Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Základní vzdělávání > Kompetence komunikativní > využívá získané komunikativní dovednosti...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených klíč. kompetencí

Tato kategorie nemá podřazené klíčové kompetence.
Seřadit dle: Počet komentářů, Nejméně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Doplujeme, i když je cesta daleká

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Jednodenní výukový projekt pro žáky od 1. do 5. ročníku zaměřený především na rozvoj spolupráce dětí prostřednictvím společných zážitků, poznávání vlastních možností, posilování důvěry a sebedůvěry, prohloubení zodpovědnosti za sebe a ostatní. Projekt byl uskutečněn v Lanovém centru PROUD v Olomouci a byl součástí celoroční motivace "Dobrodružství" v málotřídní škole v Droždíně.
Autor Eva Horká

Drobná relaxační etuda

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příspěvek popisuje relaxační aktivity, které mohou pomoci odstranit únavu žáků, zvýšit jejich koncentraci, pozitivně žáky naladit, odlehčit atmosféru ve třídě apod.
Autor Simona Šedá

Moje hvězda, společná obloha

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
blok hodin
Vánoční ateliér pořádaný Muzeem skla a bižuterie v Jablonci nad Nisou koncem loňského roku nabídl kromě tradiční náplně, ve které je kladen důraz na zprostředkování aktivní tvorby spojené s osobním zážitkem, také nové pojetí v podobě „společného prožitku“. Muzeum tím představilo vlastní linii muzejních programů podporujících sociálně kulturní vazby.
Autor Jaroslava Vaňová

Interpretace lyrického textu se žánrovým označením „píseň“

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Interpretovaným textem je světoznámá báseň Paula Verlaina „Chanson d´automne“ a její dvě české varianty – „Podzimní píseň“ Františka Hrubína a „Píseň podzimní“ Vladimíra Holana. Cílem interpretace je nejen konkrétně ukázat, jak lze umělecky funkčně využít jazykových prostředků k zachycení podzimní přírodní situace a „podzimní“ nálady člověka, ale i objasnit podstatu nejběžnějšího lyrického žánru, jímž je píseň. Je určeno pro literárně vyspělejší žáky, zejména v nižších ročnících víceletých gymnázií.
Autor Bohuslav Hoffmann

Osobní dárky

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Je příjemným paradoxem doby, že přes nadbytek zboží v obchodech je stále více lidí, kteří si nejvíce váží dárků, které pro ně někdo blízký vlastnoručně zhotovil.
Autor Eva Fišerová

Barevný svět pocitů a nálad

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Cílem článku je přiblížit učitelům výtvarné výchovy možnost využití prvků artefiletiky jako součást vzdělávání a osobního rozvoje žáka; nabídnout mu návrat k přirozenému lidskému hledání, kdy se zatajeným dechem objevuje vesmírné prostory v nás, své nálady a emoce.
Autor Oxana Antošová

Výchova k udržitelnému rozvoji – model Údolí v lese

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Na modelu lze vysvětlit základní pojmy výchovy k trvale udržitelnému rozvoji. Příspěvek dále nabízí zadání pro samastatnou práci studentů.
Autor Kateřina Jančaříková

Zavádění CLIL na španělské základní škole

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
V roce 2009 se jedna základní škola ve Španělsku, kterou navštěvuje mnoho problematických žáků, rozhodla zavést do výuky metodu CLIL. Jak se o této metodě na škole dozvěděli? Jak si s ní učitelé poradili a jak tato metoda ovlivnila výuku, školu a žáky samotné?
Autor Kamila Sladkovská

Čeština pro žáky-cizince: 7 – Jídlo a pití

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Příspěvek komentuje metody, postupy a proces výuky při seznamování žáků-cizinců s tematickým celkem Jídlo a pití. V příloze je 10 pracovních listů pro 10 slov z této oblasti. Žáci se na uvedených aktivitách a činnostech naučí množné číslo těchto podstatných jmen, naučí se vybraná přídavná jména popisující vlastnosti jídla a pití a naučí se používat přísudek mám rád / nemám rád ve spojení s podstatnými jmény ve 4. pádu.
Autor Lada Faldynová

Adaptace žáka-cizince na školní prostředí

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
uč.hodina
Článek se zabývá počátečním kontaktem žáka-cizince se školním prostředím, třídou, školní budovou. Zahrnuje poznávací aktivity ve vztahu k prostředí, k žákovskému kolektivu i k neznámému jazyku.
Autor Ivana Černá
Celkem: 71