Strom podřazených klíč. kompetencí
Tato kategorie nemá podřazené klíčové kompetence.
Výpis příspěvků podle: Klíčových kompetencí
Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Příspěvek představuje možnost zpracování tématu Velikonoc v hodině českého jazyka (technika a porozumění čtení, používání gramatických pravidel) a prvouky (zvyky a tradice). Nezanedbatelnou součástí aktivit je práce se třídou (práce se skupinou, prohlubování vztahů mezi spolužáky, spolužáky a učitelem).
Autor Petra Pšeničková
Příspěvek nabízí různé aktivity (práce s textem, prostorová orientace, práce ve skupině, pantomima) spojených s procvičením vyjmenovaných slov po V. Materiál je vhodný nejen pro frontální výuku v běžné třídě, ale i pro práci s žáky se specifickými poruchami učení – dyslexie a dysortografie.
Autor Petra Pšeničková
Příspěvek nabízí práci s tématem \\\"lidské vlastnosti\\\", a to nejen formou přiřazování vlastností a jejich významů, procvičení gramatických pravidel - psaní i/y po měkkých, tvrdých a obojetných souhláskách, ale i náměty pro práci s třídním kolektivem. Materiál je možné využít v běžné třídě i ve třídě s žáky se specifickými poruchami učení – dyslexie a dysortografie.
Autor Petra Pšeničková
Příspěvek nabízí různé aktivity (přikládání karet, luštění rébusů, zraková paměť) na procvičení vyjmenovaných slov po P a S. Materiál je vhodný nejen pro frontální výuku v běžné třídě, ale i pro práci s žáky se specifickými poruchami učení – dyslexie a dysortografie.
Autor Petra Pšeničková
Článek přináší náměty pro interkulturní výchovu v rámci tělesné výchovy prostřednictvím sportů různých zemí vhodných pro interkulturní učení. Svým obsahem napomáhá vytvářet na školách takové klima, v němž se mohou čeští i zahraniční žáci cítit jako rovnocenní.
Autor Prof. PhDr. L. Fialová PhD., Mgr. P. Daňková
Oděv a zdobení těla jsou viditelným a výmluvným vyjádřením osobnosti člověka, jsou způsobem jeho komunikace s okolním světem, projevem příslušnosti k určité sociální skupině, obrazem společnosti dané doby.
Cílem popisovaných lekcí je, aby žáci určitý vybraný módní styl objevovali především skrze vlastní praktickou zkušenost s vybíráním, kombinováním a uspořádáním prostředků pro daný módní styl typických.
Autor Mgr. J. Randáková, PaedDr. M. Pastorová
Příspěvek nabízí možnost procvičení některých dovedností v českém jazyce zejména pro žáky méně úspěšné, žáky-cizince nebo žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Na textu motivovaném tématem svátku svatého Mikuláše si žáci procvičí nejen techniku čtení, čtení s porozuměním, rozlišování délky samohlásek, rozlišování tvarově podobných písmen, ale i zrakovou syntézu a práci ve skupině.
Autor Petra Pšeničková
Příspěvek nabízí možnost procvičení některých dovedností v českém jazyce zejména pro žáky méně úspěšné v hodinách českého jazyka, žáky-cizince nebo žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Na textu motivovaném tématem přicházejících Vánoc si žáci procvičí nejen techniku čtení, čtení s porozuměním, rozlišování měkkých a tvrdých slabik, rozlišování délky samohlásek, ale i zrakovou a sluchovou paměť.
Autor Petra Pšeničková
Následující příspěvek je věnovaný výuce etikety metodou CLIL ve francouzském jazyce. Žáci se hravou formou naučí, jak vhodně pozdravit v českém i francouzském prostředí a rozvíjí otevřenost a pochopení vůči jiným kulturám.
Autor Eliška Glatzová
Ukázka obsahuje úryvek z knihy Máme rádi sloh, která nabízí učitelům inspiraci do hodin českého jazyka a směřuje k zábavné slohové výuce. Článek obsahuje poznámky pro učitele, motivační náměty a navrhovaná témata slohových prací pro slohové útvary líčení, zprávu, oznámení, inzerát a rozhovor. Kniha nabízí náměty k rozvoji klíčových kompetencí při výuce slohu.
Autor M. Krůželová