hry dostaly ve škole větší prostor a byly uznány jako rovnocenná alternativa jiných výukových forem. Vybraná ukázka z knihy přináší náměty na kontaktní hry, které patří do velké skupiny her na rozvoj sociálního učení, jsou to tzv. interakční hry. Kontaktní hry podporují spolupráci a důvěru, schopnost a ochotu navázat kontakt s ostatními. Pomáhají získat cílené sociálně emocionální zkušenosti. Hry je vhodné zařadit pro odbourání napětí ve skupině a pro hledání cest dětí k sobě navzájem.
Autor Hanns Petillon

Aktivity na podporu OSV - Sociální rozvoj

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příspěvek obsahuje několik námětů na různé krátké hry, zaměřené na sociální rozvoj – poznávání lidí, zjišťování postojů a způsobů uvažování, mezilidské vztahy, komunikaci, naslouchání, řešení konfliktů a kooperaci.
Autor Aisis o.s.

Aktivity na podporu OSV - Témata opakující se v určitých fázích kurzů a lekcí

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příspěvek obsahuje několik námětů na různá krátká cvičení a typy technik, zaměřené na počáteční rozhýbání, uvolnění, zklidnění, soustředění, případně naznačení (hlavního) tématu.
Autor Aisis o.s.

Aktivity pro naplňování inkluzívních a kooperativních strategií I.

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Jeden ze dvou praktických příspěvků, zaměřených na inkluzívní a kooperativní strategie – začleňování žáků různých kultur a etnik do kolektivu třídy.
Autor Aisis o.s.

Aktivity pro naplňování inkluzívních a kooperativních strategií II.

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Jeden ze dvou praktických příspěvků, zaměřených na inkluzívní a kooperativní strategie – začleňování žáků různých kultur a etnik do kolektivu třídy.
Autor Aisis o.s.

Aktivizující činnosti ve výuce matematiky

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Aktivizující činnosti ve vyučování umožňují učiteli motivovat žáky k efektivnější spolupráci. V článku shrnuji vlastní zkušenosti s použitím aktivit v matematice v základní škole, které jsem získal za 40 let své pedagogické dráhy, kdy jsem působil jako učitel matematiky na 2. stupni ZŠ. Poznal jsem, že k úspěšnému působení učitele nestačí obsah toho, co je učí, ale metody, které při výuce používá. Proto jsem permanentně hledal a postupně sám ověřil několik desítek aktivit. Popsal jsem je podrobně v příspěvcích, které jsou vystaveny ve Wiki – ve Sborovně, v sekci Aktivity.
Autor Oldřich Suchoradský

Alenka – kooperativní výuka

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Dvouhodinový vyučovací blok je zaměřen na práci v tříčlenných kooperativních skupinách. Je založen na plnění hlavních zásad kooperativní výuky s důrazem na rozvoj kooperace uvnitř skupiny a na podrobné závěrečné hodnocení. Hlavním věcným cílem je orientace v jednotlivých etapách lidského života, cílem sociálním je spolupráce a komunikace žáků.
Autor Petra Stanjurová

Athénská demokracie

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Žáci si zábavnou formou zopakují učivo o Spartě a Athénách a dozví se zajímavé údaje o athénské demokracii.
Autor Markéta Krůželová
Celkem: 314