Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Základní vzdělávání > Kompetence komunikativní > využívá informační a komunikační prostředky...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených klíč. kompetencí

Tato kategorie nemá podřazené klíčové kompetence.
Seřadit dle: Hodnocení uživatelů, Nejhůře hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Matematika v galeriích II

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Vyžití výtvarných děl pro aktivity v hodinách matematiky s možným zapojením ICT.
Autor Eva Zelendová

Jak na internet: Jak být vidět na internetu

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Podle odhadů je dnes na Internetu vystaveno několik miliard webových stránek. V tom, abychom našli pomyslnou jehlu v kupce sena, nám pomáhají nejrůznější vyhledávače. Jak to však udělat, pokud jste onou jehlou vy a chcete, aby vás někdo v té pavučině spletené z miliard stránek našel? Tradiční formy reklamy jako např. inzeráty v novinách zde moc nefungují. Zkuste si samy vzpomenout, kdy jste naposledy přepisovali nějakou adresu z inzerátu do prohlížeče. Pokud chcete ulovit uživatele celosvětové pavučiny a přilákat jej na svůj web, musíte začít lovit online.
Autor Akademie CZ.NIC

Historie ICT s aplikací HSTRY

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Článek popisuje, jak se na první pohled nezáživné téma historie ICT dá pojmout zábavnou a kolaborativní formou za pomocí aplikace na tvorbu časových os HSTRY.
Autor Jaroslav Mašek

Obyčejná tužka nebo myš?

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Příspěvek popisuje dnešní situaci, kdy děti v předškolním (případně v mladším školním) věku poznávají kouzlo obyčejné tužky a pastelek. Naproti tomu je zde počítačový program, případně aplikace na dotykovém zařízení, se kterým děti pracují.
Autor Jan Šindelář

Vydej svůj článek!

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Aktivita Vydej svůj článek! je založena na skupinové spolupráci žáků, porozumění textu, jeho rozboru a následném zpracování dle dalšího zadání. Aktivita má za úkol učit žáky pracovat s mediálním prostředím, různými typy médií a vnímat rozdíly mezi nimi. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).
Autor Adam Cvik

Jsem generace Z a můžu pomoct!

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Výuková aktivita Jsem generace Z a můžu pomoct! je zaměřená na využití digitálních kompetencí, znalostí a zkušeností žáků, díky kterým se zapojí do společenského dění kolem sebe. Žáci díky svým zkušenostem a dovednostem v oblasti digitálních technologií, ale například i vyjádřením názorů a pohledu „své generace“ přispějí k organizaci nebo průběhu událostí na lokální úrovni. Činnost je zaměřená na analýzu společnosti (jednotlivé generace a jejich charakteristika) a práci s digitálními technologiemi, chování ve virtuálním světě, na sociálních sítích apod. Výukovou aktivitu lze realizovat jednorázově (vyučovací hodina, na kterou navazuje domácí práce), nebo ji využít jako dlouhodobý projekt.
Autor Vanda Vaníčková

S online aplikacemi se jazyky učí lépe (1. část)

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Autorka představuje pět aktivit vytvořených do hodin cizích jazyků v aplikaci Flippity. Seznamuje se snadným způsobem jejich vytvoření a uvádí důvody pro využívání této aplikace ve výuce.
Autor Petra Lexová

S online aplikacemi se jazyky učí lépe (2. část)

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Autorka představuje šest aktivit vytvořených do hodin cizích jazyků v aplikaci LearningApps. Seznamuje se snadným způsobem jejich vytvoření a uvádí důvody pro využívání této aplikace ve výuce.
Autor Petra Lexová

Začínáme s převrácenou třídou

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Cílem článku je seznámit pedagogy s modelem výuky převrácená třída a popsat stěžejní kroky k úspěšnému implementování tohoto modelu do výuky, zároveň ukázat tuto metodu ve výuce cizích jazyků.
Autor Tereza Havránková

Vyhledávání a klíčová slova

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Žáci postupně prochází třemi aktivitami. První aktivita je seznámí s principy poskytování informací na internetu a kategorizací informačních zdrojů, druhá prostřednictvím myšlenkové mapy umožní žákům předat vlastní zkušenosti ostatním spolužákům a třetí aktivita seznámí žáky s principy využívání klíčových slov.
Autor InGeneration
Celkem: 100