Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Základní vzdělávání > Kompetence komunikativní > využívá informační a komunikační prostředky...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených klíč. kompetencí

Tato kategorie nemá podřazené klíčové kompetence.
Seřadit dle: Datum publikace, Nejstarší
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Soutěživost a vlastní tvorba jako motivace pro začlenění žáka-cizince

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Článek přibližuje možnosti i problémy při zapojování žáka-cizince do školních soutěží v českém jazyce a literatuře. Zabývá se touto problematikou jak z hlediska schopností a dovedností žáka, tak z hlediska délky pobytu žáka v české škole.
Autor Ivana Černá

Hádej, kdo jsem – J. Foglar

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
blok hodin
Námět na blok hodin českého jazyka, ve kterém žáci formou skupinové práce pátrají po jednom z našich nejznámějších autorů knih pro děti – Jaroslavu Foglarovi.
Autor Mirka Gardoňová

Vysílačky

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Žáci si v hodinách matematiky zahrají na řidiče, kteří pomáhají při kalamitě – nejezdí vlaky. Procvičují si početní operace v daném oboru.
Autor Milena Zikešová

Brouček Péráček s interaktivní tabulí

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Námět pro práci s interaktivní tabulí v 1. ročníku ZŠ zaměřený na možnost kombinovat IT se skupinovou, individuální i samostatnou prací ve vyučování českého jazyka – uvolňovací cviky, psaní, čtení.
Autor Růžena Pekařová

Média, osobnosti, hvězdy a hvězdičky

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Příspěvek je zaměřen na kritické vnímání mediálního obsahu. Doporučené využití: vyučovací hodina slohu věnovaná prezentaci osobností v našich médiích a kritickému vnímání těchto osobností cílovou skupinou – žáky 2. stupně ZŠ.
Autor Miloš Mlčoch

Čeština pro žáky-cizince: 14 – Co rád dělám/děláme

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Příspěvek seznamuje žáky-cizince s vybranými významovými slovesy vyjadřujícími běžné denní činnosti, zabývá se metodickým postupem pro výuku slovní zásoby na téma „rád/nerad + dané sloveso v jednotlivých osobách přítomného času a větných spojeních“. Doplňková slovní zásoba je přizpůsobena začátečnické úrovni a navazuje či rozšiřuje již zažité výrazy. Žáci si procvičují hlavně časování v přítomném čase oznamovacího nebo rozkazovacího způsobu. Popsané aktivity se vztahují k sadě deseti karet – sloves, na nichž jsou osvojenými metodami opakovaně procvičována.
Autor Terezie Hrubá

Popis pracovního postupu na téma Příprava jídla, recepty a „ujeté“ recepty

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Cílem vyučovací hodiny je realizovat se žáky atraktivní a zábavnou formou nácvik popisu pracovního postupu. Učitel naváže na vyučovací hodinu, v níž se již se žáky této problematice věnoval.
Autor Miloš Mlčoch

Diskutované politické téma a jeho využití v hodině slohu (Radar na území České republiky)

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Cílem vyučovací hodiny je představit atraktivní politické téma, konkrétně možnost ohrožení území ČR teroristickými útoky a možnost zásahu našeho území vojenskými raketami.
Autor Miloš Mlčoch

Jak individualizovat výuku pomocí EJP na 1. stupni ZŠ

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Příklad dobré praxe pracuje s rozvojem sebehodnocení u mladších školních žáků a má za cíl ukázat učitelům možný způsob individualizace práce při stanovení vlastních jazykových cílů žákem. Ukazuje, jak je možné do výuky na 1. stupni zapojit e-portfolio s pomocí interaktivní tabule v případě, že ne každý žák ovládá dobře počítač a ne každý žák je v e-portfoliu registrován (a zvládne plně ovládat prostředí svého portfolia).
Autor Mgr. Monika Venclová

Pohlednice a hodnocení písemného projevu v Evropském jazykovém portfoliu

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Žáci si na určených internetových stránkách samostatně vytvářejí pohlednici z prázdnin, kterou zašlou vyučující, a svůj výsledek práce si ohodnotí v aplikaci Evropského jazykového portfolia.
Autor Mgr. Pavla Smolová
Celkem: 100