Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
---|
Post-it lístečky ve výuce
| 4 + 1 námět na využití post-it lístečků ve výuce (nejen) na 1. stupni ZŠ – poznámky při/po čtení, anketa, trénink dovednosti hodnocení nebo tzv. Terapie post-it.  | Pavlína Hublová |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
22. 01. 2019 |
4130 |
6 tipů na ledolamky
| Krátké rozehřívací aktivity, které „lámou ledy“ při seznamování (nového) kolektivu.  | Pavlína Hublová |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
04. 12. 2018 |
9682 |
Barnga – možnosti integrace a asimilace do společnosti/skupiny
| Jde o simulační hru, ve které dostanou jednotlivé skupinky účastníků různá pravidla (ač o tom neví). Když se mezi skupinami podle určitého klíče přesouvají, zažívají změny, konflikty i nepochopení a musí se s nimi vyrovnávat z pozice člověka, který se adaptuje na nové prostředí, i z pozice člověka, který spolupracuje a obecně funguje s lidmi, kteří se adaptují.  | Anna Mairingerová |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
08. 11. 2018 |
4482 |
Příklad výchovně-dramatické aktivity rozvíjející osobnost žáků a jejich vztahy
| Dramatická výchova je vhodným prostředkem ke komplexnímu rozvoji osobnosti žáků. V rámci vybrané výchovně-dramatické aktivity „What are you doing?“ dochází k vývoji komunikativních a sociálních kompetencí. Aktivitu je možné využít zejména v novém třídním kolektivu jako jednu z možností k vzájemnému poznání a stmelení žáků.  | Martina Strnadová |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
17. 01. 2018 |
5061 |
Jak na internet: Jak být vidět na internetu
| Podle odhadů je dnes na Internetu vystaveno několik miliard webových stránek. V tom, abychom našli pomyslnou jehlu v kupce sena, nám pomáhají nejrůznější vyhledávače. Jak to však udělat, pokud jste onou jehlou vy a chcete, aby vás někdo v té pavučině spletené z miliard stránek našel?
Tradiční formy reklamy jako např. inzeráty v novinách zde moc nefungují. Zkuste si samy vzpomenout, kdy jste naposledy přepisovali nějakou adresu z inzerátu do prohlížeče. Pokud chcete ulovit uživatele celosvětové pavučiny a přilákat jej na svůj web, musíte začít lovit online.  | Akademie CZ.NIC |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
04. 05. 2016 |
5819 |
Čeština zajímavě a komunikativně II: Slovesa
| Kniha je určena učitelům českého jazyka druhého stupně základních škol a nižších tříd gymnázií a studentům oboru Český jazyk a literatura na vysokých školách. Přináší zajímavé náměty k učivu o slovní zásobě, tvarosloví, skladbě a slohu v 8. a 9. ročníku. Přínosné je propojení praktické části s metodickou i závěrečné prověřovací testy. Výklad doplňují odkazy na mezipředmětové vztahy a průřezová témata.  | Klímová K., Kolářová I. |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
17. 02. 2016 |
8012 |
Psychomotorická cvičení pro děti s ADHD – vhodné pro děti předškolního věku
| Psychomotorická cvičení pomáhají rozvíjet senzomotorické vnímání (vizuální a taktilní), mají kladný vliv na pozornost, paměť a další psychické funkce, což vede ke zlepšení duševní rovnováhy člověka. Prostřednictvím psychomotorických cvičení rozvíjíme pohybové schopnosti jako vytrvalost a obratnost, která zahrnuje mnoho dalších dílčích schopností (rovnováhu, rytmus, koordinaci pohybů, prostorovou orientaci).  | Michaela Nešporová |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
05. 08. 2015 |
26992 |
Psychomotorická cvičení pro děti s ADHD – vhodné pro žáky mladšího školního věku
| Psychomotorická cvičení pomáhají rozvíjet senzomotorické vnímání (vizuální a taktilní), mají kladný vliv na pozornost, paměť a další psychické funkce, což vede ke zlepšení duševní rovnováhy člověka. Prostřednictvím psychomotorických cvičení rozvíjíme pohybové schopnosti jako vytrvalost a obratnost, která zahrnuje mnoho dalších dílčích schopností (rovnováhu, rytmus, koordinaci pohybů, prostorovou orientaci).  | Michaela Nešporová |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
03. 08. 2015 |
14700 |
Hry pro začlenění dítěte do třídního kolektivu
| Nezřídka se stává, že třídní kolektiv dítě s ADHD kvůli jeho projevům (často agresivním, neadekvátním) vyloučí a děti si s ním nechtějí hrát, sedět v lavici, být ve skupině při kolektivních činnostech atd. To má na psychiku dítěte často devastující účinky. Je proto žádoucí, aby asistent prostřednictvím společných aktivit a her pomohl dítěti se začleněním či znovu začleněním do kolektivu. Tak jako vždy je třeba mít aktivní přístup, trpělivost a chválit za maličkosti. Níže uvádím příklady her, které jsou pro tento záměr vhodné.  | Dobiášová, M., Hájková, M., Nešporová, M. |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
30. 07. 2015 |
20835 |
Psychomotorická cvičení pro žáky s ADHD – definice a vymezení psychomotoriky
| Psychomotorická cvičení pomáhají rozvíjet senzomotorické vnímání (vizuální a taktilní), mají kladný vliv na pozornost, paměť a další psychické funkce, což vede ke zlepšení duševní rovnováhy člověka. Prostřednictvím psychomotorických cvičení rozvíjíme pohybové schopnosti jako vytrvalost a obratnost, která zahrnuje mnoho dalších dílčích schopností (rovnováhu, rytmus, koordinaci pohybů, prostorovou orientaci).  | Michaela Nešporová |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
27. 07. 2015 |
9407 |