Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Základní vzdělávání > Kompetence sociální a personální > účinně spolupracuje ve skupině, podílí se...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených klíč. kompetencí

Tato kategorie nemá podřazené klíčové kompetence.
Seřadit dle: ,
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Přírodní učebna - Weather

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
blok hodin
Žáci na základě pozorování popíší momentální stav počasí a porovnají je s informacemi na meteostanici. Zapisují stav počasí do kalendáře přírody pomocí symbolů (mohou ho zapisovat v českém i anglickém jazyce). V hodině angličtiny se žáci učí nové výrazy týkající se počasí a rozvíjí také znalosti z přírodovědy.
Autor Eva Krafková

Sport – Sportovní odpoledne pro rodiče s dětmi

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
modul
Zábavné odpoledne pro rodiče s dětmi při sportovních aktivitách vedených v cizím jazyce, prezentující základní slova i v dalších jazycích.
Autor Hana Foltová

Klávesnice II.

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Žáci poznávají klávesové zkratky dle jejich funkcí. V první aktivitě se snaží ve dvojicích pojmenovat skupinu šesti klávesnicových zkratek (page up, down…). V navazující aktivitě spojují další zkratky s anglickým a českým vysvětlením. Dále poznávají funkce stisknutím kombinace kláves s Ctrl. Nakonec se snaží pojmenovat význam symbolů na klávesách. Řešení vyhledávají v pomůckách jako např. v učebnici ICT a dvojjazyčném slovníku.
Autor Gabriela Baladová

Happy Birthday

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Pracovní list – vystřihovánka k rytmické říkance.
Autor Iva Fastová

Čtení tak trochu jinak

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
uč.hodina
Soubor aktivit vedoucích k rozvoji čtenářské gramotnosti a klíčových kompetencí. Žáci využívají v aktivitách slovní zásobu k tématům zvířata, barvy, části těla, a zároveň si upevňují tvary množného čísla, přídavná jména, člen neurčitý, předložku IN a slovesa v přítomném čase prostém. Pracují ve dvojicích, skupinách i společně s učitelem. Během vyučovací hodiny prostřídají různé typy čtení a rozvíjejí i psaný a mluvený projev. Všechny aktivity jsou velmi jednoduché, určené pro žáky 3. ročníku.
Autor Jindřiška Jurčková

Evropské jazykové portfolio a jeho využití při výuce anglického jazyka

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
projekt
Nedílnou součástí úspěšné reformy vzdělání v současnosti je prvek osobní zodpovědnosti za vlastní proces učení se a samostatnosti v přístupu k vlastnímu vzdělání. Tyto kompetence mohou být úspěšně budovány a rozvíjeny využíváním portfolia jako významného nástroje sebehodnocení.
Autor Miluška Karásková

Zavádění CLIL na španělské základní škole

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
V roce 2009 se jedna základní škola ve Španělsku, kterou navštěvuje mnoho problematických žáků, rozhodla zavést do výuky metodu CLIL. Jak se o této metodě na škole dozvěděli? Jak si s ní učitelé poradili a jak tato metoda ovlivnila výuku, školu a žáky samotné?
Autor Kamila Sladkovská

Dictionary skills – getting started

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
První praktický článek ze seriálu Dictionary Skills in English Lessons for the 8th and 9th grades. Aktivity popsané v tomto článku jsou určeny k seznámení se se základní terminologií používanou v souvislosti s prací se slovníkem. Účelem aktivit je také procvičení základních dovedností, které mohou žákům práci se slovníkem usnadnit (např. zopakování abecedy). The first practical article of the series Dictionary Skills in English Lessons for the 8th and 9th grades. A set of activities introducing essential terminology and key features of a dictionary with the aim to practise basic skills that make the use of dictionaries easier (e.g. alphabet skills).
Autor Radmila Záviská

Dictionary skills – working with headwords

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Druhý praktický článek ze seriálu Dictionary Skills in English Lessons for the 8th and 9th Grades se zaměřuje na práci se slovníkovými hesly – headwords. Popsané aktivity se zabývají základními problémy se slovníkovými symboly a znaky, vyhledáváním slovních druhů, tvořením slov pomocí předpon a přípon a v neposlední řadě také přepisem výslovnosti. The second practical article of the series Dictionary Skills in English Lessons for the 8th and 9th Grades. Several dictionary activities focusing on headwords, abbreviations and symbols used in a dictionary, parts of speech, word formation including affixation and, last but not least, phonemic symbols.
Autor Radmila Záviská

Dictionary skills – working with the meaning

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Třetí praktický článek ze seriálu Dictionary Skills in English Lessons for the 8th and 9th Grades. Aktivity v tomto článku se zabývají nejen obecnými problémy souvisejícími s výběrem správného významu slova v daném kontextu, ale také procvičují schopnost porozumět tomu, co žáci ve slovníku našli, a rozvíjejí dovednost najít vztahy mezi slovy. The third practical article of the series Dictionary Skills in English Lessons for the 8th and 9th Grades. This part of the series introduces several dictionary activities improving learners’ ability to choose an appropriate word in a certain context. The activities also exercise pupils’ comprehension of dictionary entries and their understanding of the relationships between words.
Autor Radmila Záviská
Celkem: 314