Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Základní vzdělávání > Kompetence komunikativní > využívá získané komunikativní dovednosti...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených klíč. kompetencí

Tato kategorie nemá podřazené klíčové kompetence.
Seřadit dle: Počet zobrazení, Nejméně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Hranice a prolínání: scénář 2. projektového setkání (2–3 VH)

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Ve druhém setkání se žáci pokusí generovat dohodu o pravidlech návštěvy „zakázaného“ místa a vybrané místo navštíví. Ve hře a v rozhovoru pak proběhne reflexe celé akce i její přípravy.
Autor Mgr. Ivan Bauer, Mgr. Ivo Farský

Post-it lístečky ve výuce

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
4 + 1 námět na využití post-it lístečků ve výuce (nejen) na 1. stupni ZŠ – poznámky při/po čtení, anketa, trénink dovednosti hodnocení nebo tzv. Terapie post-it.
Autor Pavlína Hublová

Barnga – možnosti integrace a asimilace do společnosti/skupiny

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Jde o simulační hru, ve které dostanou jednotlivé skupinky účastníků různá pravidla (ač o tom neví). Když se mezi skupinami podle určitého klíče přesouvají, zažívají změny, konflikty i nepochopení a musí se s nimi vyrovnávat z pozice člověka, který se adaptuje na nové prostředí, i z pozice člověka, který spolupracuje a obecně funguje s lidmi, kteří se adaptují.
Autor Anna Mairingerová

Příklad výchovně-dramatické aktivity rozvíjející osobnost žáků a jejich vztahy

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Dramatická výchova je vhodným prostředkem ke komplexnímu rozvoji osobnosti žáků. V rámci vybrané výchovně-dramatické aktivity „What are you doing?“ dochází k vývoji komunikativních a sociálních kompetencí. Aktivitu je možné využít zejména v novém třídním kolektivu jako jednu z možností k vzájemnému poznání a stmelení žáků.
Autor Martina Strnadová

Kdo dnes slaví?

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Popis jedné aktivity, která byla realizována na ZŠ v Plaňanech. Narušení zažitých stereotypů touto drobnou aktivitou může u žáků vzbudit zájem a pozitivní ohlas.
Autor Lukáš Istenčin

Víkendový adaptační pobyt žáků 1. tříd, jejich rodičů a učitelů

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Projekt zapadá do dlouhodobé koncepce školy v oblasti integrace žáků - cizinců do prostředí české školy, přičemž proces integrace je chápán "obousměrně". To představuje nejen vytvářet podmínky pro začlenění nově příchozích žáků - cizinců na jejich straně, ale souběžně také výchovně působit na ostatní žáky s cílem přijetí nově příchozích žáků - cizinců a jejich začlenění do stávajících sociálních skupin školních tříd.
Autor Petr Vodsloň

Jak na internet: Jak být vidět na internetu

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Podle odhadů je dnes na Internetu vystaveno několik miliard webových stránek. V tom, abychom našli pomyslnou jehlu v kupce sena, nám pomáhají nejrůznější vyhledávače. Jak to však udělat, pokud jste onou jehlou vy a chcete, aby vás někdo v té pavučině spletené z miliard stránek našel? Tradiční formy reklamy jako např. inzeráty v novinách zde moc nefungují. Zkuste si samy vzpomenout, kdy jste naposledy přepisovali nějakou adresu z inzerátu do prohlížeče. Pokud chcete ulovit uživatele celosvětové pavučiny a přilákat jej na svůj web, musíte začít lovit online.
Autor Akademie CZ.NIC

Seznamujeme se

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Žáci pracují s přidělenými identitami, příp. si je vymýšlejí. Hrají aktivitu „class mingle“ a seznamují se s ostatními pomocí WH-questions.
Autor Gabriela Baladová

CLIL FJ a OSV - trávení volného času

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Následující příspěvek se věnuje způsobu trávení volného času a poznání svých spolužáků. Je možné ho realizovat v hodinách francouzštiny jako integraci průřezového tématu Osobnostní a sociální výchova, ve Výchově k občanství či v samostatném předmětu tvořeném z průřezových témat. Komunikace patří ke klíčovým nástrojům jednání v různých životních situacích. V této hodině žáci rozvíjí schopnost sdělit ve francouzštině náplň volného času a zároveň mluvit se spolužáky a poznávat je.
Autor Eliška Glatzová

Moje hvězda, společná obloha

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
blok hodin
Vánoční ateliér pořádaný Muzeem skla a bižuterie v Jablonci nad Nisou koncem loňského roku nabídl kromě tradiční náplně, ve které je kladen důraz na zprostředkování aktivní tvorby spojené s osobním zážitkem, také nové pojetí v podobě „společného prožitku“. Muzeum tím představilo vlastní linii muzejních programů podporujících sociálně kulturní vazby.
Autor Jaroslava Vaňová
Celkem: 71