Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Základní vzdělávání > Kompetence sociální a personální > účinně spolupracuje ve skupině, podílí se...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených klíč. kompetencí

Tato kategorie nemá podřazené klíčové kompetence.
Seřadit dle: Podle autora, Sestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Cesta do Vancouveru

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Celoškolní tematicky zaměřená činnost s prvky projektu zabývající se nedávnou historií OH a zároveň směřující k blízkým ZOH ve Vancouveru.
Autor Zuzana Stratilová

Za poznáním sociálně patologických jevů

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek představuje inspiraci, jak zapojit téma osobností do výuky o sociálně patologických jevech. Problematika sociálních deviací a patologií je velice aktuální a žákům je známá především z médií, právě v souvislosti se slavnými osobnostmi. Podle mého názoru toho můžeme využít, aby byla naše výuka zajímavější. Tento námět by mohl sloužit nejen k motivaci a probuzení zájmu o téma, ale také k rozvoji gramotností, zejména čtenářské. Článek vznikl v rámci projektu Podpora práce učitelů (PPUČ). Jedná se o projekt financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů a realizovaný Národním ústavem pro vzdělávání. Cílem je podpora pedagogů mateřských i základních škol v jejich snaze o rozvíjení čtenářské, digitální a matematické gramotnosti.
Autor Zuzana Cieslarová

Globální problémy současného světa

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Příspěvek s názvem Globální problémy současného světa se zaměřuje na rozvoj čtenářské a digitální gramotnosti v rámci vzdělávací oblasti Člověk a společnost, vzdělávacího oboru Výchova k občanství. Celý příspěvek je koncipován jako příprava na jednu vyučovací hodinu, která může být zařazena do tematického celku Globalizace. Hodinu můžeme fázovat dle třífázového modelu učení E-U-R a zařadit dle následující metody. Článek vznikl v rámci projektu Podpora práce učitelů (PPUČ). Jedná se o projekt financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů a realizovaný Národním ústavem pro vzdělávání. Cílem je podpora pedagogů mateřských i základních škol v jejich snaze o rozvíjení čtenářské, digitální a matematické gramotnosti.
Autor Zuzana Cieslarová

Na pastvě/Paštiris

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Následující článek obsahuje cvičení určené pro rozvoj čtení, poznání vlastní kultury a základních zeměpisných znalostí u romských žáků.
Autor Vlado Oláh

Divadelní aktivity ve výuce francouzského jazyka - úvod

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek se zabývá využitím a přínosem divadelního textu ve výuce francouzštiny na základních školách.
Autor Veronika Sováková

Projekt Energouš – na klíč

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Příspěvek představuje celoškolní projekt zaměřený na energii = projekt na klíč, který je rozpracován pro všechny věkové kategorie žáků, od 1. stupně ZŠ přes 2. stupeň až po vyšší gymnázium. Žáci si zábavnou formou ověří a upevní znalosti a dovednosti s motivy energie a to napříč celým předmětovým spektrem. Žáci jsou náhodně rozděleni do cca devítičlenných heterogenních skupin a postupně soutěží na 10 stanovištích. Kromě procvičování znalostí formou křížovek a přesmyček zde žáky čeká i tvorba větrníku, lodičky, vytvoření chemikovy zahrádky, elektřiny z citrónu či tvorba obrázku a komiksu o Prométheovi.
Autor Věra Pavlátová

Projekt EKOUŠ – na klíč

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Příspěvek představuje celoškolní projekt zaměřený na třídění odpadu = projekt na klíč, který lze snadno přizpůsobit jakékoliv cílové skupině. Žáci si zábavnou formou ověří a upevní znalosti o odpadech a to napříč celým předmětovým spektrem.
Autor Věra Pavlátová

Projekt Vodouch – na klíč

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Příspěvek představuje celoškolní projekt zaměřený na vodu a život ve vodě = projekt na klíč, který lze snadno přizpůsobit jakékoliv cílové skupině, od 1. stupně ZŠ, přes 2. stupeň až po gymnázium, střední školu či učiliště (v příspěvku je ukázka úkolů zejména pro ZV). Žáci si zábavnou formou ověří a upevní znalosti a dovednosti s motivy vody, a to napříč celým předmětovým spektrem (jsou zde přesahy a naplňování výstupů předmětů: přírodopis, chemie, fyzika, cizí jazyky, matematika, český jazyk, zeměpis, pracovní činnosti, výtvarná a hudební výchova). Žáci jsou náhodně rozděleni do cca devítičlenných heterogenních skupin a postupně soutěží na 10 stanovištích. Kromě procvičování environmentálních znalostí formou křížovek a přesmyček zde žáky čeká i pozorování mikroskopem, měření pH, skládání písniček a básniček na „vodní téma“, sepisování knih a filmů s vodní tematikou, zamyšlení se nad původem názvů našich řek.
Autor Věra Pavlátová

Hybné síly litosférických desek – návrhy aktivit

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Materiál vznikl jako jeden z výstupů týmu geografie projektu Didaktika – Člověk a příroda A (http://didaktika.zcu.cz/). Autoři materiálu si kladou za cíl překonat problémy spojené s výukou tématu Litosféra, které byly zjištěny od učitelů napříč Českou republikou. V tomto případě materiál překlenuje problematické chápání příčin pohybů litosférických desek. Obsahová správnost materiálu je garantována v rámci projektu Didaktika – Člověk a příroda A.
Autor Václav Duffek

Složení Země (se zaměřením na astenosféru)

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Materiál vznikl jako jeden z výstupů týmu geografie projektu Didaktika – Člověk a příroda A (http://didaktika.zcu.cz/). Autoři materiálu si kladou za cíl překonat problémy spojené s výukou tématu Litosféra, které byly zjištěny od učitelů napříč Českou republikou. V tomto případě materiál překlenuje těžko představitelné složení Země. Obsahová správnost materiálu je garantována v rámci projektu Didaktika – Člověk a příroda A.
Autor Václav Duffek
Celkem: 314